Witam
Oficjalne źródła podają że wystarczy zablokować pasek rozrządu kołkami, wbić pręt w skrzynie pod rozrusznikiem i wtedy obracając pompą Lucasa blokujemy ją na zapadce. W ten sposób otrzymujemy teoretycznie idealnie ustawioną pompę.
W praktyce jednak gdy pasek ma już swoje lata albo założymy tani zamiennik, to kąty wtrysku potrafią się rozjechać. Taki problem występuje m.in. u mnie, mam niby wszystko ustawione idealnie na znaki, a samochód nie odpala. Po podpięciu Lexi dostaję błędy kąta wtrysku.
I teraz rodzi się pytanie, czy jest możliwość ustawienia kąta wtrysku komputerowo za pomocą Lexi?
Jest dostęp do pełnej gamy parametrów pompy, tylko który z nich odpowiada za statyczne wyprzedzenie pompy?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Listopad 2021, 17:16
Coś żle ustawiłeś pompę na rozrządzie. Tam są otwory w kole zębatym. Blokuje się także razem z wałem. Korekty są możliwe Lexią ale niewielkie. Chyba +/- 2,5 st. Sprawdź bo na pewno się machnąłeś. Auto musi odpalić.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum