Siema, problemem jest sporadyczne czkawki na biegu jałowym, a najbardziej to jak gaszę samochód, to długo się gasi.
Wymieniłem regulator ponad rok temu i dalej tak samo, dziś wymontowałem go i zauważyłem przytarcia przy uszczelnieniu (załącznik) i teraz pytanie, jak to dokładnie działa.
Moim zdaniem, to co jest przytarte, to jest obudowa i to się nie rusza, jedynym elementem, który się rusza jest iglica w środku.
Mam rację?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Listopad 2021, 17:21
Tam chyba idą śruby M6? Zatem w granicach 10Nm
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 10 Listopad 2021, 20:00
Robiłem różnie 17Nm a nawet 4Nm bez różnicy i tak czkawka, pomogło zdjęcie wężyków wraz z regulatorem i przedmuchanie sprężonym powietrzem.
Zaraz po tym jeden wtrysk odmówił i nie podawał paliwa przy 2tyś obr.
Wtrysk już wcześniej był podejrzany.
Dziś po sprawdzeniu i regeneracji 2 wtryskiwaczy chodzi, jestem ciekawy na jak długo.
Znając życie to i tak problem z nieprzyjemnym szarpnieciem dodając/ujmując "gaz", będę się zmagał do końca tego auta.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 21 Listopad 2021, 09:40
Aktualizacja
Objawem kczawki był "nowy" regulator 1,5 roku miał.
Pytanie skoro regulator jest podmieniony, pompa w baku wymieniona, wtryski sprawdzone/regenerowane, obudowa filtra paliwa wraz z filtrem na oryginał. Zostało jeszcze pompa wysokiego ciśnienia i czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Czy warto zaryzykować i podmienić czujnik ciśnienia aby objaw walenia dodaj/odejmij gaz znikł?
Dodam że raczej jest to do zrobienia, bo każda ingerencja w układ pomaga na chwilę uspokoić objaw, tylko nie wiem co i gdzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum