Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Maj 2009, 17:31 Rozdzielacz hamulcowy
Jeden z ważniejszych elementów naszej hydrauliki. Po pierwsze - zapewnia nam pewne hamowanie, po drugie - jeżeli jest niezbyt szczelny, powoduje, że zaczynamy mieć problemy z opadającym tyłem i coraz częściej cykająca pompę.
Aby się przekonać jak on jest skonstruowany i jak on działa potrzebny jest schemat.
Jest dużo wersji obrazujących jego konstrukcję ale w/g mnie najlepsza jest ta:
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
cookie
Mój samochód: C1
Poj. silnika (cm3): 1000
Paliwo: benzin
Wersja:: desire
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: Warsiawa
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 14:05
A czy ktos rozszyfrował z czym sa związane kolory podkładek przy srubie spustowej będącym imho raczej dławikiem. Z informacji serwisowych wiem ze ta sruba jest taka sama we wszystkich wersajch xantii i xma ale nie znalazłem nic nt. benka.
CZy te kolory zwiazane sa ze srednica dławika czy z momentem jego dokrecenia?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 00:45
cookie napisał/a:
CZy te kolory zwiazane sa ze srednica dławika czy z momentem jego dokrecenia?
A widziałeś inne kolory? Ja tylko zielony...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
cookie
Mój samochód: C1
Poj. silnika (cm3): 1000
Paliwo: benzin
Wersja:: desire
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: Warsiawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 10:31
ja właśnie zamontowałem zawór z benka i miał podkładkę bodajże pomarańczową- w xantiaciowych zaworach które wyrywałem z róznych samochodów zawsze była zielona podkładka.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 23:33
Są na pewno dwie wersje tych rozdzielaczy. Choć odlewy są takie same, to różnią się one tylko stroną nawiercenia otworów. Jedne idą do BXa a drugi typ do XMa. Nie wiem jakie są w Xantii, czy takie jak w BXie, czy takie jak XMmie... Może dlatego są różne kolory aby je od razu odróżnić.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
cookie
Mój samochód: C1
Poj. silnika (cm3): 1000
Paliwo: benzin
Wersja:: desire
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: Warsiawa
Wysłany: 8 Kwiecień 2010, 09:27
w xantii odlwe z zewnatrz jest identyczny jak w bx-ie. Jedyna róznica na pierwszy rzut oka to własnie kolor podkładki pod ta sruba dławiacą. Sprawdzałem na stronach serwisowych citroena i numer referencyjny tej sruby jest identyczny dla xantii i xm-a, natomiast nie udało mi sie znaleźc tych danych dla bx-a.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Kwiecień 2010, 10:05
BX na pewno ma inny nr referencyjny bo ma gdzie indziej odwiercone otwory na przewody, podczas gdy odlewy pozostają dla wszystkich modeli jednakowe. Dlatego czasami ludzie stosują zamiennie te z XMa i te z BXa. Wystarczy tylko odwiercić i nagwintować te nie odwiercone miejsca, zaślepiając jednocześnie te pozostałe. Czasami ludzie idą na łatwiznę i przeginają przewody hydrauliczne co jest niezbyt fachowym rozwiązaniem i grozi pęknięciem przewodu podczas jakiegoś gwałtownego hamowania awaryjnego....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
cookie
Mój samochód: C1
Poj. silnika (cm3): 1000
Paliwo: benzin
Wersja:: desire
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 30 Skąd: Warsiawa
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 07:57
Ja nie o tym pisze. Numery gereferncyjne zaworów hamulcowych sa inne dla xantii bxi i xm-a ale ja pisze tylko o numerze referencyjnym sruby dławiącej pod która jest zielona albo pomarańczowa podkładka. Tak jak pisałem - z dokumentacji wynika ze tra sruba jest identyczna w zaworze do xm-a i xantii ale nie znalazłem zadnych inf nt numerów ref tej sruby w bx-ie. Tak wiec nie wiem czy ma ona inne srednice dławienia czy tez róznica wynika jedynie z momentu dokręcenia tej sruby.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum