Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
AWARIA ZWINNICZKA
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2006
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Styczeń 2022, 23:27   

Przykro mi, ale czujnik walu nie tak sie kontroluje. Najlatwiej mozna go sprawdzic oscyloskopem, albo po prostu podmienic. Przy sprawdzaniu trzeba tez doprowadzic silnik do normalnej temp. pracy, bo czesto problemy zaczynaja sie ze wzrostem temp. Ogladanie i podczyszczenie nic nie daje, czujnik musi dawac wyrazny i o odpowiedniej wartosci sygnal, a to da sie sprawdzic tylko oscyloskopem.

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 37
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 11 Styczeń 2022, 22:06   

Dzięki pomocy forumowicza z innego klubu mam DB we w miarę nowej wersji.
Jutro lub pojutrze - jak praca pozwoli - zabiorę się za konkretną diagnostykę,
to może w końcu dowiem się co tak naprawdę mu dolega i (jak Ten, Co Obłoki
Przesuwa łaskawym okiem spojrzy na moją męczarnię) wyleczę Zwinniczka.




Ku uciesze żony.....

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 37
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 12 Styczeń 2022, 17:11   

Dzisiaj podłączyłem Zwinniczka do DB i oto wyniki:
Błędy z opisem, który pokazał DB, a także sam wyguglałem
F40A - czujnik poziomu oleju, poziom oleju
U1000 - brak komunikacji ABS z innymi sterownikami
U1308 - brak komunikacji z ECU
U1318 - brak komunikacji z BSI
U1108 - brak komunikacji z ECU
7159 - poziom oleju
P1676 - błąd stały - controlled alternator control (alternator, obwód prądowy)
P1631 - błąd przejściowy - ECU internal - CAN
P0106 - błąd przejściowy - ciśnienie w kolektorze dolotowym - niezgodność sygnału ciśnienia
P1694 - błąd stały - short circuit to positive on the starting control or DAMP (system Start-Stop)
próbowałem to przetłumaczyć - zwarcie do plusa w układzie... hm... rozruchu silnika?
systemu Start-Stop tu nie ma
P0463 - błąd przejściowy - fuel sender signal - open circuit --- czujnik poziomu paliwa wysoki poziom wejściowy


Co do parametrów pracy silnika:
Wyprzedzenie zapłony (wolne obroty) - 12,8 st
Czasy ładowania cewek - 1,6 ms na obydwu taki sam
Czas wtrysku - 4,10 ms
Ale czasy wtrysku na poszczególnych cylindrach różne:
wolne obroty 3 000 obr/min
1 - 20,48 ms 82,74 ms
2 - 115,51 ms 124,52 ms
3 - 208,90 ms 208,90 ms
4 - 46,69 ms 44,24 ms

Wysterowanie grzania sond lambda (chyba dobrze przetłumaczyłem):
Upstream (czyli pierwsza) - 30%
Downstream (czyli druga) - 24%

Ciśnienie w kolektorze dolotowym (i tu do końca nie rozumiem):
wolne obroty 3 000 obr/min
Measured inlet manifold pressure - 614 mbar 1009 mbar
Inlet pressure reference - 1306 mbar 1306 mbar
Inlet manifold pressure - 328 mbar 266 mbar

I największe zaskoczenie - temperatura powietrza zasysanego/dolotowego:
wolne obroty - minus 17 stC (!!!!) (temperatura powietrza na zewnątrz plus 2 stC)
ok. 3 000 obr/min plus 60 stC
Wskazania tej temperatury rosną wraz z obrotami i maleją też ze spadkiem obrotów

Napięcie regulacji alternatora - plus 7,8 V
Alternator progressive load setting - 9844 ms
Alternator load value - 49%
Napięcie ładowania - 14 V +- 0,1 V

Sesja trwała parę godzin, silnik pracował grubo ponad godzinę i nie zgasł ani razu...

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 37
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 17 Styczeń 2022, 12:59   

Wykasowałem wszystkie błędy, pozostał tylko ten o za wysokim poziomie oleju.

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2006
Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Styczeń 2022, 19:44   

Dziwnego diagboxa dorwales - w angielskiej wersji. dwie rzeczy mi sie nie podobaja: czasy wtrysku i temp. pow. dolotowego. Czasy takie nie powinny byc, dziwnie duze rozbieznosci? Czy mierzyles kiedykolwiek kompresje w cylindrach? Wyraznie srodkowe cylindry sa zbyt slabe, albo wtryski przytkane, moze do wymiany? Temp. powietrza powinna byc rowna temp. otoczenia na zimnym silniku i powoli rosnac z czasem nagrzewania. Moze sie zmieniac przy zwiekszaniu obrotow, ale nie powinno to zmieniac sie liniowo. Dochodzi tez efekt zaworu EGR przy schodzeniu z obrotow powinna temp na chwile podskoczyc. Ten -17 to raczej usterka czujnika temp. , on chyba jest zblokowany z MAP sensorem w tym silniku - powinno sie go wymienic. Moze tez byc gdzies przebicie miedzy przewodami od wtyczki czujnika do sterownika silnika, co powoduje wzrost temp. ze wzrostem obrotow.

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 37
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 17 Styczeń 2022, 20:40   

BiagBoxa mam ściągniętego z innego forum na VM.
Wersja językowa, hmmm.... może to i głupie, ale
wolałem po angielsku, bo mieszkałem tam 8 lat i lepiej się czuję w tym języku.
Jak coś źle przetłumaczę, to sam będę się z tym męczył, a jak już jest podane jakieś
tłumaczenie, którego nie całkiem zrozumiem, to już gorzej.
Kiedyś (rok 2011 lub 2012) widziałem jak diagnosta głowił się nad polskimi
opisami błędów w PP2000, a gdy mi je czytał, zrobiłem głupią minę, tak jak i on.

Spróbowałem polskiej wersji i opisy mnie rozbawiły, np po angielsku:
telecoding przetłumaczono na teleładowanie.

Kompresji nigdy na razie nie mierzyłem.

Temperatura powietrza dolotowego (gdy zczytywałem darmową aplikacją) była równa temp. otoczenia na zimnym silniku i powoli rosła z czasem nagrzewania. w czasie jazdy spadała o kilka stopni, na postoju rosła, ale nie w miarę obrotów, a w miarę nagrzewania.

Wiązkę od czujnika sprawdzę.

A co do czasów wtrysku, to 1. czy te wielkości nie są (zupełnie przypadkiem) w mikrosekundach? Bo 100 milisekund oznacza pracę wtryskiwacza (przy założeniu wtrysku w czasie calutkiego suwu ssania) już przy 300 obr/min,
a 200 milisekund przy 150 obr/min, więc coś tu nie tak...
2. podłączyłem do tego DB moje drugie auto, c5 X7 i w nim czasy wtrysku zaczynały
się od 500 Ms, a sięgały do 700 Ms (wielkie M i małe s)

Więc jeśli owe "Ms" to w rzeczywistości mikrosekundy (bo symbol "mikro" był nieosiągalny z jakiegoś-tam powodu) to zaczynałoby to mieć sens...
No i wtedy takie króciutkie czasy wtrysku tłumaczyłyby ubogą mieszankę...

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2006
Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Styczeń 2022, 22:42   

Masz racje z j. angielskim. Wiele testerow najlepiej jest opisanych w tym jezyku, nawet mercedes, a tlumaczenia na polski sa czasami wrecz komedia, rowniez w Lexi, czy tez diagboxie.
Wracajac do sprawy: znowu zle opisujesz parametry , ja odczytalem, ze temp. w dolocie pokazywala -17 stopni, pomimo zewnetrznej +2 . W takich opisach musimy pisac wyraznie, aby uniknac niedomowien. Mysle, ze tu wszystko w porzadku - po Twoim ostatnim opisie.
Czasy wtrysku: to jest wtrysk posredni , do kolektora ssacego przed zaworem ssacym i sa jak najbardziej normalne. Silnik zasysa mieszanke paliwa z powietrzem i to na dlugo przed suwem ssania. To nie silnik z wtryskiem bezposrednim, czy tez diesel. Bardzo dziwia mnie takie rozbieznosci w korekcjach czasu wtrysku, chyba, ze znowu gdzies jest pomylka. Zastanawiam sie, czy w tym silniku wystepuje korekcja czasow wtryskow. Normalnie to sada Lambda steruje czasem wtrysku dla wszystkich cylindrow, to ona ma decydujace znaczenie dla ilosci paliwa wtryskiwanego do kanalow kolektora. Chyba, ze jest jednak kontrola predkosci katowej walu korbowego na kazdym cylindrze? Wtedy takie rozbieznosci dowodza albo slabej kompresji w tych cylindrach, albo zapchane wtryski. I wtedy mogloby to tlumaczyc gasniecie silnika od czasu do czasu z braku paliwa w cylindrach 2 i 3 . Sproboj nalac cos do czyszczenia wtryskow, pojezdzij troche i sprawdz, czy cos sie zmieni w rozkladzie czasow wtrysku. Kompresje tez pomierz, istotne jest, aby wszedzie bylo podobnie. No coz, powodzenia

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 37
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 18 Styczeń 2022, 12:25   

Dla uściślenia: na DiagBoxie temperatura w dolocie pokazywała -17 stopni, pomimo zewnętrznej +2 na wolnych obrotach i zmieniała się razem z obrotami (góra-dół).
A gdy zczytywałem darmową aplikacją (infocar) była równa temp. otoczenia na zimnym silniku i powoli rosła z czasem nagrzewania, w czasie jazdy spadała o kilka stopni, na postoju rosła, ale nie w miarę obrotów, a w miarę nagrzewania.
Ta właśnie aplikacja pokazywała krótkookresowe korekty wtrysku na poziomie kilkunastu
do dwudziestu procent, a długookresowe ok. 6 do 10 procent, czasów wtrysku nie
pokazywała.
DiagBox podłączony do C3 pokazuje czasy, ale nie pokazuje korekt.

Mam w planie wyjęcie pompy paliwa i oczyszczenie jej razem z wstępnym filtrem, marzy mi się dołożenie zewnętrznego filtra paliwa, jak w każdym szanującym się samochodzie.

Czyszczenie wtrysków, hmmm.... na YT jest sporo filmików o tym, jak w domowych
warunkach je przepłukać (np. strzykawka, wężyki do benzyny, mikrowyłącznik,
bateria 9V, kolorowe kabelki i naprzód - w sensie płukanie wsteczne, od wylotu do wlotu paliwa). Ewentualnie myjka ultradźwiękowa z lidla.
Tylko jaka jest tego skuteczność?
No i czy czegoś się nie popsuje?

Co do czasów wtrysku (wiem, wiem, trochę przynudzam) czy to jest tak, że wtrysk
zaczyna się mniej-więcej w momencie otwarcia zaworu dolotowego i kończy mniej-więcej w momencie zamknięcia tego zaworu? Bo jeśli tak (cały czas zakładając, że
gdzieś po drodze nie strzeliłem jakiegoś babola) to 100 milisekund oznacza pracę wtryskiwacza już przy 300 obr/min, a 200 milisekund przy 150 obr/min, więc
:632:

No i jeszcze sprawa cylindra 3 - tu czas wtrysku wynosi 208,9 Ms (cokolwiek to znaczy) i nie zmienia się, bez względu na obroty. To też ciekawe...

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA