Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura powietrza w dolocie
Autor Wiadomość
Pinker

Mój samochód: C5 V6 Break
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 36
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 17 Styczeń 2022, 21:24   Temperatura powietrza w dolocie

Koledzy, piszę bo nie udało mi się odszukać odpowiedzi w internecie.
Robiłem adaptację przepustnicy w diagbox i przy okazji zobaczyłem wskazanie temperatury powietrza w dolocie. Była wyższa o 25 stopni niż na zewnątrz. Czy to normalne czy czujnik padł?
Pytam bo często trudno pali zimny po nocy. Ciepły pali na dotyk.
Auto to C5 X7 2.0 ew10a.

Dzięki.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Styczeń 2022, 22:22   

Witam. Sprawdz raczej stan swiec, ich odstep elektrod. Czesto przyczyna ciezkiego palenia na zimnym silniku jest zbyt duza przerwa na swiecach- zbyt slaba iskra. Po za tym oszukiwac moze czujnik temp. silnika, dosc rzadki przypadek, pokazujac zbyt wysoka temp. silnika zimnego.
Jesli to w porzadku, to zrob diagnoze z nastawieniem na parametry silnika, cisnienie paliwa (z czasem pompa moze nie wytwarzac odpowiedniego cisnienia , rozjechana mapa silnika itp.
Taka temperatura w kolektorze jest normalna, moze byc nawet wyzsza.

 
 
Pinker

Mój samochód: C5 V6 Break
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 36
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 18 Styczeń 2022, 08:08   

Dzięki za nakierowanie.
Zacznę od sprawdzenia czujnika temperatury płynu chłodzącego.

 
 
Pinker

Mój samochód: C5 V6 Break
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 36
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 18 Styczeń 2022, 09:33   

Mam jeszcze jedno pytanie, czujnik temperatury płynu chłodzącego znajduje się w plastikowej obudowie. W tej samej jest termostat? Pytam bo mam termostat do wymiany. By wymienić termostat trzeba zdjąć cały element plastikowy czy można bez demontażu z silnika ?
Dziękuję.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Styczeń 2022, 11:23   

Sam termostat wymienisz na silniku. Mozesz tez wymienic kompletny z obudowa i czujnikiem. Dosc czesto plastyk ulega zniszczeniu i cieknie plyn.

 
 
Pinker

Mój samochód: C5 V6 Break
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 36
Skąd: Mińsk Maz.
Wysłany: 18 Styczeń 2022, 11:29   

Mam sam termostat bez nowej obudowy. Na razie obudowa nie ma wycieków.
Czy przy wymianie muszę na coś uważać by nie połamać plastiku obudowy?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA