Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 1.4 16v dławi się na zimnym
Autor Wiadomość
MikeTree
MikeTree

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Krośniewice
Wysłany: 16 Luty 2022, 19:23   C4 1.4 16v dławi się na zimnym

Witajcie. Na początek pozwólcie, że się przywitam, bo jestem tu nowy ze swoją Cytrynką C4 z 2007r, 1.4 16v benzin import Swiss:)
Kupiłem niedawno jako uszkodzony, prace blacharskie powoli idą do przodu.
Trafiłem nieźle, bo przebieg 69000:) ale stał nie ruszany od 2013 roku....
Problem jest ze silnikiem. Odpala znakomicie, nawet na "pustym" akumulatorze. Na jałowych pracuje doskonale, natomiast gdy dodać lekko gazu to się dławi, czasem przygaśnie lub zgaśnie całkiem. Gdy popracuje i się rozgrzeje problem ustępuje prawie całkowicie, jednakże czuć że nadal nie jest tak jak powinno. Zmieniłem czujnik temperatury płynu- pudło.
Lexia nie pokazuje żadnego błędu z tym związanego, oprócz tych błędów o których wiem (brak lamp przednich, pompa abs z Peugeota 307, brak czynnika w klimie.
Czy problemem będzie uszkodzony czujnik powietrza? Może sonda lambda za katem? (kat jest ale wkład uniwersalny dobrany idealnie na wymiar ceramiczny)

Pytanie z trochę innej beczki: w obudowie filtra powietrza na spodzie jest taki wypust z otworami. Czy tam powinna być jakaś gumka, na zasadzie zaworu klapkowego?

Pytanie następne: czy posiada ktoś maskę i zderzak w kolorze KPU (Oriental Bleu)?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Luty 2022, 20:18   

Witam:) Nie jestem w tym szpecem ale kolega bujał się ze swoim autem i nie równą pracą silnika,wymieniał sondę z powodu nie pracującej sondy poprawnie ,a w zasadzie grzałki sondy gdy silnik jest zimny (u niego ona była spalona)..A zauważyłem że u Ciebie poprawa następuje po rozgrzaniu auta.Sprawdź ten trop..

 
 
MikeTree
MikeTree

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Krośniewice
Wysłany: 16 Luty 2022, 20:22   

Oczywiście mowa o sondzie za katalizatorem? Rozumiem, że muszę sprawdzić miernikiem przewody sondy odpowiadające za grzałkę (dwa białe lub szare) i gdy nie będzie przejścia to sonda do zmiany?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Luty 2022, 20:28   

MikeTree, Tego Ci już nie potwierdzę..mnie się żadna sonda jeszcze nie popsuła, a koledze dwie i ładnie był wykasowany przez mechanika 8-) .Dodam że sam podpowiedział mechanikowi że może sonda bo ten nie wiedział co dolega aby gdybał..(kilka lat temu wymieniał u mechanika sondę).Ten kupił i skasował 800zł ,gdyby kumpel kupił sam i wymienił byłby 400zł do przodu;)

 
 
MikeTree
MikeTree

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Krośniewice
Wysłany: 16 Luty 2022, 23:37   

sasun71, sprawdziłem miernikiem przewody do grzałki sondy. Wskazuje około 10 ohmów. Czy to poprawna wartość?
Sprawdzę jeszcze czy w ogóle podaje napięcie na grzałke.
Wiesz może który to będzie bezpieczniki/ przekaznik?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Luty 2022, 09:15   

Witam. Pomysl z sondami nie jest dobry. Po pierwsze istotna jest tylko sonda pierwsza, a po drugie uszkodzenie grzalki jest meldowane bledem w sterowniku. Skupilbym sie raczej na wydajnosci pompy paliwa, bo przeciez na zimnym silniku zapotrzebowanie silnika na paliwo jest niesamowicie duze- po odpaleniu siega 30 , 40 l/100km i dopiero po wzroscie temp. spada. Zbyt niskie cisnienie, albo zatkany przeplyw objawiaja sie zla praca silnika wlasnie w momencie rozruchu i nagrzewania. Pomijam oczywiscie zly stan silnika, ukladu zaplonowego i paliwowego , bo silnik w stanie goracym pracuje poprawnie. Jesli brak filtra paliwa warto zajrzec tez do baku, bo czesto filtr na smoku pompy jest w stanie porazajacym.

 
 
MikeTree
MikeTree

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Krośniewice
Wysłany: 17 Luty 2022, 13:09   

dejnekomirek, czy może mieć to związek z tym, że auto stało nieużywane przez około 8 lat a w baku była benzyna?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Luty 2022, 20:39   

Znajdz najpierw przyczyne takiego zachowania silnika, potem bedzie mozna wyciagnac wnioski dlaczego tak sie stalo. Na Twoim miejscu zajrzalbym do smoka w zbiorniku. Zawor regulacji cisnienia tez jest chyba w koszu wiec sprawdz jego dzialanie. Jesli regulacja jest na powrocie to sprawdz czy wszystkie przewody sa dobrze osadzone. Jesli to mozliwe sprawdz wartosc cisnienia na listwie wtryskowej.
Wracajac do wczesniejszego Twojego pytania , sondy sa zasilane ze sterownika i nie maja oddzielnego bezpiecznika. Jesli wystepuje blad sondy to jest to dodatkowa wiedza o stanie ukladu paliwowego, a nie o stanie sondy. Zbyt uboga mieszanka (male napiecie sondy) swiadczy o zbyt malej ilosci paliwa itd...

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Luty 2022, 18:56   

MikeTree, Przez wichury mnie nie było :roll: Kolega już odpowiedział-ma większą wiedze na te tematy :-) ..a mam nadzieje że nadal nie jeździ auto na tym 8 letnim paliwie..Sąsiad na starym i kiepskim paliwie nie odpalił motoru..dopiero spuszczenie i wlanie nowego jak ręką odjął :-D

 
 
MikeTree
MikeTree

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback 5D
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 9
Skąd: Krośniewice
Wysłany: 26 Kwiecień 2022, 21:37   

Witajcie po przerwie. Autko trochę stało Ale udało się ogarnąć wszystko do kupy, zarejestrować i już śmigam. Problem dławienia na zimnym pozostał. Poczytałem trochę tu i tam i postanowiłam sprawdzić świece zapłonowe. Po wyjęciu cewki daje się słyszeć grzechotanie wewnątrz niej. Czy cewka kwalifikuje się do wymiany?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA