Bartolini1234
Mój samochód: Citroen c5 I
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 1 Skąd: Opolskie
Wysłany: 16 Luty 2022, 21:40 Pytanie o sfery regulacyjne
Witam, mam pytanie odnośnie citroena c5 z 2003r. z zawieszeniem hydractive 3+. Brzmi ono tak: czy sfery regulacyjne (środkowe) wpływają na komfort, twardość zawieszenia w trybie normalnym (nie sport). Planuję wymianę reszty sfer na komforty i nie wiem czy środkowe też wymieniać. Pozdrawiam serdecznie.
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 154 Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Luty 2022, 05:02
moim zdaniem wszystkie sfery wpływają na komfort jazdy, ja też założyłem do swojego sfery comfort, i zbytnio nie czuję różnicy poza tym że nie stuka mi już z tyłu, inny cytryniaż jak się przejechał moim autem to powiedział że jest taki mięciutki, no i jak psa wiozę autem to rzyga , to może i buja bardziej autem na tych sferach comfort
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Luty 2022, 10:10
Witam. Sfery srodkowe sa akumulatorami cisnienia, istotne jest tylko aby mialy prawidlowe cisnienie. Maja one wplyw na szybkosc reakcji hydrauliki , gdyz pompa nie jest w stanie dostarczyc odpowiednia wartosc cisnienia w chwilach wymagajacych szybkiego przyrostu cisnienia i wtedy zabezpiecza to sfera. Takie dzialania obserwujemy, gdy hydroactiv chce przeciwdzialac ruchowi nadwozia w przypadku np. dobijania na muldach i musi szybko podniesc zawieszenie. Odczuwa to sie przy szybkiej jezdzie po po pofalowanej drodze, nadwozie nie ulega rozbujaniu, mamy wrazenie wygaszania tego bujania. Dziala jakby efekt wzmocnionej amortyzacji. Pamietam jak bylem zdziwiony, gdy auto nie bujalo sie na pofalowanej autostradzie, mialem wrazenie, ze klei sie do jezdni pomimo duzego obciazenia. Warto dbac tez o ich dobry stan. Niestety do ich sprawdzenia trzeba je wymontowac i sprawdzac na specjalnym przyrzadzie do sfer.
O wplywie tych sfer na komfort mozemy przekonac sie jezdzac dla porownania autem z hydro 3. Wlasnie te kule to ten + przy trojce.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Maj 2022, 20:49
Środkowe sfery są nazywane sferami komfortu i gdy jedziemy w trybie komfort to zawieszenie działa na 6 sferach a w trybie sport na 4. Środkowe w trybie sport są wyłączane
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum