mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 21 Kwiecień 2022, 18:51
Mam problem z odpaleniem. Chciałem sprawdzić czemu nie dziala wycieraczka tylna i wyjąłem wtyczje od silniczka czy prad dochodzi. Jest ok ale są 2 sygnały napięcia po stacyjce i jak się wciśnie przycisk i zacząłem zamieniać kable w wtyczce ale chyba wina przekaznika i spaliło bezp. Po wymianie dalej nic nie swieci podświetlenie przycisku nie ma szyb i foteli ale bezpieczniki całe to wyjąłem przekazniki i niby kazdy cyka pod stkami 1 i 2. Przekaznik swiec i od immo cyka więc co może odcinać sygnał do sterownika. Po przekręceniu stacyjka nie słychać przekaznika w skrzynce i chyba pod schowkiem jeszcze cykał. Mam przekazniki na zamianę to robić podmiankę wszystkich bo chciałem odpalić po zalaniu ropy odpowietrzylem ale coś musi blokować podanie paliwa bo swiece grzeją.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 23 Kwiecień 2022, 00:31
Już się udało odpalić I zrobić wycieraczkę tylna. Nagram onstruktaz co można pomylić i mieć problem z działaniem urządzeń
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 27 Kwiecień 2022, 20:53
Jedno zaczelo dziala a inne przestało. Co daje napiecie na tylne szyby bo nic nie dziala. Ruszałem wtyczki pod radio 2 białe i brazowa to cyka przekaznik w tunelu pod podłokietnikiem który dziala. Podnosiłem wykładzinę jak suszyłem prawa stronę podłogi i są tam wtyczki białe idące do tyłu i chyba w słupek do tylnych drzwi. Czy mogę coś ruszyć i się wypięło lekko czy co inne padło.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 27 Kwiecień 2022, 21:11
Sprawdź bezpiecznik 33 i przekaźnik 820. Musisz szukać próbnikiem gdzie zanika napięcie.
Kable wydaje mi się, że właśnie prawą stroną idą, więc sprawdź wtyczki.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 28 Kwiecień 2022, 01:35
Chyba bezpiecznik nie jest od szyb. Przekazniki w skrzynce wymieniałem te zielona na Cartier chyba jeden a tak wszystkie byly wcześniej bitron. Który to 820 i gdzie szukac. Styki śniedzieje i jak wymieniłem spalony od tylnej wycieraczki to dalej nie działała i jak wyjąłem lekko to załączyło i zmienilem na inny czystszy. Sprawdze skrzynkę czy jakis przekaznik nie ma brudnych styków i posmaruje wazeliną.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 28 Kwiecień 2022, 20:50
Myślałem, że chodzi o ogrzewanie tylnej szyby. Może dlatego, że sam mam korbki od tylnych szyb.
Dla aut po 95r, od tylnych szyb jest bezpiecznik 35.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 28 Kwiecień 2022, 21:23
Jest cały 35 bo nie ruszałem ale robie przy żarówkach licznika i wyświetlaczy to sprawdze przekazniki.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 21 Maj 2022, 12:27
Byłem dzisiaj na przegladzie i cudem się udało. Usterki o których wiedziałem wcześniej diagnosta potwierdził ale jeszcze jedna wyszła. Sworznie wahaczy oba do wymiany i coś słabej jakości jeden z nich już robilem rok temu. Kolejne usterki to kule przednie bo twardy jest ale sprawdzał dociskajac nakole przy zgaszonym silniku i był tryb sport ustawiony. Winny też korektor przedni bo zapchany jest starym olejem i wolno podnosci przód.Może też kula konzektora być slaba i to zrobię pierwsze czyli gruchy siłowników. Lampy byly za wysoko do góry a linki regulacji nie trzymają się w uchwytach i ciężko kręcić to lepiej całe zmienie ale teraz udało się ustawić do kreski. Przy wymianie licznika predkosci bo nie działał zawsze zgłosiłem diagnoście ale nie potrzebnie cofnąłem przebieg tylko dla siebie zeby nie razilo że ma duży przebieg. Wyoisalem oświadczenie że uszkodzony był i zatwierdził przegląd.Wracając do domu przestał kręcić ale pukając w niego zaskoczył czyli wtyczka słabo się trzyma w gniezdzie i zasniedziale piny co nie czyściłem. Wtyczka od lampek tych ostrzegawczych od grzania swiec była czyszczona ale też czasem źle dociska i piny nie stykają tylko jak docisnę od góry. Szukam przednich sfer nowych bo latwo zmienic jako pierwsze i potem korektor czyscic ale mogę podnieć na kombi co zostal i też przeczyszcze dla pewności. Na konie zostawię sworznie i przeguby bo stuka z lewej na dziurach a tak miałem w peugeocie 405 takie stuki. Powoli do przodu a jeszcze próg prawy co nie robiłem jeszcze i od spodu widać rdze i dziury to jak kolega pomoże spawac a sam wytnę.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 21 Maj 2022, 12:42
Wykorzystaj ten rok i popraw wszystko, żeby następny przegląd bez stresu przejść.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 21 Maj 2022, 14:27
Te małe pierdoly zrobie gorzej wyciąć próg i nowy spawać. Jak kolega się ogarnie że swoja robota podjadę z wyciętym progiem i nowy punktowo złapać a resztę szpachla. Czepił się ten nie zrobiony ze od dołu widać ale nie przyjzalem sie ile robienia jest bo może zetrę rdze zakleje włóknem jak teraz zewnętrzy robię i psikne bitexem zeby nie drażniło oka. Narazie cieszyć że jezdzi I chyba za mocno docislem wskazówkę od poziomu paliwa jak licznik robilem bo skoczyła na 2 kreskę i po zalaniu za 100 jakies 13 litrów nie ruszyła. Ustawiałem wskazówki bo było wrażenie jakby poziom zle się ustawiał i od temperatury i prędkości nie ma ustalonej pozycji a obrotomierz I od paliwa ma taki ząbek do ustawienia pozycji Starowej. Jutro mam komunie dziecka to bedzie czym pojechać a po tym zdejmę licznik i pobawię się.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 21 Maj 2022, 18:02
Jakie są baterie pilota na IR co mam odbiornik kolo lampki? Mam normalnie na fale ale jest wtyczka na ten odbiornik i jak go podpiąłem chce sprawdzic czy kluczyk zadziała.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 25 Maj 2022, 21:59
Pilot na IR też dziala więc jak macie zużyty na fale to możecie dołożyć odbiornik z podsufitki i działa. Wymieniłem sworzeń lewy ale nie czuć luzu gorzej jest z łącznikiem stabilizatora to strasznie stuka. Prawy też ma luz mniejszy ale oba zmienie jeden jest swag a drugi inny z Belgi robiony. Ten lewy zmieniłem ale stukają jeszcze jama zacisku jak ruszę ręką i może to słychać ale najgorsze takie dzwonienie i nie wiem od czego. Spuściłem olej skrzyni bo chce sprawdzić półoś czy krzyżak ma luz bo jak zmieniam bieg i puści sprzęgło to dając gaz są 2 szarpnięcia jak mialem w peugeot 405 luz w gnieżdzie na krzyżak. Powoli usuwam usterki a zacisk mam 2 typ ten szerszy i niższy bo w tym stukającym nie mam tych blaszek dociskowych klocki. Odstają za blisko felgi i szura o ciężarki.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 10 Grudzień 2022, 16:32
Po naprawach pompy paliwa auto jezdzi aż nagle jak chcialem ustawic nastawnika ten z góry bo były za duże obroty i jak przesunąłem w lewo to nie odpala. Paliwo idzie coś tam kaszle ale tylko trochę dymu z wydechu. Nawet jak daje w prawo nastawnik to nie pali a więcej daje ropy. Sprawdze na wyjętym wtrysku czy coś leję może w pompie coś zapchało.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 26 Grudzień 2022, 18:00
Usterka znaleziona, po wymianie świec z Delphi co słabiej grzały dalem ngk stare co miałem w zapasie. Niby szybciej czerwone ale 2 spuchły. Przy wykręcaniu nie mogłem jednej wyjąć bo grot był jak banka i odradzam wsadzanie starych swiec. Jakie polecacie marki wsadzić, według autodaty są bosch, beru, champion i lucas. Wolę wziąść tansze champion ale jak będą słabe to może bosch.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum