Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Lewarek skrzyni biegów dziwnie chodzi.?
Autor Wiadomość
trenia
trenia

Mój samochód: C5 II 2.0 16 V
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb/lpg
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 62
Skąd: Elbląg
Wysłany: 3 Kwiecień 2022, 08:11   Lewarek skrzyni biegów dziwnie chodzi.?

Co tam mogło się zepsuć? Linki czy inne ustrojstwa? Jak to tam jest wykonane.? Ciężko wbić 3 czy na luz wybić..

 
 
Artek605

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: 01-04
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: lubelskie
Wysłany: 15 Kwiecień 2022, 12:22   

Ja tam fachowcem nie jestem ale to może skrzynia biegów się "skończyła":)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 15 Kwiecień 2022, 17:57   

trenia, U mojej w Pugu linki były smarowane WD40 w pancerz bo fabryczny smar zginął a auto młodsze i też linki ciężko chodziły.druga sprawa coś od strony podłogi na lewarku zapiekało też bo robił na kanale kumpel..podobnie robiłem sam w xsarze (rozebranie posmarowanie i ponowny montaż w moim przypadku) .Druga sprawa bratu w oplu pod mieszkem lewarka rozpadł się plastyk..ale w tym wypadku jedne biegi zginęły inne ledwo wrzucił. Pozostaje jeszcze wyrobienie mechanizmów na skrzyni( linka się rusza ale reszta nie do końca..i w xsarze też ciężko mam już czasem biegi ale stawiam na sprzęgło;)

 
 
trenia
trenia

Mój samochód: C5 II 2.0 16 V
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb/lpg
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 62
Skąd: Elbląg
Wysłany: 16 Kwiecień 2022, 06:14   

Edycja , żle sie wyraziłęm w zasadzie cięzko ruszać lewarkiem w pozycji na luzie w prawo -lewo. Biegi dobrze wbija , jedynie piatka tak jakoś daleko i cięzko wybić z 5 na luz..... Sprzęgło- jeżdziłem ze ślizgającym się sprzęgłem od 2012 r- 2 lata od kupna auta .... wiedziałęm o tym.. Potem po 2 latach w 2014 roku spzegło padło wracająć -wyjeżdzająć z berlina na polskę...Najleprzy nr że nie do końca padło bo pedał sprzęgłą wpadł w podłogę ....podnosiłęm pedał stopą zmieniałęm bieg i dalej wpadał w podloge.i tak dojechal do Elbląga 700 km. ..Od 2014 r nowe sprzęgło...I tak auto do mechanika pojedzie bo w maju jakoś zbliżą sie termin przeglądu....

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Kwiecień 2022, 15:38   

trenia, Zobacz jak jest od spodu z lewarkiem,jeśli podobnie jak w xsarze to się może zapieka na tulejce,u mnie aby rozebrać trzeba było i poczyścić oraz posmarować.inni na forum w xsarze wymieniać już musieli tulejkę,może C5 ma podobnie i też narażone na wodę i sól zimą od strony jezdni....

 
 
gmpl

Mój samochód: Citroen C5 Lift
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 24 Wrz 2021
Posty: 23
Skąd: Włocławek
Wysłany: 1 Maj 2022, 08:41   

Witam, u mnie problem jest tylko z 3 biegiem. Jak uruchomię zimny silnik, jest na podwyższonych obrotach, wchodzi całkiem ładnie. Po rozgrzaniu silnika, przejechaniu kilku km, zaczyna się problem. Nie da się szybko wrzucić, są dwie opcje. Wcisnąć sprzęgło, przesunąć lewarek troszkę bardziej w prawo niż na środku i po lekkim ukosie w lewo wbić 3 lub po wciśnięciu sprzęgła troszkę muszę odczekać 1-3 sek i wtedy. Mam wrażenie, że poduszka jedna jest "walnięta", w zasadzie została mi ta najgorsza pod akumulatorem do sprawdzenia.

_________________
Wyrażona opinia, jest aktualna tylko w chwili jej pisania, zastrzegam sobie prawo do całkowitej zmiany zdania, w dowolnym momencie.
 
 
trenia
trenia

Mój samochód: C5 II 2.0 16 V
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb/lpg
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 62
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29 Maj 2022, 13:28   

Panie i panowie wybaczcie lenistwo ale nastąpiła autonaprawa......Nic nie robięłm i samo się naprawiło. Cuda......

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Maj 2022, 15:38   

trenia, Chyba ocieplenie :-D

 
 
gmpl

Mój samochód: Citroen C5 Lift
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 24 Wrz 2021
Posty: 23
Skąd: Włocławek
Wysłany: 4 Wrzesień 2022, 13:08   

U mnie problem jak opisywałem wyżej dawno temu. Z tym, że od tego czasu wymieniłem poduszkę z tyłu, poduszkę prawą tą pod lizakiem, bo wcześniej wymieniłem lizak, zapominając o niej, a następnie lewą poduszkę pod akumulatorem. Objawy nadal bez zmian. Czytałem o regulacji długości linek, wszędzie ładnie opisane, każdy mówi to samo. Tylko mam jeden problem, nigdzie nie mogę znaleźć przyrządu do ustawiania dźwigni zmiany biegów 8605-T.

_________________
Wyrażona opinia, jest aktualna tylko w chwili jej pisania, zastrzegam sobie prawo do całkowitej zmiany zdania, w dowolnym momencie.
 
 
gmpl

Mój samochód: Citroen C5 Lift
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 24 Wrz 2021
Posty: 23
Skąd: Włocławek
Wysłany: 11 Wrzesień 2022, 18:00   

Wymieniony olej w skrzyni biegów na Total 75w80, biegi wchodzą płynniej, te które wchodziły, 3 nadal bez zmian. Ktoś wie coś? Odnośnie 8605-T? Czy tylko serwis. Ewentualnie, jak inaczej ustawić linki czym zblokować lewarek, bez przyrządu.

_________________
Wyrażona opinia, jest aktualna tylko w chwili jej pisania, zastrzegam sobie prawo do całkowitej zmiany zdania, w dowolnym momencie.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12 Wrzesień 2022, 18:10   

Też znalazłem aby rysunek w PDF i wygląda jak pręt z wystającymi klinami do blokady i coś w lewarku powino w plastykach temu odpowiadać..Czyli jaki otwór z wpustem

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Wrzesień 2022, 20:02   

Obawiam sie, ze to nie linki. Problemem jest synchronizator 3 biegu. W Citroenach tak objawia sie ich uszkodzenie - duzy problem z wlaczeniem biegu. Brak synchronizacji objawia sie nie zgrzytaniem, a wlasnie blokada - nie mozna wlaczyc biegu do momentu wyrownania predkosci obrotowej elementow sprzegajacych. Spotkalem tez synchronizator zespawany wrecz z przesowka , tu juz zadnego biegu nie mozna bylo wlaczyc. Jedyne co pozostaje to naprawa, albo wymiana skrzyni biegow na inna, sprawna.

 
 
gmpl

Mój samochód: Citroen C5 Lift
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB/LPG
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 24 Wrz 2021
Posty: 23
Skąd: Włocławek
Wysłany: 13 Wrzesień 2022, 16:02   

dejnekomirek napisał/a:
Problemem jest synchronizator 3 biegu.

I to jest w końcu konkretna odpowiedź :-)

_________________
Wyrażona opinia, jest aktualna tylko w chwili jej pisania, zastrzegam sobie prawo do całkowitej zmiany zdania, w dowolnym momencie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA