Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 15 Kwiecień 2022, 17:57
trenia, U mojej w Pugu linki były smarowane WD40 w pancerz bo fabryczny smar zginął a auto młodsze i też linki ciężko chodziły.druga sprawa coś od strony podłogi na lewarku zapiekało też bo robił na kanale kumpel..podobnie robiłem sam w xsarze (rozebranie posmarowanie i ponowny montaż w moim przypadku) .Druga sprawa bratu w oplu pod mieszkem lewarka rozpadł się plastyk..ale w tym wypadku jedne biegi zginęły inne ledwo wrzucił. Pozostaje jeszcze wyrobienie mechanizmów na skrzyni( linka się rusza ale reszta nie do końca..i w xsarze też ciężko mam już czasem biegi ale stawiam na sprzęgło;)
Mój samochód: C5 II 2.0 16 V
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Pb/lpg
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 62 Skąd: Elbląg
Wysłany: 16 Kwiecień 2022, 06:14
Edycja , żle sie wyraziłęm w zasadzie cięzko ruszać lewarkiem w pozycji na luzie w prawo -lewo. Biegi dobrze wbija , jedynie piatka tak jakoś daleko i cięzko wybić z 5 na luz..... Sprzęgło- jeżdziłem ze ślizgającym się sprzęgłem od 2012 r- 2 lata od kupna auta .... wiedziałęm o tym.. Potem po 2 latach w 2014 roku spzegło padło wracająć -wyjeżdzająć z berlina na polskę...Najleprzy nr że nie do końca padło bo pedał sprzęgłą wpadł w podłogę ....podnosiłęm pedał stopą zmieniałęm bieg i dalej wpadał w podloge.i tak dojechal do Elbląga 700 km. ..Od 2014 r nowe sprzęgło...I tak auto do mechanika pojedzie bo w maju jakoś zbliżą sie termin przeglądu....
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Kwiecień 2022, 15:38
trenia, Zobacz jak jest od spodu z lewarkiem,jeśli podobnie jak w xsarze to się może zapieka na tulejce,u mnie aby rozebrać trzeba było i poczyścić oraz posmarować.inni na forum w xsarze wymieniać już musieli tulejkę,może C5 ma podobnie i też narażone na wodę i sól zimą od strony jezdni....
Witam, u mnie problem jest tylko z 3 biegiem. Jak uruchomię zimny silnik, jest na podwyższonych obrotach, wchodzi całkiem ładnie. Po rozgrzaniu silnika, przejechaniu kilku km, zaczyna się problem. Nie da się szybko wrzucić, są dwie opcje. Wcisnąć sprzęgło, przesunąć lewarek troszkę bardziej w prawo niż na środku i po lekkim ukosie w lewo wbić 3 lub po wciśnięciu sprzęgła troszkę muszę odczekać 1-3 sek i wtedy. Mam wrażenie, że poduszka jedna jest "walnięta", w zasadzie została mi ta najgorsza pod akumulatorem do sprawdzenia.
_________________ Wyrażona opinia, jest aktualna tylko w chwili jej pisania, zastrzegam sobie prawo do całkowitej zmiany zdania, w dowolnym momencie.
U mnie problem jak opisywałem wyżej dawno temu. Z tym, że od tego czasu wymieniłem poduszkę z tyłu, poduszkę prawą tą pod lizakiem, bo wcześniej wymieniłem lizak, zapominając o niej, a następnie lewą poduszkę pod akumulatorem. Objawy nadal bez zmian. Czytałem o regulacji długości linek, wszędzie ładnie opisane, każdy mówi to samo. Tylko mam jeden problem, nigdzie nie mogę znaleźć przyrządu do ustawiania dźwigni zmiany biegów 8605-T.
_________________ Wyrażona opinia, jest aktualna tylko w chwili jej pisania, zastrzegam sobie prawo do całkowitej zmiany zdania, w dowolnym momencie.
Wymieniony olej w skrzyni biegów na Total 75w80, biegi wchodzą płynniej, te które wchodziły, 3 nadal bez zmian. Ktoś wie coś? Odnośnie 8605-T? Czy tylko serwis. Ewentualnie, jak inaczej ustawić linki czym zblokować lewarek, bez przyrządu.
_________________ Wyrażona opinia, jest aktualna tylko w chwili jej pisania, zastrzegam sobie prawo do całkowitej zmiany zdania, w dowolnym momencie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12 Wrzesień 2022, 18:10
Też znalazłem aby rysunek w PDF i wygląda jak pręt z wystającymi klinami do blokady i coś w lewarku powino w plastykach temu odpowiadać..Czyli jaki otwór z wpustem
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Wrzesień 2022, 20:02
Obawiam sie, ze to nie linki. Problemem jest synchronizator 3 biegu. W Citroenach tak objawia sie ich uszkodzenie - duzy problem z wlaczeniem biegu. Brak synchronizacji objawia sie nie zgrzytaniem, a wlasnie blokada - nie mozna wlaczyc biegu do momentu wyrownania predkosci obrotowej elementow sprzegajacych. Spotkalem tez synchronizator zespawany wrecz z przesowka , tu juz zadnego biegu nie mozna bylo wlaczyc. Jedyne co pozostaje to naprawa, albo wymiana skrzyni biegow na inna, sprawna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum