Mam problem. Muszę zająć się mechanizmem wycieraczek. W trybie szybkim pióro wycieraczek wyskakuje mi poza krawędź szyby. Mam dawcę i mogę wymontować części zamienne ale nie wiem jak się do tego zabrać. Może ktoś się orientuje jak rozebrać podszybie i co trzeba wymontować aby tą usterkę usunąć.
Proszę o pomoc. poza opisem to jeszcze jakieś zdjęcia by się przydały . Z góry dziękuję.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Czerwiec 2022, 22:55
Do zdjęcia podszybia trzeba zdjąć wycieraczki, więc próbę przestawienia można podjąć jako pierwszą. Przy okazji kontrola luzów mechanizamu. Samo podszybie zdejmuje się po odkręceniu 4 śrub, jeśli dobre poszybie pokazał mi google... Dalej powinien być dostęp do mechanizmu wycieraczek.
Do zdjęcia wycieraczek może być potrzebny ściągacz. Warto. Zamiast walić młotkiem.
Podszybie ściąga się normalnie i nie ma o czym pisać, żadnych niespodzianek. Ściągacz do wycieraczek pomaga ale w razie czego pomaga energiczne szarpanie od dołu ramienia - wreszcie puści, ale nie pukanie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Czerwiec 2022, 19:23
Zapominacie o funkcji polozenia serwisowego , gdy wycieraczki stoja w pionie . Wlacza sie po wylaczeniu zaplonu dzwignia wycieraczek. W tym polozeniu mozna smialo zluzowac ramiona wycieraczek , bez zadnego przyrzadu do sciagania. Przed montazem warto wlaczyc zaplon i ruszyc dzwignia wlacznika wycieraczek, aby wrocily do normalnego polozenia. Dopiero wtedy mozna montowac wycierczki we wlasciwym polozeniu. Objawy opisane wyzej , tj. uderzanie w krancowych polozeniach o uszczelke spowodowane moze byc zbyt duzym luzem na osiach ramion - z czasem tulejki ulegaja zuzyciu i oski maja zbyt duzy luz. Na poczatek warto sprawdzic jednak, czy czasami zle ustawienie ramion nie jest powodem takiego zachowania.
Kotek_Mamrotek
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 28 Kwi 2020 Posty: 12 Skąd: Elbląg
Wysłany: 16 Lipiec 2022, 12:21
Cześć
Użyłem ściągacza i przesunąłem pozycję wycieraczek. Niestety niewiele to pomogło. Teraz wycieraczka bije po podszybiu ...
Kotek_Mamrotek
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 28 Kwi 2020 Posty: 12 Skąd: Elbląg
Wysłany: 16 Lipiec 2022, 12:22
dejnekomirek napisał/a:
Zapominacie o funkcji polozenia serwisowego , gdy wycieraczki stoja w pionie . Wlacza sie po wylaczeniu zaplonu dzwignia wycieraczek. W tym polozeniu mozna smialo zluzowac ramiona wycieraczek , bez zadnego przyrzadu do sciagania. Przed montazem warto wlaczyc zaplon i ruszyc dzwignia wlacznika wycieraczek, aby wrocily do normalnego polozenia. Dopiero wtedy mozna montowac wycierczki we wlasciwym polozeniu. Objawy opisane wyzej , tj. uderzanie w krancowych polozeniach o uszczelke spowodowane moze byc zbyt duzym luzem na osiach ramion - z czasem tulejki ulegaja zuzyciu i oski maja zbyt duzy luz. Na poczatek warto sprawdzic jednak, czy czasami zle ustawienie ramion nie jest powodem takiego zachowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum