Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Opary benzyny.
Autor Wiadomość
LukaszDzioba

Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25 Kwiecień 2022, 18:48   

sasun71, tak czysto hipotetycznie myśląc, bo to tylko moje domysły. Jakby zawor nie działał to wszystko kumulowało by sie w filtrze, az by w końcu gdzies wyrzuciło. Wyrzucac wyrzuca, przez korek z tym ze filter wyssany do cna🤷

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Kwiecień 2022, 19:31   

LukaszDzioba, Cyka ale czy puszcza skoro brak zapachu benzyny w filtrze...chodź mnie jak zmywarka do naczyń przestała cykać na zaworze to woda przestała lecieć i wyświetliła ,,zmywanie ręczne'' :mrgreen:

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Kwiecień 2022, 19:39   

Powinienes miec przy wlewie zawor kierunkowy, pozwalajacy uzupelnic powietrzem z zewnatrz ubytek paliwa w zbiorniku, aby nie powstawalo podcisnienie. Jesli zawor jest uszkodzony, albo nieszczelny korek , to masz jak masz. Zbiornik samodzielnie oddycha na zewnatrz przez okolice wlewu. Zawor moze byc uszkodzony, albo zablokowany blotem w pozycji otwartej. W zbiorniku sprawnym powinno panowac minimalne podcisnienie, aby opary nie wydostawaly sie na zewnatrz. One powinny byc wysysane przez podcisnienie silnika , otwarcie nastepuje z otwarciem elektrozaworu. Czesto tez zapach benzyny pojawia sie przy pompie paliwa, gdy nie jest dokrecona nakretka pompy. Radze zdemontowac nadkole i dobrze obejrzec wlew. Na schematach wlew zbiornika ma dodatkowa rure rownolegla do wlewu glownego i tam jest system odpowietrzajacy. Mozesz miec tez uszkodzony korek wlewu paliwa i po prostu powietrze , jak i opary przechodza przez niego bez oporu. W takiej sytuacji system odpowietrzania nie bedzie dzialal, jak i rowniez system filtra oparow.

 
 
LukaszDzioba

Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25 Kwiecień 2022, 19:54   

dejnekomirek, uszczelka pod nakretka pompy wymieniona, bo tam sie lało. Myslalem ze to przyczyna niestety nie. Czyli oprocz elektrozaworu za filtrem powinien byc jeszcze jeden przy wlewie?z zewnatrz nic nie widac, po sciagnieciu korka jest tylko dziura do lania paliwa pod dziura i nad sa dwie dziurki pewnie służące do odpowietrzania zbiorniaka🤷 zeby pistolet nie wybijal. Ale pewnosci nie mam. Korek zmienialem nic to nie pomogło.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Kwiecień 2022, 22:24   

Nie pozostaje nic innego, jak napompowac zbiornik powietrzem i mozna to zrobic z wykorzystaniem przewodu powrotnego paliwa, o ile jest, albo przewodu paliwowego (powietrze powinno przez pompe przejsc pod wlos. Zacznij od 1Bar, mozna stopniowo zwiekszac cisnienie i patrzec co dzieje sie ze zbiornikiem. Powinno byc slychac wydobywanie sie powietrza na zewnatrz. Osobiscie obstawiam zaworek odpowietrznika zbiornika. Musisz zdjac nadkole i zobaczysz, ze rownolegle do rury zbiornika jest umieszczona jakby druga rura i to w niej powinien byc zawor jednokierunkowy pozwalajacy wpuszczac powietrze dozbiornika w miare ubywania paliwa. Jesli jest popsuty, to powietrze i opary moga wydostawac sie na zewnatrz. Nie dmuchaj w przewod filtra oparow, bo on tez ma zaworek jednokierunkowy- mozesz go uszkodzic. Pod nadkolem kryje sie Twoj problem.

 
 
LukaszDzioba

Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26 Kwiecień 2022, 07:01   

dejnekomirek, w przewod od filtra dmuchałem z pluca, powietrze wylatywało wydaje mi sie ze właśnie tu gdzie mi najbardziej wali, czyli przy korku. Skoro w nim jest ten zaworek to nie powinienem chyba dac rady w niego dmuchnąć 🤔?
O tych zaworkach to piszesz bo wiesz ze tam sa, czy to tylko domysły ze moga, ale nie musza tam byc? Bo domyślam sie ze jesli po napompowaniu zbiornika powietrze wyjdzie przez wlew, to owy zaworek jest uszkodzony i do wymiany caly wlew, bo watpie ze ten zaworek sam sie wymieni.
Wiem ze jest druga rura rownolegle do wlewu, myslalem ze to odpowietrznik zeby pistolet nie wybijal przy tankowaniu.
Czyli po napompowaniu zbiornika powietrze powinno iść gdzie? Do filtra, zakladajac ze wszystko sprawne, nie wyrzuci go na korek nawet gdy sie go sciagnie?

 
 
LukaszDzioba

Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26 Kwiecień 2022, 07:41   

dejnekomirek, dodam jeszcze ze jak zmieniłem korek to nie dość ze na zewnątrz nic nie zmieniło, to przy jakims mocniejszym hamowaniu śmierdziało w środku 🤷.
A teraz to nie wiem, moze to juz moje złudzenie, (bo generalnie to mam taka schize ze ta benzyne juz wszedzie czuje) ale generalnie odnosze wrazenie ze po tankowaniu smierdzi mniej. Im dłużej nie tankuje, tym bardziej capi🤔🤷😡

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Sierpień 2022, 18:51   

Cytat znaleziony w necie ,,Nadmierna ilość paliwa w baku może być przyczyną awarii elementów odpowiedzialnych za odpowietrzanie baku. Zatankowany po brzegi zbiornik paliwa może uszkodzić filtr węglowy, który jest odpowiedzialny za pochłanianie oparów emitowanych przez paliwo. Bardzo szybko odczują to pasażerowie znajdujący się w samochodzie. Odór paliwa będzie nie do zniesiesienia''

 
 
LukaszDzioba

Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 3 Sierpień 2022, 19:12   

sasun71, u mnie to gehenna z tym jest. Generalnie napewno baku nie przelałem. W baku robi sie podcisnienie, takie az bak puchnie, z korka syczy. Po rozłączeniu przewodów przy filtrze nic tamtędy nie wychodzi. Wszystko dusi sie w baku. Przewody sa drożne ale w jedna strone od filtra do baku. W drugą ( w prawidłową) nic nie idzie. Wychodzi na to ze albo jest jakis zawor jednokierunkowy który uległ uszkodzeniu, albo problem jest w samym zbiorkniku🤷

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Sierpień 2022, 17:04   

LukaszDzioba, Zbiornik nie ma sie w czym popsuć poza jego przedziurawieniem mechanicznym-prędzej zawór który cyka ale iglica urwana lub inny mechanizm jego który stoi w miejscu.

 
 
LukaszDzioba

Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 4 Sierpień 2022, 17:28   

sasun71, elektrozawor działa, on jest przy filtrze. Nic do tego filtra nie trafia, po rozłączeniu przewodu odpowietrzajacego od filtra nic tamtedy nie uchodzi. Przewód rozłączony, ściągam korek i bucha z wlewu, bak strzela🤷

 
 
LukaszDzioba

Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 4 Sierpień 2022, 17:34   

Za zbiornikiem jest złączka na przewodzie odpowietrzajacym, pozniej juz idzie do filtra. Nie moge tej złączki rozpiąć z gleby zeby zobaczyć czy wtedy ujdzie cisnienie z baku. A niestety majstrow mamy jakich mamy, oni problemu nie widzą. Za duzo grzebania, wiec robia ze mnie głupa. Do nich to najlepiej z tarczami przyjechać, pol godziny roboty 200 wezmą i zadowoleni. Szybki zarobek.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Sierpień 2022, 20:01   

Czy to jest takizawór ? tańszy. Bo ja bym przy takim problemie go po prostu zaryzykował i wymienił...

 
 
LukaszDzioba

Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Kwi 2022
Posty: 17
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 4 Sierpień 2022, 20:19   

sasun71, on jest razem z filtrem oparów.



Wymieniałem trzy filtry, nic to nie daje. Tam poprostu zadne opary z baku nie trafiają. Tak jak tlumaczylem filtr zostal odłączony, auto stalo i jeździło bez filtra. Zbiornik dalej puchł i po odkreceniu korka bucha strasznie z wlewu. Co mi da wymiana zaworu, skoro wszystko kotłuje sie w baku. Nawet przy zdemontowanym filtrze. Gdzie teoretycznie wszystko powinno wywalic w przednie nadkole gdzie odpiety wąż.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA