Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Delikatne stuki "pod kierownicą"
Autor Wiadomość
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 15 Maj 2015, 18:29   Delikatne stuki "pod kierownicą"

Witajcie, chciałbym rozpoznać źródło delikatnych stuków wydobywających się gdzieś z okolicy kolumny/przekładni.

Objawy/okoliczności:
- słychać podczas wjechania w wyrwy, gęste dziury w drodze, tarka
- gdy miałem źle wyważone koła przy V = 130km/h

Stukom nie towarzyszy drżenie kierownicy - słychać jakiś luz, ale kierownica dobrze leży w dłoni, bez szarpania itd.

Krzyżak? maglownica? kolumna? Macie pomysł? Może już to przerabialiście?

Pozdrawiam

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
Czykwins

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Maj 2015, 19:22   

Ja to przerabiałem i było w innych postach (nawet parę dni temu). Kierownica jest składana w czasie wypadku (rura wchodzi w rurę i obie są nacinane wzdłużnie) - po jakimś czasie to się wychodzi i sprawia wrażenie luzu na krzyżaku ale jest to właśnie na tych rurach. Nic w tym w zasadzie nie zrobisz - nowa kolumna kierownicy kosztuje około 90 zł na allegro (ja kupiłem dobrą bez luzów ale brudną i trochę zardzewiałą - a miałem taką piękną wcześniej:) )
Czuć to na dziurach i właśnie przy 130 jak koła są nie wyważone. Tyle z mojej wiedzy.
Możesz to sprawdzić tak, że zdejmiesz osłonę nad kolanami - kierownicę podnieś całkiem do góry i ręką przytrzymaj rurę dolną przy krzyżaku a drugą powyżej albo kierownicę i kręć w przeciwnym kierunku - powinieneś ten luz wyczuć. Jeśli nie to nie wiem co to może być ale z tego co pisali w ostatnich postach jest to najczęstsza usterka.

 
 
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 15 Maj 2015, 19:52   

To dobra porada. Maglownica byłaby najbardziej kosztowna ;) Jutro obadam co i jak. Dziękuję za reakcję!

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
migab

Mój samochód: C4 grand picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Grand Picasso
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 19 Lip 2022
Posty: 2
Skąd: Bytom
Wysłany: 11 Sierpień 2022, 16:02   

U mnie jest luz na kolumnie powyżej górnej krzyżaka. Tak jakby łożysko tego walka nie istnieje. Ma duży luz poprzeczny

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Sierpień 2022, 21:05   

Ten stuk to typowa usterka w C5 MkI. Wlasnie poluzowanie pasowania na polaczeniu teleskopowym walka kierownicy wywoluje takie objawy. Jest bardzo prosty sposob na usuniecie tego niedomagania, Podany dawno temu przez kogos z forum. Wystarczy w miejscu wystapowania stuku zalozyc cybant dobrany do srednicy rurki i skrecony z wyczuciem, do momentu ustania stuku. Stosowalem pare razy w moich pojazdach. Dziala skutecznie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA