Czykwins
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Paź 2013 Posty: 248 Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Maj 2015, 19:22
Ja to przerabiałem i było w innych postach (nawet parę dni temu). Kierownica jest składana w czasie wypadku (rura wchodzi w rurę i obie są nacinane wzdłużnie) - po jakimś czasie to się wychodzi i sprawia wrażenie luzu na krzyżaku ale jest to właśnie na tych rurach. Nic w tym w zasadzie nie zrobisz - nowa kolumna kierownicy kosztuje około 90 zł na allegro (ja kupiłem dobrą bez luzów ale brudną i trochę zardzewiałą - a miałem taką piękną wcześniej:) )
Czuć to na dziurach i właśnie przy 130 jak koła są nie wyważone. Tyle z mojej wiedzy.
Możesz to sprawdzić tak, że zdejmiesz osłonę nad kolanami - kierownicę podnieś całkiem do góry i ręką przytrzymaj rurę dolną przy krzyżaku a drugą powyżej albo kierownicę i kręć w przeciwnym kierunku - powinieneś ten luz wyczuć. Jeśli nie to nie wiem co to może być ale z tego co pisali w ostatnich postach jest to najczęstsza usterka.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Sierpień 2022, 21:05
Ten stuk to typowa usterka w C5 MkI. Wlasnie poluzowanie pasowania na polaczeniu teleskopowym walka kierownicy wywoluje takie objawy. Jest bardzo prosty sposob na usuniecie tego niedomagania, Podany dawno temu przez kogos z forum. Wystarczy w miejscu wystapowania stuku zalozyc cybant dobrany do srednicy rurki i skrecony z wyczuciem, do momentu ustania stuku. Stosowalem pare razy w moich pojazdach. Dziala skutecznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum