Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie dziwny odgłos silnika przy odpalaniu citroen c4 1.
Autor Wiadomość
Halland

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hdi 109 km
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 18 Sie 2022
Posty: 3
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 18 Sierpień 2022, 07:47   Stukanie dziwny odgłos silnika przy odpalaniu citroen c4 1.

Witam pacjent citroen c4 1.6 hdi 109km 2005 rocznik problem wygląda tak wymieniane były podkładki pod 3 wtryskami bo jeden nie chciał wyjść, turbina oraz odma,filtr oleju powietrza oraz kabinowy, i oczywiście nowy olej auto odpaliło pochodziło 20 minut na wolnych obrotach po czym dodałem gazu auto zaczęło się krztusić i zgasło teraz nie chcę odpalić był wymianiany rozrusznik gdyż stary był słaby i podczas kręcenia padł do końca, przed i po wymianie rozrusznika auto kręciło i brzmiało tak jakby chciał odpalić ale nie odpalał (układ paliwa odpowietrzony,na plaku chodził) wymieniłem pompę paliwa na używaną bo nie było jej słychać kręcił kręcił i odpalił po czym zgasł i nadal nie chcę odpalić, pompa paliwa nie chodzi i nie daje paliwa chociaż prąd na wtyczkę idzie drugą pompę założyłem tym razem nową, to samo, bezpieczniki dobre przekaźniki również, prąd na bezpiecznik numer 5 dochodzi, dodam że po pierwszym odpaleniu (chodził wtedy 20 minut) wywalił błąd niskie ciśnienie paliwa a teraz już nie ma tego błędu tylko jest przekaźnik dogrzewania nie podłączony, już nie wiem co sprawdzać lub wymieniać, dwa wtryski kupiłem jeden wymieniłem dokładnie 4 licząc od rozrządu nadal to samo pomocy

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Sierpień 2022, 20:55   

Witam. Zaczales typowo po polsku, metoda podmiany elementow, a bez zadnej dokladnej diagnozy. Poruszasz sie po omacku - to dluga i strasznie droga sciezka.
Po pierwsze sprawdz, czy jest synchronizacja na walku i wale przy kreceniu rozrusznikiem, potem , czy cisnienie na rozruszniku rosnie ponad 200 Bar, moze byc wyzsze. To minimum potrzebne jest do zezwolenia na start. Te dwie sprawy to podstawa, aby silnik odpalil. Jesli brak cisnienia to powodem moze byc zapchany filtr paliwa, uszkodzona pompa zasilajaca ( w tym silniku jest zblokowana z pompa wysokiego cisnienia- jesli masz pompke reczna. Nigdy nie spotkalem w tych modelach pompy w zbiorniku), no i pompa wysokiego cisnienia - bardzo rzadki przypadek. Jesli cisnienie narasta, ale nie osiaga 200 Bar, powodem moze byc lejacy wtrysk, albo lejacy powrot we wtryskach. Wystarczy zdjac przelewy i obserwowac wtryski przy kreceniu rozrusznikiem - mozliwe , ze z ktoregos leje ciurkiem. Mozesz tez zalozyc banki, strzykawki i obserwowac jaka ilosc paliwa pojawi sie na poszczegolnych wtryskach ( warto zamknac przewod od przelewow, bo leci nim paliwo z przelewu pompy WC). Jesli cisnienie bedzie powyzej 200 Bar , powodem problemu z nieodpalaniem moze byc zawor EGR , zaciety w pozycji otwartej i wtedy spaliny dlawia silnik.
Takim powodem moze tez byc zatarta turbina - stojacy wirnik tez moze dlawic przeplyw spalin i silnik moze probowac odpalac, ale gasnie natychmiast po wylaczeniu rozrusznika, nie wchodzi na obroty.
Majac tester w rece i podglad parametrow jestes w stanie szybko okreslic przyczyne. Bez tego , podmienianie czesci tylko sprawia chaos i podnosi koszty.
Odnosnie bledow : blad niskiego cisnienia pojawia sie przy probie startu zapowietrzonego silnika (wyjmowales wtryski) i to jest normalne. Czasami dzieje sie cos nie majacego nic wspolnego z naszym dzialaniem, wiec przyczyna braku startu moze lezec calkiem gdzies indziej.
W Cytrynie cylindry liczy sie od kola zamachowego, a swiece nie maja zadnego znaczenia dla startu, to silnik o wtrysku bezposrednim. Sprawdz co pisalem wyzej i zamelduj sie. Powodzenia

 
 
Halland

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hdi 109 km
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 18 Sie 2022
Posty: 3
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 18 Sierpień 2022, 21:13   

Ogólnie sprawa wygląda tak że nie mogę wejść w parametry rzeczywiste i nie mam komputera do citroena kumpel podpinał się interfejsem Delphi ale tak jak mówię nie mógł wejść w parametry rzeczywiste i nie miałem jak sprawdzić jakie jest ciśnienie a pompa paliwa jest w zbiorniku i tu ci nie ściemniam ale dzisiaj pojechał do gościa co ma lepszy interfejsem i zobaczymy czy uda się sprawdzić parametry rzeczywiste i błędy więc wszystko się okaże ale wielkie dzięki teraz wiem o wiele więcej

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Sierpień 2022, 11:15   

Wystarczy zwykly ELM , aby odczytac parametry . Delphi tez powinien. Moze kolega nie umie poslugiwac sie testerem? Jesli pompa jest w zbiorniku i mimo to nie pracuje, to sprawdz, czy po wlaczeniu zaplonu pojawia sie prad na przewodzie do niej. Nawet jesli pojawia sie napiecie na jednym przewodzie , brakowac moze masy na drugim. Jesli brak napiecia, szukaj przyczyny.Bardzo czesto w BSM pojawiaja sie slabe kontakty na bezpiecznikach, mialem tak pare razy, ze napiecie na bezpieczniku bylo, ale z bezpiecznika nie przechodzilo dalej. Przekaznik to nie wszystko, czesto nie ma przejscia za przekaznikiem. Dzieje sie tak bardzo czesto w BSM Siemensa. Niemcy chyba specjalnie cos pokrecili z jakoscia.

 
 
Halland

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hdi 109 km
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 18 Sie 2022
Posty: 3
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 19 Sierpień 2022, 11:19   

Powiem Ci tak ja umiem się obsługiwać Delphi i też mi nie udało się odczytać błędów, ogólnie sam tam 4 piny od pompy na 3 jest prąd 12v a na dwóch pozostałych 1.5v sprawdzane było po przekręceniu kluczyka ,a elm mam ale do vagów i do mazdy i Forda ,no właśnie słyszałem że te bsm siadają

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Sierpień 2022, 19:15   

Skoro pojawia sie 12v , to musi byc problem z masa na tym drugim grubszym przewodzie, albo stoi pompa. Inaczej : odlacz wtyczke i sprawdz opornosc miedzy tymi dwoma grubszymi stykami - musi byc okolo 1.5 do 3.0 Ohm. Jesli brak przewodzenia to padnieta pompa. A jesli pompa sprawna, jest napiecie i masa to musi cos blokowac przeplyw paliwa. Brak paliwa w filtrze, to brak paliwa w pompie WC i w efekcie brak pracy wtryskiwaczy i silnik nie startuje. Jesli jest napiecie przez chwile, to znaczy, ze BSM sprawny, przekaznik tez. Problem w doplywie paliwa. Jestes pewien, ze przy montazu nowej pompy nie zagiales przewodu miedzy pompa a wyjsciem z dekla? To dosc czesty przypadek w podrobach. Mialem tak ostatnio, ze przewod sie zalamywal i paliwo nie lecialo. Pompa nowa, to i nie bylo jej slychac.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA