Cześć,
Ponieważ wysiadło mi ładowanie, muszę wyjąć alternator w aucie C4 Picasso 1.6 HDI.
Przy próbie wyciągnięcia go pojawił się problem z jedną z czterech śrub mocujących (dolna wewnętrzna).
Pomijając koszmarny dostęp to łeb śruby jest blokowany osłonami DPF-a.
Nie wiem, która droga jest teraz najlepsza: demontować DPF z osłonami, czy odkręcić sprężarkę klimatyzacji i odkręcić całą dolną łapę od silnika.
To drugie trochę niesie ryzyko rozszczelnienia układu klimatyzacji.
Demontował ktoś alternator i ma jakieś doświadczenie?
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Wrzesień 2022, 21:59
Robilem to w takim pojezdzie gdzies okolo 1.5 roku temu. Temat naprawde straszny, ale DPF nie usuwalem . Wystarczy poluzowac te tylne sruby, one rozpieraja tulejki blokujace. Po poluzowaniu daja sie wysunac. Odkrecic trzeba tylko przednie sruby. Trzeba jednak odkrecic sprezarke klimy, nic sie nie rozszczelni. Inaczej nie ma szans na wyciagniecie altka. Nie jestem pewien, to dawno bylo, ale chyba tak to robilem. Obiecalem sobie nie brac wiecej takich zlecen, a przynajmniej za normalne pieniadze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum