ansi
Mój samochód: C3 1.4 VTI
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: SwissStyle
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 10 Paź 2022 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Październik 2022, 08:43 Temperatura płynu chłodzącego
Witam,
Nabyłem właśnie (w zasadzię małżonka ) piękna czerwoną cytrynę C3 1.4 vti z 2011.
Generalnie auto jeździ bardzo fajnie ale zastanawia mnie jedna rzecz związana z plynem chlodzącym. Po zakupie w zbiorniczku wyrównawczym nie było widać żadnego plynu, dolalem trochę (~szklanka), plyn się pojawił. Przejechałem mały dystans, i na drugi dzień sprawdziłem, płynu było znowu mniej. Dolalem teraz tak, żeby było powyżej minimum i z ciekawości podłączyłem się przez ODB (takim prostym czytnikiem) aby sprawdzic temperature płynu chlodzącego. Na postoju bardzo szybko dochodzi do temperatury 108 stopni, zalącza się wentylator (czyli niby ok) zbija do 105 i znowu rosnie.
Podczas jazdy nie spada nigdy ponizej 104-105 stopni. Jak wyłacze nawiem to dobija do 108 i chyba odpala sie wiatraczek. Po zatrzymaniu samochodu i wylaczeniu silnika czesto zdarza sie, ze witarak pracuje jeszcze przez chwile (to pewnie OK, ale tez swiadczy o wysokiej temperaturze)
Czy taka temperatura jest normalna? Czy nie jest jednak zbyt wysoka?
Sprawdzalem olej i jego poziom, wyglada ok. Nic nie dymi, auto jezdzi normalnie, nie widac tez wycieków plynu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Październik 2022, 14:48
Calkiem mozliwe, ze to czujnik temp. silnika zawyza wskazanie. Nie znam dobrze C3, ale sadze, ze w 1.4 vti taka temp. jest troche zbyt wysoka. Oczywiscie sa uklady chlodzenia wysokocisnieniowe w ktorych temp. rzedu 110 °C jest normalna, ale chyba w tym silniku jeszcze tego nie ma.
Mozesz uzyc termometru do pomiaru temp. , a mozesz tez wymienic czujnik temp ( nie kosztuje duzo), a bedziesz mial pewnosc, ze sterownik silnika odczytuje prawidlowa temp silnika. Czujniki temp w Citroenach to slaby punkt.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Październik 2022, 15:53
ansi, Pilnuj poziomu płynu..miałem dwa przypadki w innych autach że ubywało i nie było widać..jeden to wirnik pompy puszczał mały wyciek(widoczny osad pod pompą wody) a drugi to prawdopodobnie głowica bo ubywało bez wycieków i chyba szło we wydech bez obłoku pary.. (poszło na złom z wielu powodów)
ansi
Mój samochód: C3 1.4 VTI
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: SwissStyle
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 10 Paź 2022 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Październik 2022, 08:33
Niestety wczoraj pojawiła się plama płynu pod samochodem w prawej przedniej cześci i plynu znowu trochę ubyło. Co ciekawe, jak stał cała noc pod domem to nie było wycieku, dopiero jak żona przejechała parę km i zaparkowała pod pracą to pojawił się ten wyciek. Nigdzie nie udało mi się jednak zlokalizować tego wycieku (ale robiłem to dopiero jak wróciła do domu, więc mogło wyschnąć już...). Temperatura dalej "stabilna" - 105-108 stopni. Zawiozłem auto do warsztatu i będą dzisiaj "debugować" bo wolę nie ryzykować. Jak nic nie znajdą to zacznę od wymiany tego czujnika temperatury tak jak sugerowaliście. Może coś się wyjaśni.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Październik 2022, 15:22
ansi, Miałem przypadek że pojechałem autem żony ,szybciej niż ONA (po tłumik do xsary kilka lat temu), jak wróciłem widzę na kostce coś kapie..pierwsza myśl poszła uszczelka i ciśnienie wywaliło na wężu,,okazało się że przegniła od rdzy opaska węża dolna chłodnicy..dobrze że puściło dopiero kolo domu mocniej a wcześniej też może wysychało..Jeszcze pytanie..w prawej części stojąc przed autem ,czy po prawej auta ? Bo po prawej auta pompa wody a tu mogą być nieszczelne węże lub dziura w chłodnicy
ansi
Mój samochód: C3 1.4 VTI
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: SwissStyle
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 10 Paź 2022 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Październik 2022, 12:56
Stojąc przed autem czyli od strony kierowcy. Według wstępnej diagnozy cieknie z termostatu, zamówiono mi oryginalny (bo podobno z zamiennikami są problemy z czujnikami w tym silniku... ) ale okazało się, że w międzyczasie Citroen zmienił wiązkę podłaczeniową w tym termostacie i trzeba jeszcze wiązkę domówić... Wyjdzie jak za zboże...
Czekam na tą wiązkę...
test
Mój samochód: Citroen XM 2.0 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B/G
Wersja:: ?
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 48 Skąd: Lublin/Poznań
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4243 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Październik 2022, 18:37
W allegro termostat plus wiązka 279zł komplet znalazłem
ansi
Mój samochód: C3 1.4 VTI
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: SwissStyle
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 10 Paź 2022 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Październik 2022, 10:07
W sumie wyszło ponad 700 PLN... Robocizna, termostat, wiązka, plyn itp.
Na razie odpukac jest ok, plynu nie ubywa, chociaz temperatura wedlug mnie jest ciagle dosc wysoka bo dochodzi do 105. Może jeszcze cos jest zapowietrzone (mało jezdziliśmy od naprawy) no ale do 108 stopni nie dobija mi nawet jak wylacze wszystkie odbiorniki ciepła i wiatrak chlodnicy nie załączył sie ani razu jak na razie. Załatwiłem sobie DiagBoxa i w weekend może coś dokładniej jeszcze podebaguję.
Pocieszę kolegę, ten jestem po wymianie termostatu ( ciekło z niego), nie zdecydowałem się na zamiennik, zakres taki sam i też tyle zapłaciłem.
ansi
Mój samochód: C3 1.4 VTI
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: SwissStyle
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 10 Paź 2022 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Październik 2022, 11:00
Dzięki , zawsze to dobrze wiedzieć, że inni też mają tak samo albo i gorzej..
A jak z temperaturą silnika po wymianie termostatu? Też taka wysoka jak u mnie? (102-105 stopni)?
Nie wiem, odbierałem samochód w sobotę, było trochę zamieszania i się nie dopytałem. Dopilnuj sobie tego tematu, głowice w tych silnikach podobno nie lubią za wysokiej temperatury - gniazda zaworowe się sypią, wypadanie zapłonu i tak dalej i tak dalej. A z drugiej strony jak nawet jest nie tak, to co wymyślisz?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum