Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2022, 20:53
Na aukcji w allegro jest maglownica po regeneracji i wszystko jest zdjęte a gumy są dane osobno i opaski do montażu w aucie.Niestety link jest blokowany kopiuj /wklej
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 18 Listopad 2022, 21:33
Nie umiem jej znaleźć.
Może wrzuć całą stronę Allegro z tym wyszukiwaniem
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Listopad 2022, 10:13
Link regenerowanej maglownicyTU Nie wiem czy dokładnie ta sama ale inaczej gumy nie założy jak nie odkręci siłownika.Dziś dało się wkleić-widać coś wczoraj szwankowało na serwerach
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Listopad 2022, 11:56
Do wymiany oslony z prawej strony musisz wykrecic szpilke 2 od silownika. Przy montazu musisz wkleic na klej do gwintow. Odkrecenie sie tej szpilki w czasie jazdy skutkuje niezapomnianymi wrazeniami, bardzo niebezpiecznymi dla wszystkich na drodze. Nie radze probowac! Da sie to zrobic na pojezdzie, najlepiej na podnosniku kolumnowym.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 19 Listopad 2022, 20:20
Czyli ta szpilka jest wykręcana?
Znalazłem stronę z taką listwą ale tam nie widać czy jest wykręcana.
Nawet w katalogu tworzy całość.
Jedyna śruba do siłownika to nr 19
To mnie zmyliło.
Ale pytanie czy nie będzie problemów z odkręceniem jeżeli jest na kleju.
Jeszcze takie pytanie czy po odkręceniu tej szpilki i śruby 19 będzie można siłownik odsunąć od przekładni bez odkręcania rurek z płynem?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Listopad 2022, 20:31
Maglownica była przykładem;) Jeśli chodzi o klej to jak jest niebieski to powinien puścić a czerwony może trzeba będzie zagrzać i zacznie się odkręcać (przy czerwonym wyginał mnie się klucz a pogrzaniu elektryczną nagrzewnicą poszło łatwo )..i takiego samego koloru kleju użyć-tanie nie są
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 19 Listopad 2022, 20:58
Pytanie czy jest jakieś ścięcie na jej powierzchni aby zapiąć klucz. Czy trzeba na kontrach jechać
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Listopad 2022, 21:18
Powiem tak: nie pamietam. Robilem to z dwadziescia lat temu i to na XM. Podobne rozwiazania byly w wielu citroenach. Z tego co mysle, ta szpilka powinna miec naciecie na klucz, ale tez i zaden problem sprobowac na kontre (dwie nakretki zablokowane razem). Swoja droga sprawdz czy czasami cala ta czesc nie da sie zdemontowac z listwy po odkreceniu drazka z przegubem. Wydaje mi sie, ze jednak trzeba szpilke odkrecic , inaczej nie da sie gumy nalozyc.
Silownik da sie troche odsunac od przekladni, rurek nie trzeba odkrecac. Nie zapomnij uzyc kleju na wszystkie polaczenia gwintowe - to jest uklad kierowniczy i od jego sprawnosci zalezy nasze zycie!
To sa stare juz rozwiazania , dzisiaj stosuje sie raczej elektryczne wspomaganiania , dlatego nie wszystko dobrze pamietam. Z reguly na codzien nie robi sie tego.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 19 Listopad 2022, 21:26
Te stare rozwiązania były najlepsze.
Elektronika nas zniszczy.
Klej zawsze używam .
Czytałem że ktoś zakładał osłonę przez tą szpilkę ale miał ją gumową. Pytałem się kilku sprzedawców i wszyscy mają z tworzywa
Ale ważne że mam już pogląd na sytuację
Dzięki
Ta pierwsza z Lemfordera o kant tyłka roztrzaskać. Sztywna jak blacha. O nałożeniu na maglownicę można zapomnieć. A jak długo wytrzyma na rozciąganie to też wielka niewiadoma.
Z Febi ( ta druga) jest mięciutka.
Więc obciąłem ją
I po wyjęciu całej maglownicy , odkręceniu siłownika oraz drążka , najpierw przełożenie jej przez sworzeń przegubu siłownika miękko wlazła na miejsce.
Tak to wygląda po zaciśnięciu opasek. Sprawdzone na max.wysunięciu . Nie ma tendencji do zsuwania się.
Dla czego demontowałem magiel?
Bo wyszło tak że za doradą kolegi próbowałem odsunąć siłownik od magla .
Poszło bez problemu. Nakrętka odkręcona śruba też poszła bez problemu( śruba niebyła w ogóle na żadnym kleju a tego bolca nie próbowałem odkręcać) , siłownik można odsunąć ale jest na tyle mało miejsca że nie opłaca się męczyć.
Do nasunięcia nowej osłony najlepiej zdemontować drążek prawy.
Ale tutaj zaś jest problem bo trzeba po pierwsze zsunąć oslonę samego przegubu drążka
Siedzi naprawdę ciasno i trzeba się nieźle nagimnastykować śrubokrętami płaskimi aby to podważyć .
Do tego nie ma dojścia do niej bo gdy się na maxa da koła w lewo to jest nad belką , na maxa w prawo to nad whaczem.
A że moje drążki po odpięciu ze zwrotnic opadły jak po stosunku ( wiadomo co ) to pomimo iż luzów nie miały postanowiłem je wymienić.
No i poszło.
Dwie śruby od magla poszły bez problemu. Wężyki od pompy też . Krzyżak odkręcony też bez problemu.
I teraz zaczęła się zabawa.Magiel nie wyjdzie bez opuszczenia belki.
I znowu odkręcenie 4 śrub tylnych belki poszło bez problemu ale dwie boczne nad wahaczami beret.
Po pół obrotu i WD40 .
Ktoś źle pomyślał z tymi śrubami.
Do nich się leje woda takimi jakby kieszonkami za amortyzatorem. Godzina walki z tymi śrubami .
Popuszczone trzy śruby po prawej stronie auta , odkręcone trzy po lewej podparta rama żabką, lekko opuszczone na żabce i maglownica wyszła.
Reszta to jak na początku.
W sklepie moto zamówiłem na jutro drążki i okazuje się że swoje najlepiej pomierzyć bo są do XP trzy dlugości.
Ale kupiłem też osłonę uniwersalną bo na lewy drążek już nie miałem.
Żebym to wiedział wcześniej to bym tej nie ciął
Tak się zachowuje uniwersalna za całe 16 zł
Lemforder zaczyna mnie rozczarowywać.
30 zł i szajs.
Teraz jeszcze pytanie co jest polecane do zalania zbiorniczka od wspomagania?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Listopad 2022, 20:25
Ostatnio stawiam na febi;) A co do płynu, jak wspomaganie z paska lałemten Był czerwony i dawałem go do xsary w kombi Kolega wojtis1990 ma opis ale inny płyn na fotach
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum