Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0420
Autor Wiadomość
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 21 Listopad 2022, 18:17   

Na razie nie potrzebowałem się bardzo zagłębiać bo Ford jest na razie w lepszym stanie.
Z tego co po podłączeniu przeglądałem to nie zauważyłem takich opcji jak w Lexii.
Oczywiście że reset wartości wyuczonych to przywracanie do wartości fabrycznych .
Oczywiście że różne programy robią to w różny sposób ale tutaj Lexia ma osobne resety.
Z interfejsami obchodzę się delikatnie , nie skaczę na głęboką wodę.
Zabawy w programowaniem nie zaczynam bez zapoznania się z możliwościami danego interfejsu.
W Oplu włącznie z wymianą sterownika i kluczyków robiłem wszystko u siebie i poprawki po mechanikach u znajomych.
W Fiacie także .
Więc nie obawiam się Lexii.
Trzeba ją tylko poznać czyli jak z telefonem .
Jak się nie wie co dana opcja może zrobić to się jej nie dotyka lecz dowiaduje co nią można zrobić.
Mam na razie nadzieję że szybko Forscana poznawać nie będę musiał.
Natomiast Lexię już muszę bo XP muszę doprowadzić do porządku

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 24 Listopad 2022, 10:16   

No i kilka dni pojeździłem z wymienionym katalizatorem.
Duga sonda pokazuje liniowo >0.6 V
Przy podniesieniu obrotów trochę pływa ale nie tak jak na starym.
Okazuje się że katalizator wypalił się tylko od dołu czyli nad drugą sondą.








Wyglądało że był zapchany od dołu i ktoś zgodnie z zaleceniami wielu mechaników przegonił auto aby go wyczyścić.
I się wyczyścił.
Chyba że macie jeszcze inne teorie na ten temat?
Z chęcią poczytam


Katalizator wymieniał mi tłumikarz. Miałęm już kupiony cały wydech ale że nie chciało mi się dłubać bo zimno to pojechałem do tłumikarza.
I znowu się przekonałem że jak chcesz zrobić dobrze to rób to sam.
Katalizator miał .Wymiana miała potrwać 30 minut plus za dopłatą poskładanie nowego wydechu.Katalizator okazało się że nie pasuje .Musiał przerabiać bo zrobili odczep na sondę tak że nie dało się jej przykręcić.Przerobił , założył moje tłumiki i wyjazd .
Ale ja chciałem sprawdzić sam co zrobił.
Wszedłem do kanału i się przeraziłem .
Środkowy tłumik wisiał pod samochodem tak że można by go używać jak pługa.
Kazałem to przerobić . Zrobił z fochem bo to nie jego wina że tak nie dokładnie robią zamienniki.
Ale wina przecież jego bo przerabiając katalizator zrobił inny kąt rury który zmienił teżkąt tłumika obniżając go.
Ja się go pytam dlaczego nic nie mówił na początku montażu .Przecież kazał bym mu odciąć rurę od katalizatora starego bo ona by na pewno pasowała.
On na to że nie pomyślał.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Listopad 2022, 18:41   

Czyli auto ożyło? no niestety takie czasy że ...,,będziesz Pan zadowolony''

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Listopad 2022, 18:43   

Adam1965 Brawo ! Zuch!

Jak to mowia : zaufanie to jedna sprawa, ale kontrola mimo wszystko to lepsza sprawa.
Dziwia mnie troche tacy ludzie, co nie maja ochoty do dobrej roboty. Albo robie cos dobrze, albo nie podejmuje sie- to jest moja maksyma. Przeciez zawsze mozna sie dogadac przed robota, a nie w trakcie fochy stroic. Zycze milych chwil z Xsara. Bardzo podobala mi sie kiedys, za ciekawa koncepcje samochodu. Niestety , jednak nigdy nie bylem wlascicielem , chociaz bylem bardzo blisko zakupu. Wolalem jednak Xantie z hydro w HDI. Pozdrawiam.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 24 Listopad 2022, 20:32   

Tak to teraz wygląda





Najlepsze to to że za montaż katalizatora ( w cenie) zarobił ok.300zł plus poskładanie już gotowego wydechu
Katalizator to JMJ ina allegro kosztują ok 500
I na allegro nawet jest opis kupującego że nie pasuje do rocznika > 2005 wkrętka do sondy i trzeba ją przespawywać a on zabrał się za poprawę rury zmieniając kąt flanszy mocującej tłumik środkowy



Screenshot_20221124-152033_Torque.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 491,37 KB

Screenshot_20221124-145255_Torque.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 486,02 KB

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 25 Listopad 2022, 17:03   

Dzisiaj będąc pod autem zauważyłem że flansza (łączenie katalizatora z tłumikiem środkowym ) styka się z linkami od biegów.
Nie wytrzymałem i pojechałem na reklamację .
Odciął rurę od starego katalizatora i okazało się że po przyspawaniu do nowego wszystko ładnie leży i nic nie obciera.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 15:01   

Takie parametry silnika pokazał mi diagbox.






Zrobiłem testy elementów wykonawczych i wszystkie wyszły pozytywne.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 21:04   

Ewidentnie nieprawidlowa wartosc podcisnienia w rurze ssacej i stad pewnie nieprawidlowy stan przepustnicy. Powinno byc okolo 300- 350 mBar. Problemem moze byc falszywe powietrze w kolektorze, np. z uszkodzenia serwa hamulcowego, przewodu od silnika do serwa, nieszczelnosci pod przepustnica, nieszczelnosci kolektora ssacego - np. dziura, nieszczelnosc uszczelek kolektora itp. , ale moze tez MAP sensor zle pokazuje ( na zgaszonym silniku powinien pokazywac cisnienie atmosferyczne ). Ta wartosc nie jest prawidlowa.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 22:53   

Uszczelka pod przepustnicą nowa , przepustnica wyczyszczona .

Sprawdzę na zgaszonym.
W Merivie Z16SE 4.3 to była norma więc myślałem że jest ok.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 23:21   

Mam C5 w gazie i podcisnienie pokazuje 320 - 330 mBar, chociaz MAP gazowy pokazuje 390 mBar, co nie ma najmniejszego znaczenia dla gazu - to jest inna regulacja. Na zimnym pokazuje mi okolo 400 mBar, ale to tez jest normalne ze wzgledu na podwyzszone obroty. Ta wartosc u Ciebie jest wyraznie zbyt wysoka w tych warunkach. Sprobuj popsikac zmywaczem do hamulcow na pracujacym silniku po roznych miejscach kolektora ssacego. Wyrazna zmiana pracy silnika bedzie swiadczyc o nieszczelnosci w miejscu psikania. Mozesz tez odlaczyc przewod od serwa i go zaslepic i wtedy sprawdzic podcisnienie. Czasami jest to trudne do ustalenia, ale lepiej byc pewnym o szczelnosci kolektora , bo wnosi to duze zaburzenia do pracy silnika i skladu mieszanki. Rowniez czujnik temp. silnika, temp. powietrza w kolektorze , no i czujnik podcisnienia moga sporo namieszac. To jest to , co pisalem wczesniej o doprowadzeniu silnika do optymalnego stanu, co daje prawidlowa korekcje dlugoterminowa.
W Meriwie ta wartosc tez byla nieprawidlowa. Srednio norma to okolo 300 - 330 mBar.
Sa , co prawda marki, ktore podaja wartosc odwrotnie, np. Fiat , ze ta wartosc to 700 mBar, ale to tylko dlatego, ze inaczej licza.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 11:38   

W moim Z16XE tak fabryczny jak i gazowy pokazywały 300 mBar.
U kolegi Z16SE fakt pomyliły mi się parametry (zmęczenie ) było 340 mBar.

Będę sprawdzał

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 11:53   

dejnekomirek, Adam1965, przy okazji mi coś rozjasniliscie... za co Wam dziękuję :-)
Mam identyczne odczyty parametrów jak u Adama. Zastanawia mnie ta temperatura powietrza dolotowego :roll: 36 stopni :roll:
Nawet wymieniłem czujnik podciśnienia, bo jest zintegrowany z czujnikiem temperatury - nadal pokazuje ponad 30

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 11:58   

Masz ją przy nagrzanym silniku?
U mnie na zimnym było tyle ile w garażu czyli 10 st.C
Potem się podniosła bo ciepło z silnika jednak ogrzewa całą komorę włącznie z plastikowymi rurami dostarczającymi powietrze.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 13:58   

Adam1965, na ciepłym :-)

Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie... dlaczego ten stan przepustnicy zmienia się przy zgaszonym silniku i jednocześnie wciśniętym pedale przyspieszenia ?
Nawet dalece powiedziane "wciśniętym"... wystarczy delikatnie nacisnąć na pedał gazu i już wskakuje bieg jałowy... docisne jeszcze troszkę i wskakuje połowa otwarcia lub nawet pełne otwarcie.
Czy aby ten stan przepustnicy nie jest wskazaniem położenia pedału przyspieszenia? :roll:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 15:16   

Jacoll napisał/a:
Czy aby ten stan przepustnicy nie jest wskazaniem położenia pedału przyspieszenia?


Na razie też nie doszukałem się w parametrach osobnych wskazań czujnika pedału i przepustnicy.
Jutro sprawdzę u siebie na zgaszonym jak jest u mnie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA