Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0420
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 16:51   

Przeciez pedal gazu i przepustnica to zblokowana para i to podwojnie w celu zapewnienia bezpieczenstwa. Kazde ruszenie gazu na wlaczonym zaplonie powoduje odpowiedz przepustnicy - to dziala prawie tak, jak polaczenie mechaniczne. Pisze prawie , bo moga byc rozbieznosci w zaleznosci od wskazan innych czujnikow, steruje tym sterownik silnika. Jednak na rozgrzanym silniku w dobrym stanie technicznym podcisnienie powinno byc w typowych granicach, a to znaczy wartosc 300 mBar. Nizsza wartosc wystepuje tylko przy hamowaniu silnikiem, albo po zamknieciu przepustnicy po gwaltownym dodaniu gazu. Wysoka wartosc swiadczy z reguly o nieszczelnosci kolektora (pomijam oczywiscie sprawnosc MAP sensora).
Natomiast temp. powietrza to pochodna ogrzewanego kolektora ssacego przez powietrze przeplywajace przez chlodnice i cieplo calego silnika na postoju. Wartosc 36°C jest jak najbardziej w porzadku. Podczas jazdy moze troche spadac. Oczywiscie sa rozne rozwiazania podgrzewania powietrza dolotowego, czesto z termostatem. Jest to pozadane dla poprawnej pracy silnika, aby juz w kolektorze nastepowalo czesciowe odparowanie paliwa.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 10:52   

dejnekomirek, zrozumiałem dokładnie o co chodzi. :-)
Po prostu patrzę w stronę uszkodzenia potencjometru pedału przyspieszenia... jak dotąd nie braliście tego pod uwagę (przynajmniej ja to tak odebrałem).

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 17:36   

Trzeba jeszcze brać pod uwagę że właściwe pokazywanie polożenia przepustnicy jest po odpaleniu silnika.
Sterownik patrzy też na podciśnienia .


Testowanie dzisiaj szczelności dolotu.
Podpiąłem się manometrem do króćca od serwa



Po wypięciu węża od zaworka par paliwa i zaślepieniu obydwu dalej to samo



Psikałem sprayem po całym kolektorze i żadnej reakcji.
Zrobiłem test jak zawsze sprawdzam na szczelność

https://www.youtube.com/shorts/tAZjTTM5lRI


Po wypięciu wspólnego wpięcia zaworka par i małej odmy i wpięciu serwa jest tak



Ostatnio zmieniony przez Adam1965 5 Grudzień 2022, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 18:26   

Informacja dla kolegów z innych tematów.Na zdjęciach wyżej- to zielone, to Mapsensor .

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 18:31   

Tak to Mapsensor

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 19:41   

Z tego co widze, to wyglada na to, ze to odma moze byc uszkodzona. Tez tak mialem i do tego silnik pochlanial olej (1l na 3, 4 tys. km.) Po wymianie pokrywy z odma silnik przestal lykac olej i podcisnienie poprawilo sie. Moze i u Ciebie podobne dzialanie potrzebne. A tak to silnik zaciaga dodatkowe gazy z silnika, falszujac wskazania czujnika podcisnienia. Tak to wyglada.Jesli po odpaleniu silnika przy probie otwarcia korka wlewu oleju ciezko go uniesc, bo sprawia wrazenie zassanego, a po usunieciu korka wyraznie zmieniaja sie obroty, to odma pracuje nieprawidlowo i jest do wymiany. Niestety jest razem z pokrywa .

Ostatnio zmieniony przez dejnekomirek 5 Grudzień 2022, 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 19:44   

W pokrywie zaworów jest zaworek odmy?
Tam są dwie osobne.
Nie da się dostać do tego zaworka ( membrany) aby go wymienić?
W 16hdi widziałem membrany ale NFU?

Jak sprawdzić która pokrywa ma nawalony zaworek?

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Grudzień 2022, 18:35   

Dzisiaj zrobiłem jak pisałeś.
https://youtu.be/xm8GECFL0JM

Żadnych zmian w pracy silnika.
I korek nie zassany
Czyli można chyba wykluczyć pokrywy?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA