Wysłany: 6 Styczeń 2023, 15:40 Silnik 1,4 2004 KFW a KFV
Witam
jakie są fizyczne czy mechaniczne róznice między KFW a KFV?
Czy róznią się wtryskami, komputerem, przepustnicą a może głowicą?
Generalnie chodzi i o sam dół albo cały słupek z głowicę ale bez kolektora ssąceo i wydechowego.
U siebie mam pompę powietrza w lewym nadkolu i zawór na kolektorze wydechowym
Problem jest w duzym zużyciem oleju, ok 1L na na 1000km. Głowica zrobiona kompleksowo ale dół nie ruszany i problem pozostaje
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Styczeń 2023, 18:17
Jeżeli masz głowicę zrobioną po całości to taniej i pewniej będzie robić dół to znaczy wyjąć tłoki , sprawdzić owalizację cylindrów i nawet gdyby były lekkie odchylki to często pomaga wyprowadzić na prostą przehonowanie gładzi i wymiana pierścieni jeżeli tłoki są ok.
Zakładając że panewki na wale są też w pożadku
Kupisz inny silnik i dalej nie wiesz co masz.
A tak to robisz swój.
Właśnie głowicę mam po planowaniu, wymianie uszczelniaczy i dotarciu zaworów i gniazd. Troszkę zużycie oleju spadło po głowicy ale i tak jest bardzo duże. Też myślałem żeby dół wyremontować ale jak zacząłem liczyć PLN i kupę swojej roboty to jakoś bardziej jestem za tym żeby kupił zdrowy dół i założyć swoją głowicę. U mmie teraz jest ok 11 atm na każdym cylindrze.
Mam za za "parę zł" możliwość kupna całego silnika z C3 po zerwanym pasku rozrządu. Tylko nie wiem czy po takim strzale tłoki i reszta nie dostała... Tam jeszcze głowica jest nie zdjęta ani misa więc ciezko cokolwiek powiedzieć.
Ogólnie ciezko ten silnik zlanaleźć do berlingo w dobrych pieniądzach ale z C3 czy 206 jest ich już dużo i dobrych pieniądzach:)
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 7 Styczeń 2023, 08:04
Po pęknięciu paska to nigdy nie wiesz jakie są szkody. U jednego będą tylko pokrzywione zawory a u innego nawet dziura w tłoku.
Kupisz inny silnik i tak będziesz musiał go rozbierać aby sprawdzić co w nim siedzi a przy okazji choćby wymienić pierścienie. Do tego i rozrząd i sprzęgło i tak koszty rosną no i roboty wiecej bo przekładka. Swój masz w aucie i tylko rozebrać przehonować ,wymienić pierścienie , poskładać i jazda. No chyba że masz jakieś głębokie rysy na cylindrach to już wymiana. Ja bym Ci radził najpierw rozbierz swój a po oględzinach podejmiesz decyzję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum