Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1,4 2004 KFW a KFV
Autor Wiadomość
czesany

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1,4
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: 1 FL
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 18 Lut 2022
Posty: 6
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 6 Styczeń 2023, 15:40   Silnik 1,4 2004 KFW a KFV

Witam
jakie są fizyczne czy mechaniczne róznice między KFW a KFV?
Czy róznią się wtryskami, komputerem, przepustnicą a może głowicą?
Generalnie chodzi i o sam dół albo cały słupek z głowicę ale bez kolektora ssąceo i wydechowego.
U siebie mam pompę powietrza w lewym nadkolu i zawór na kolektorze wydechowym
Problem jest w duzym zużyciem oleju, ok 1L na na 1000km. Głowica zrobiona kompleksowo ale dół nie ruszany i problem pozostaje

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2023, 16:06   

Tu może znajdziesz odpowiedź u gościa silnik

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Styczeń 2023, 18:17   

Jeżeli masz głowicę zrobioną po całości to taniej i pewniej będzie robić dół to znaczy wyjąć tłoki , sprawdzić owalizację cylindrów i nawet gdyby były lekkie odchylki to często pomaga wyprowadzić na prostą przehonowanie gładzi i wymiana pierścieni jeżeli tłoki są ok.
Zakładając że panewki na wale są też w pożadku
Kupisz inny silnik i dalej nie wiesz co masz.
A tak to robisz swój.

 
 
czesany

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1,4
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: 1 FL
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 18 Lut 2022
Posty: 6
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 6 Styczeń 2023, 20:12   

Właśnie głowicę mam po planowaniu, wymianie uszczelniaczy i dotarciu zaworów i gniazd. Troszkę zużycie oleju spadło po głowicy ale i tak jest bardzo duże. Też myślałem żeby dół wyremontować ale jak zacząłem liczyć PLN i kupę swojej roboty to jakoś bardziej jestem za tym żeby kupił zdrowy dół i założyć swoją głowicę. U mmie teraz jest ok 11 atm na każdym cylindrze.
Mam za za "parę zł" możliwość kupna całego silnika z C3 po zerwanym pasku rozrządu. Tylko nie wiem czy po takim strzale tłoki i reszta nie dostała... Tam jeszcze głowica jest nie zdjęta ani misa więc ciezko cokolwiek powiedzieć.
Ogólnie ciezko ten silnik zlanaleźć do berlingo w dobrych pieniądzach ale z C3 czy 206 jest ich już dużo i dobrych pieniądzach:)

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 7 Styczeń 2023, 08:04   

Po pęknięciu paska to nigdy nie wiesz jakie są szkody. U jednego będą tylko pokrzywione zawory a u innego nawet dziura w tłoku.
Kupisz inny silnik i tak będziesz musiał go rozbierać aby sprawdzić co w nim siedzi a przy okazji choćby wymienić pierścienie. Do tego i rozrząd i sprzęgło i tak koszty rosną no i roboty wiecej bo przekładka. Swój masz w aucie i tylko rozebrać przehonować ,wymienić pierścienie , poskładać i jazda. No chyba że masz jakieś głębokie rysy na cylindrach to już wymiana. Ja bym Ci radził najpierw rozbierz swój a po oględzinach podejmiesz decyzję

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA