Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pilot centralnego zamka
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Styczeń 2023, 10:57   

Kluczyki sa zabezpieczone pinem , a pilot nie ma zadnego zabezpieczenia, ale lepiej zeby tej wiedzy nie mogl zdobywac kazdy. Schematy sa do zdobycia bez problemu, tyle, ze tez nie dla kazdego. No i trzeba za to placic!

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 8 Styczeń 2023, 15:37   

dejnekomirek napisał/a:
a pilot nie ma zadnego zabezpieczenia, ale lepiej zeby tej wiedzy nie mogl zdobywac kazdy.



Kpina
Jak poszukam to wkleję.
Takie fora powinny pomagać a nie zasłaniać się takimi tekstami.
Na FB ludzie podają i nikt nikomu nic nie robi.
I dlatego mimo że FB uważam za śmietnik to tam zaczyna się właściwe pomaganie użytkownikom danej marki.
Powiedz lepiej że nie masz schematu i tyle. Lub traktujesz tą wiedzę jako odpłatną lub jeszcze inaczej że sam nie wiesz.
To będzie bardziej zrozumiałe.


Ja opisywałem na mojej XP jak się bawiłem z dopisaniem i też wyszło mi dopiero po kilku razach i nie od razu.

Ostatnio zmieniony przez Adam1965 8 Styczeń 2023, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Styczeń 2023, 16:03   

Adam1965 napisał/a:
Kpina


Moze uspokoj sie kolego! Pozwalasz sobie za duzo ostatnio! Moja cierpliwosc sie konczy! Pojawiles sie z marna wiedza, a teraz odgrywasz wielkiego specjaliste. Nigdzie nie powiedzialem , ze mam , albo nie mam schematow. Napisalem tylko, ze jest z tym problem, a Ty musisz mnie walic! Za co? Za to , ze pomoglem troche z wiedza o Citroenach? Lykales ja rowno, a teraz udajesz eksperta? Zastanow sie co robisz, bo ja dalej bede sobie radzil z zyciem, a Ty ?

To co mozna znalesc w internecie, odnosnie schematow to tylko odpryski, czesto z powaznymi bledami. Nie mialbym do nich zaufania. Prawdziwe dane sa dostepne w programach serwisowych, ale one dostepne sa tylko dla warsztatow i to nie dla wszystkich. Sa nawet gotowe manuale z poszukiwan usterek. Niestety jest to wiedza nie dla wszystkich. W moim posiadaniu jest wiele programow typu Autodata, ale niestety w wielu jest mnostwo wzajemnie wykluczajacych sie danych. Sa pomocne, ale czesto trzeba bardzo ostroznie nimi sie poslugiwac, bo duzo danych w nich sie nie zgadza z rzeczywistoscia. Citroen ma wspaniale programy wspomagajace naprawy , ale niestety sa dobrze zabezpieczone i nie do ugryzienia. Zdobycie w legalny sposob jest niestety bardzo kosztowne. Zaawansowanych warsztatow na to nie stac.

A jesli wiedza o zabezpieczeniach samochodow nie jest wiedza dla wszystkich, to dlaczego Adamie nie podasz swoich danych na FB razem z nr konta i innymi danymi wrazliwymi? Przeciez to kpina , ze je ukrywasz! Prawda jest, ze kazda wiedze mozna zdobyc, ale nie wszystko musi lezec na ulicy! Nie potrafie zrozumiec Twojego toku rozumowania? Tej zawzietosci tez!
P.S. Odkryles juz wszystko w tym BSM? Dla mnie szkoda czasu na takie fanatyczne podejscie.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 8 Styczeń 2023, 17:49   

dejnekomirek napisał/a:
Moze uspokoj sie kolego!



Ja jestem spokojny.
Moje zdanie :masz wiedzę i chcesz pomagać to pomagaj i nie zasłaniaj się wiedzą tajemną.
Nie nazywaj mnie specjalistą .Nigdy nim nie byłem.
Jestem samoukiem i do tego korzystajacym z porad wielu osób.

Każde odpryski nawet w najmniejszym stopniu potrafią ludzi naprowadzić na właściwe tropy.
Ja mając do dyspozycji np. OpelTis 2000 byłem w stanie ludziom wysłać dziesiątki schematów i do tego jeżeli potrzebowali to nawet na PW dopisywać opisy itp.
I nie pisałemim o tajemnej wiedzy.
Miałem to się dzieliłem.
Nie mogłem to pisałem gdzie i co mogą sobie ściągnąć.


dejnekomirek napisał/a:
Zastanow sie co robisz, bo ja dalej bede sobie radzil z zyciem, a Ty ?

Nie zasłaniałem się pierdołami.

W sumie też będę musiał sobie radzić jak do tej pory.
Na razie to z Twoją pomocą doszedłem do tego że mam pochrzanioną instalację w BSM.
Że można wymienić harmonijkę na maglownicy ( ale teżnie zostałem dlużny) bo wszystko co było przez Ciebie doradzane filmowałem i wrzucałem na forum. Aby inni wiedzieli co i jak się robi.
Jeżeli połączymy siły ( Twoja wiedza) i moja upierdliwość w rozgryzniu problemów toforum będzie miało dwa razy tyle userów co teraz
Natomiast z pomocą Pyotrek telefonicznie doszedłem z tajemną wiedzą odnośnie programowania BSI

 
 
safran65
safran65

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 249
Skąd: Gdynia
Wysłany: 8 Styczeń 2023, 19:03   

Obawiam się, że pomysl polączenie sil nie ma racji bytu. Na skutek "niezgodności charakterów"
Obwinianie dajnekomirka o nepowodzenia Adam1995 jest conajmniej "niegrzeczne" Za chwilę jak to już bywalo padnie retoryczne pytanie dlaczego następna osoba, która dużo wniosla do Forumn od 2013r przetaje pisać.
Warto sie czasem mocno zastanowć

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Styczeń 2023, 23:10   

To dodając na koniec - olewam ten pilot zamienny i ładuje sterownik uniwersalny.
Przeczytałem dziesiątki postów na wszelakich forach, próbowałem kilka metod i lipa - nie znalazłem nic po za tym że w tej wersji BSI na VAN, z tym chińskim pilotem nie ma szans. Ktoś się bawił w zrzut zawartości ze starego pilota, ktoś z EEPROMem itp itd. generalnie z poziomu Lexii synchronizacji tego pilota nie zrobię - ale zawsze do zapas to odpalania auta bo akurat transponder wgrał.
Pewnie są jacyś "magicy" co to robią za kilka setek ale liczyłem że zrobię to we własnym zakresie i tanim kosztem - niestety nie udało się - więc teraz więcej czasu spożytkuje na odpaleniu radia i innego wyświetlacz :-)
Dzięki za rady i udzieloną pomoc.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 8 Styczeń 2023, 23:20   

Pewnie ,uniwersalny najlepszym,najtańszym,najprostszym wyjściem
Wcześniej tego nie pisałem ,obserwując jak się fajnie bawicie w temacie,plotąc z . . . . bat :lol:

_________________
KK
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Styczeń 2023, 17:16   

massior, Licz się z tym że oryginalny sterownik działa i ciągnie prąd a dodatkowy też pociągnie sterownik co skutkuje dojeniem baterii kiedy więcej stoi jak jeździ-przerabiane z taki wyjściem awaryjnym w xsarze jak oryginał przestał służyć na radiu z pilotem.Przeróbkę w swoim czasie zrobiła firma sprzedająca =robocizna 100zł chyba a komplet drugie tyle :lol: A pewnie jaki klucznik kosztował by to samo jak nie awaria..Bo ceny poszły w górę jak by ktoś nie zauważył :-D W mojej awarii nie było sensu iść w koszta bo nic się nie meldowało z auta..A źgać kluczem w drzwi mnie się nie uśmiechało.Druga sprawa masz kodowanie kluczy Opole dwa miejsca-może warto zadzwonić ,zapytać ,powiedzieć że ma się klucz z pilotem i jak sie sprawa ma.Pytanie chyba nie kosztuje..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Styczeń 2023, 20:48   

Z tego co gdzies czytalem , to w Citroenie w zasadzie wszystko jest takie samo, tyle, ze jest podobno piec roznych czestotliwosci na ktorych pracuja pary pilot - BSI. Najpierw trzeba ustalic czestotliwosc, a potem mozna zgrac pare. Dobry specjalista od kluczy poradzi sobie, mam nadzieje. Co Ci szkodzi zapytac?
Zawsze co oryginal , to duzo lepsze niz jakies przerobki. Kiedys robilem przerobki przez dostawienie centralki sterujacej silownikiem, ktory otwieral lub zamykal zamek w jednych drzwiach, ktore z kolei sterowaly centralnym zamkiem. Bylo to bardzo dawno temu, kiedy elektronika byla jeszcze czarna magia, a oryginalny pilot byl na podczerwien. Nikt nie chcial podjac sie dorobienia pilota do samochodu. Dzisiaj jest juz inaczej.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 9 Styczeń 2023, 21:51   

Ja od 15-20 lat jeżdżę na dostawianych centralkach ,bez żadnych problemów
Sprzęt tani ,instalacja prosta,bez zbędnych utrudnień i kosztów,pilot działa z 50-70 metrów
Można podłączyć,jak piszesz pod zamek sterujący drzwi kierowcy ,czasem także pasażera lub przycisk blokady drzwi na pulpicie(jeżeli takowy jest),jak i do samej centralki oryginalnej
Ciut problem miałem w Audi 80 B3,konieczny był przekaźnik,bo tam zamek był jakoś inaczej sterowany

_________________
KK
 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 10 Styczeń 2023, 18:24   

szafka napisał/a:
Obawiam się, że pomysl polączenie sil nie ma racji bytu. Na skutek "niezgodności charakterów"
Obwinianie dajnekomirka o nepowodzenia Adam1995 jest conajmniej "niegrzeczne"


Chwila . Gdzie ja napisałem że kolega mi zaszkodził lub moje niepowodzenia są przez niego.
Opisywałem swoje problemy oraz jak je rozwiązywałem.
Pisałem co się zgadzało a co nie.
Tym razem to Ty przesadzasz.
Dajanekomirek nie jest dzieckiem i z takiego powodu nie powinien się obrażać.
Nigdzie go nie obraziłem , cały czas piszę o jego pomocnych radach .
Ale że nie zawsze wszystko jest trafne to chyba nie powód do jego obrażania się.
Ja drążąc temat i szukając prawidłowego wyjaśnienia działania systemu elektronicznego zacząlęm opisywać jak po kolei go rozgryzam.
Czy to jest powód do obrażania się.Czyżby kolega miał powód przez to że dokładnie opisuję do obrażania się.Wolne żarty.
Tym bardziej że na tym forum nic nie jest wyjaśnione o tym problemie i jak widzę ja pierwszy podjąłem temat aby inni nie błądzili.
Czy to jest powód do obrażania się?
Manuali tutaj jest jak kot napłakał.
Jeszcze są jakieś pretensje że ktoś taki jak ja zaczyna je robić?

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 10 Styczeń 2023, 22:23   

Dzięki za porady ale u mnie jest problem taki że ja nie mam elektroniki z oryginalnego pilota, więc jako tako nikt mi tego nie "sklonuje" bo nie ma za bardzo z czego. Kupiłem chińczyka z czystą elektroniką i liczyłem że uda się to wkomponować w BSI. Z tego co mi wiadomo to kosteczka + pilot = jeden set w BSI, a Lexia mi pokazuje że pilot jest już zapisany i wedle internetowych speców jest to nie do ruszenia bo to robi fabryka "niby" na stałe. W zwiazku z tym dopisanie czegoś nowego w wersji sterownika na VAN nie da rady. Ale oczywiście popytam kluczykarzy, a narazie musze ładować uniwersalny bo od kilkunastu dni stoi autko otwarte bo zamek też mam wyorany i za dużo manewrów żeby to zamknąć. Ale oczywiście kupiłem auto perełkę bez wkładu :D
Co do uniwersalnych to akurat jak jest oryginalny centralny po BSI to nawet fajnie to śmiga bo wystarczą sygnały otwórz i zamknij a resztę robi BSI np. kierunkowskazy

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Styczeń 2023, 10:15   

massior, Też miałem czysty kluczyk z elektroniką u Kluczykarza..tak że się da;)

 
 
safran65
safran65

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 249
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Styczeń 2023, 18:03   

O takim czystym od chińczyka pisałem. Mialem stary nie "scyzoryk" kluczem otwieralem i odpalałem auto, bez pilota. Po kupnie chńskiego scyzoryka pojechalem do ASO podali kod, klucznik od wszystkich kluczy, tych o kluczy drzwiowych-domowych rownież dorobil grot w scyzoryku. Potem ponownie ale innej ASO zaprogramowano dwa klucze będce w moim posiadaniu, gdybym miał 4 też by wszystkie były zaprogramowane. Dlaczego w dwuch różnych ASO, było taniej. A jednej zapląciłbym 500 pl razem z dorobieniem grota i nowym scyzorykiem ;-)

 
 
safran65
safran65

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 249
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Styczeń 2023, 18:23   

Adam1965 Przepraszam,źle odczytalem Twoj wcześniejszy post. :oops: To nie wstyd przyznać się do gafy

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA