Mój samochód: Citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 30 Sty 2023 Posty: 3 Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Styczeń 2023, 11:57 Pobór oleju przez silnik 1.4 16V 88km
Witam, mam citroena c4 Coupe silnik 1.4 16V 88km benzyna kupiłem w październiku tego roku.
Ostatnio zauważyłem, że moja cytrynka lubi olej przez miesiąc łyknął 0,5 l - wycieków brak, nie kopci na siwo a silnik chodzi równo. Czy jest to coś czym mam się przejmować czy raczej jest to normalne poprostu sprawdzać stan oleju w razie w dolać i jeździć?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Styczeń 2023, 19:03
Lolicjusz,Jak na moje doświadczenia z autami to nie dolewam od wymiany do wymiany czyli odpukać;) Ale są auta dla których litr na 1000km to norma bo są nowoczesne... .Pytanie jaki olej zastosowano ,marka i tzw gęstość..czasem im olej mniej syntetyczny tym zużycie większe oleju..
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Luty 2023, 17:10
Lolicjusz, Olej chyba ok..pozostaje pytanie co zabiera olej? Spaliny kolor niebieski raczej będzie..Bo jak nie pierścienie tłokowe to uszczelniacze zaworów przeważnie-piszę to ogólnie..Zakładam że w układzie chłodzenia czysto.Ps. ja Xado zalałem w dwóch autach,po wymianie oleju będzie w trzecim-to aby propozycja lecz nie gwarancja poprawy ,a trochę kosztuje butelka,dlaczego?.... bo silniki u mnie na tym skorzystały-jedyne ostrzeżenie że usterek mechanicznych nie poprawi nawet Xado;). Poczytaj opinie z tego linku Mniejsze ilości sobie daruj bo kupisz 3 razy jeśli decyzja. Użycie-silnik najlepiej z nowym olejem,rozgrzany do temperatury pracy,preparat podgrzany w garnku z wodą i mieszany aby się granulki rozpuszczały,wlanie do silnika,praca z 10minut na biegu jałowym .Podgrzany nie robi różnicy reakcji ciepło zimne,nawet olej powinien być dolewany na zimnym silniku..Potem normalna jazda bez popisów;)
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Luty 2023, 20:47
Zrob prosty test: na pracujacym silniku na wolnych otworz korek wlewu oleju. Jesli silnik zmieni obroty, a korek zachowuje sie , jak przyssany, tj. czuc wyraznie , ze w skrzyni korbowej jest podcisnienie, to masz sprawce. Problemem jest uszkodzenie membramy w separatorze oleju w pokrywie zaworow. Nalezy wymienic pokrywe na nowa. Niestety brak czesci do tego ustrojstwa. Mialem podobny problem w troche innym silniku, ale po wymianie pokrywy ,wyraznie spadlo zuzycie oleju.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Luty 2023, 17:49
Lolicjusz, Podczas pracy silnika masz próbować odkręcić korek wlewu oleju,jeśli poczujesz opór jak ssanie to znaczy że masz podciśnienie..normalnie powinno go chyba wypluć od sprężania..i słuchać czy zaszła zmiana obrotów silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum