Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Tester Sfer zawieszenia
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 12 Styczeń 2023, 21:26   Tester Sfer zawieszenia

Cześć,
Zabrałem się kiedyś za projekt urządzenia do testowania sfer na bazie podnośnika samochodowego.
Powstał wstępny projekt, którego najważniejszym elementem jest specjalna nakrętka.
Pomógł mi ją, ktoś wykonać więc urządzenie ma szansę na realizację.
Poniżej widoki modelu testera wykonane w programie FreeCAD.
Projekt będzie wymagał modyfikacji zbiornika oleju, żeby było łatwiej go wykonać.



Screenshot_20220306_163811.png
Plik ściągnięto 6 raz(y) 78,32 KB

Screenshot_20220306_163408.png
Plik ściągnięto 10 raz(y) 111,28 KB

Screenshot_20220402_121918.png
Plik ściągnięto 24 raz(y) 219,61 KB

Screenshot_20220402_121315.png
Plik ściągnięto 12 raz(y) 65,47 KB

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
safran65
szafka

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 241
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Styczeń 2023, 22:12   

Super, trzymam kciuki :->

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Styczeń 2023, 22:34   

Najlatwiejszy tester sfer mialem kiedys w Serwisie Citroena w Kolobrzegu. Najtanszy tester wtryskiwaczy ( tych jeszcze z pompa wtryskowa, a wiec zakres do 200 Bar) i gniazdo sfery akumulatora wspomagania kierownicy, ta tzw siodma kula w CX , BX , czy tez Xsantia, polaczone zwykla rurka z testerem. Dzialalo to doskonale i nie trzeba bylo kombinowac. Jako czynnik mozna uzyc olej napedowy, pasujacy zreszta idealnie do testera wtryskow. Koledzy stworzyli tez piekny przyrzad do nabijania sfer. Oczywiscie starego typu. Od C5 zaczela sie era doskonalych wrecz i bardzo trwalych sfer. Firma zarabiala niezle pieniadze na nabijaniu kul. Przyciagalo to klientow z duzej odleglosci.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 14 Styczeń 2023, 20:20   

Najprostszy tester widziałem zrobiony z tylnego siłownika zamocowanego w ręcznej prasie. W przewód zasilający wkręcony był manometr i tyle.
Najprostsze najczęściej jest to co mamy po ręką i przy użyciu możliwości, którymi dysponujemy.

Model nakrętki (właściwie trójnika) trochę uaktualniony do większego wałka z którego powstał prawdziwy element.
Wykonane z frezarce CNC z pomocą kolegi.



Screenshot_20230114_192019.png
Plik ściągnięto 16 raz(y) 299,21 KB

Screenshot_20230114_192456.png
Plik ściągnięto 15 raz(y) 107,8 KB

IMG_20230114_193124.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 250,83 KB

IMG_20230114_193134.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 204,57 KB

IMG_20230114_193150.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 231,82 KB

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 15 Styczeń 2023, 12:43   

Brawa dla kolegi,gwint pewnie wygniatakiem,i fajna fazka mu wyszła :-P Pewnie w pośpiechu;)

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Styczeń 2023, 21:27   

Gwint zrobiony frezem do gwintów, ale faktycznie fazy nie chciało się robić, ważne, że wkręca się dobrze. :-)

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Styczeń 2023, 02:11   

ja kupiłem pompę do siłowników blacharskich i podstawkę od sfery akumulatorowej hamulców od v6. Miedziany przewód wlutowałem łącznik M10x1 i i tak połączyłem z pompą. po drodze trójnik i manometr.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Styczeń 2023, 17:22   

arturromarr, Bardziej mnie chodził o tzw.,,podpis ''czyli szczególne zrobienie na sztuce niż brak fazki;) Ale pomijając poradził sobie bez tokarki..

 
 
dawidd

Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDi 163 km
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 04 Paź 2022
Posty: 32
Skąd: KODRĄB
Wysłany: 4 Luty 2023, 11:14   

a może ktos ma takie cos na sprzedaż? Kiedyś pojawiło sie 10 szt na FB, ale sie spóźniłem

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA