Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy zawór hamulcowy w każdym BX jest taki sam?
Autor Wiadomość
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 5 Luty 2023, 19:14   Czy zawór hamulcowy w każdym BX jest taki sam?

Cześć wszystkim proszę o pomoc w powyższej kwestii.
Mogę kupić zawór hamulcowy od bx 1.9 d i pytanie czy podejdzie do mojego bxa 1.4 bez wspomagania.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 5 Luty 2023, 20:36   

Takie info , ale czy pewne
https://salko.pl/dystrybutor-hamulcowy/57846-dystrybutor-hamulca-bx-nowy-oryginal-citroen-pozycja-katalogowa.html

https://francuskie.pl/czy-zawor-hamulcowy-do-citroena-mozna-regenerowac-4-mity-o-hydropneumatyce-i-jej-naprawach/

"Francuzi regenerują - ceny chyba bez zmian (jeszcze nie próbowałem):

https://lepointmecanique.jimdofree.com/hydraulique/hydraulique-citro%C3%ABn/citro%C3%ABn-xantia-xm-cx-bx/

W PL chyba nikt się tym nie zajmuje (nie spotkałem się) - chyba musiałyby to być WZL "

https://www.dropbox.com/s...I_a?dl=0=search

https://www.dropbox.com/s...7_a?dl=0=search

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Luty 2023, 20:38   

Wszystkie zawory hamulcowe sa takie same, ewentualnie od XM maja tylko wyprowadzenie w innym miejscu, moi koledzy dawali rade zamontowac je do BX. Wnetrza maja takie same. Najwiekszy problem w zaworze jest w jego szczelnosci na sekcjach przedniej (jesli tu przedostaje sie cisnienie na zaciski , samochod sam hamuje i jesli silnik jest mocny, bardzo szybko dochodzi do zuzycia klockow i sprzegla) i na sekcji tylnej (gdy tu jest nieszczelnosc , samochod szybko opada na tylnej osi po wylaczeniu silnika) . Wzrost przeciekow (spadku cisnienia) wplywa na czestosc wlaczania sie pompy cisnienia i wydajnosc hydrauliki. Mozesz smialo odroczyc wymiane zaworu , gdy jeszcze nie hamuje na pracujacym silniku. Tym bardziej w systemie bez wspomagania. Wydajnosc pompy do rade utrzymac prawidlowe cisnienie w zawieszeniu i hamulcach. Zabieralbym sie za wymiane dopiero w przypadku z hamowaniem auta. Uzywany zawor to zawsze ryzyko, ze bedzie gorszy od oryginalnego, a roboty jest duzo z wymiana. Decyzja nalezy do Ciebie.
Czesci warto gromadzic, ale wymiane trzeba przemyslec.

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 6 Luty 2023, 17:50   

dzięki za informacje ,
No i stało się co miało stać . U diagnosty dziś na badaniu poszły dwa przewody z lej strony podczas hamowania na rolkach. BX uziemiony. Zamówiłem dziś przewody miedzianie i sukcesywnie będę wymieniał kolejne. Niech to.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 6 Luty 2023, 18:01   

To masz farta

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Luty 2023, 20:13   

Jesli jeszcze nic nie robiles przy przewodach hydraulicznych, to pamietaj o gumkach uszczelniajacych. Nigdy nie wpychaj rurki w gniazdo, w ktorym tkwi gumka. Grozi to dostaniem sie czesci gumki do przewodu i zapchaniem przeplywu, albo zablokowaniem elelmentow hydraulicznych. Prawidlowo nalezy najpierw wyciagnac gumke, zalozyc ja na koncowke rurki i tak wkladac w otwor. Ostroznie z zalapaniem gwintu, badz pewny, ze gwint lapie prawidlowo. Dokreca sie z wyczuciem , z malym oporem, ale do konca. Jesli nie bedziesz przestrzegal czystosci , bardzo szybko hydraulika zaprotestuje.
Jesli pekly dwa przewody , radze zrobic dokladna kontrole stanu pozostalych. Takim newralgicznym punktem jest przestrzen nad tylna osia. Tam najszybciej koroduja rurki zawieszenia i hamulcow. Mam nadzieje, ze masz zrodlo nowych przewodow. Byl okres, gdy mozna bylo zamawiac je w prawie kazdym sklepie. Mysle, ze teraz juz jest duzo trudniej. Duzy problem jest przy zarabianiu koncowek, dlatego lepiej bazowac na gotowych przewodach .

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 6 Luty 2023, 21:13   

dzięki za sugestie, na pewno skorzystam.
Przewody ciężko z OE i ceny wysokie , na początek zamówiłem dwa 3 metrowe te ,które puściły. zamówiłem z firmy
https://wpcompany.pl/index.php?s=2&f=2&p=1
mam nadzieję ,że bedą pasowały.

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 6 Luty 2023, 21:33   

dziękuję za te linki do ważnej treści której akurat poszukiwałem. Pozdrawiam

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA