Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C5 x7 2.0hdi RHH EGRbypass- skąd ecu bierze info o otwarciu
Autor Wiadomość
dawidd

Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDi 163 km
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 04 Paź 2022
Posty: 32
Skąd: KODRĄB
Wysłany: 5 Luty 2023, 22:32   C5 x7 2.0hdi RHH EGRbypass- skąd ecu bierze info o otwarciu

Witam
Mam problem z bypassEGR - cały czas mam info w aplikacji FAP, albo w Diagbox ze jest w 100% otwarty i np testu EGR w diagbox nie przechodzi bo wyskakuje komunikach ze zablokowany czy jakoś tak.
Cały EGR i cały dolot niedawno rozbierałem, myłem i wszystko chodzi płynnie bez zaciec. Podciśnienie również rozebrałem na części pierwsze i to co trzeba naprawiłem. Wszystko chodzi prawidłowo, ale odczyt w aplikacji jest ze 100% EGR-bypass otwarty. Po odpaleniu widać ze gruszka sie otwiera albo zamyka czyli generalnie chodzi. Na samej gruszce nie ma czujnika otwarcia/zamknięcia - skąd w takim razie ECU wie ze bypass egr jest w takiej a nie innej pozycji? Z czego to sczytuje - bo pewnie tu mam problem
Silnik 2.0 hdi rhh 163km 2012.
Konsultowałem sie z rożnymi użytkownikami tych silników i wiele ma podobny problem, ale wielu tez to działa prawidłowo - wiec to nie jest tak ze te motory tak maja i nie ma co sobie tym zawracać głowy

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Luty 2023, 23:16   

W tym silniku EGR masz sterowany elektrycznie i widocznie zawor jest uwalony, a sterownik zczytuje pozycje zaworu z czujnika polozenia. Podcisnieniem sterowany jest tylko VTG na turbinie. Reszta osprzetu dolotu jest sterowana elektrycznie. Mam wrazenie, ze pomyliles turbine z EGR?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 6 Luty 2023, 00:15   

Witam.
W tym silniku podciśnienie steruje jeszcze klapą gaszącą i podgrzewaczem powietrza w fap chyba nazwane airmixer.
Twój błąd będzie związany z dwoma możliwościami:
1. Czujnik przy gruszce koło EGR on mierzy położenie dźwigni która zasysa podciśnienie i to jest bardziej prawdopodobne
2. Ja u siebie miałem błąd bypass EGR którego nie można było skasować bo wracał jak bumerang i po aktualizacji softu sterownika silnika okazało się że zniknął gdyż był on spowodowany błędem w oprogramowaniu.
Mam ten sam silnik i mimo tego błędu śmigał bez najmniejszego problemu.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dawidd

Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDi 163 km
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 04 Paź 2022
Posty: 32
Skąd: KODRĄB
Wysłany: 6 Luty 2023, 07:24   

dejnekomirek, ja nie pisze o EGR, tylko o bypass egr, o chłodniczce spalin mówiąc potocznie, a dokładnie o klapce która ja steruje. W kompie mam wartość zadana 0% a odczytana 100%. Mechanicznie ona pracuje wiec skąd komp bierze ta informacje o 100% skoro na gruszce nie ma czujnika
pedro,
pedro napisał/a:
1. Czujnik przy gruszce koło EGR on mierzy położenie dźwigni która zasysa podciśnienie i to jest bardziej prawdopodobne

Gdzie to jest? Nie mogę nic tam takiego namierzyć

 
 
dawidd

Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDi 163 km
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 04 Paź 2022
Posty: 32
Skąd: KODRĄB
Wysłany: 6 Luty 2023, 07:32   

szukając foto zeby zamieścić o co mi dokładnie chodzi znalazłem chłodniczkę z czujnikiem a u mnie go w ogole nie ma - i nie to ze jest utracony, po prostu nie ma ani kabli ani czujnika. Moze faktycznie była jakaś zmiana a soft został stary

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Luty 2023, 10:07   

Ludzie zastanowcie sie o jakim silniku piszecie? dawidd podaje, ze ma 2.2 163 KM 2012, a pedro pisze o 2.2 133 KM z pierwszej serii MkI. Kazdy ma racje i zaden!

 
 
dawidd

Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDi 163 km
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 04 Paź 2022
Posty: 32
Skąd: KODRĄB
Wysłany: 6 Luty 2023, 10:19   

Ja mam 2.0 RHH, nie 2.2. To jak to jest - w roku 2012 nie było czujnika na gruszce? Dziś sprawdziłem ze właściwie na kompie sa tylko 2 stany zadane albo 0% albo 93% - a odczytany - tylko 100% i tu sie nic nie zmienia.
To jak błąd softu czy szukać dalej jakiejś usterki?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Luty 2023, 10:47   

Miesza sie to wszystko. W silniku 2.0 RHH 170 KM zawor jest elektryczny i to jego stan pokazuje sterownik. Wiec , albo zawor stoi zaciety w pozycji 100 %, albo uszkodzony jest czujnik polozenia zaworu. Jesli silnik pracuje normalnie na wolnych obrotach nalezy przyjac, ze problem dotyczy czujnika. Niestety i tak jest to i tak zblokowane w zaworze. Masz problem z zaworem, albo np. ze stykami we wtyczce, wiazce elektrycznej , albo w stykach w sterowniku. Tak to dziala. Jesli na chlodnicy jest silownik , to otwiera on tylko przeplyw przez chlodnice i jego dzialanie sprawdzane jest tylko czujnikiem temp w kolektorze ssacym (moze byc przy klapie gaszacej, czesto jest w czujniku cisnienia w kolektorze. Na pewno nie ma zadnego czujnika, a te % dotycza otwarcia zaworu EGR. Na Twoim miejscu przyjrzalbym sie pracy zaworu EGR.
Mialem niedawno podobny problem z Tuaregiem i tam powodem usterki elektrozawor otwierajacy klape chlodnicy. Po wymianie zaworu okazalo sie, ze klapa czasami sie zacina i wtedy nastepowalo ograniczenie mocy . Po zgaszeniu i odpaleniu auto jechalo dalej. Zostawilem to tak, bo klient nie chcial wymieniac chlodnicy , a problem pojawial sie sporadycznie.

Jesli silnik dziala normalnie , zostawilbym to. Jesli sa problemy sprawdz czujniki przy wlocie kolektora, za klapa , a i obserwuj zachowanie silownika i zaworu EGR.

Przy czszczeniu ukladu EGR bardzo czesto zdarza sie, ze jakas czastka sadzy sklejona w bryle wpada do zaworu EGR i go blokuje, powodujac duze zamieszanie w pracy ukladu. To tez sprawdz.
Powtarzam sie, ale czesto przy takich pracach przydaje sie pompka podcisnienia, aby dobrze zdiagnozowac uklady podcisnienia.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Luty 2023, 18:11   

Koledze jak się zaciął EGR w C5, to po dwóch dniach w nafcie kosmetycznej dopiero zaczął się ruszać-wcześniej mu założono nowy..Tak że samoistnie czasem małe szanse po jakiś preparatach ..dodam że elektryka nie była zanurzona w nafcie,aby zespół mechaniczny

 
 
dawidd

Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDi 163 km
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 04 Paź 2022
Posty: 32
Skąd: KODRĄB
Wysłany: 6 Luty 2023, 19:33   

ja EGR caly miałem rozebrany na stole, wszystko wyczyszczone do gołej blachy i wszystko płynnie działa - nie ma problemu mechanicznego tylko z odczytem. Doszukałem sie info ze od roku 2012 nie był montowany czujnik na gruszce sterującej chłodniczką spalin i stad komp pokazuje bzdury jeśli chodzi o ta pozycje. Jeśli to info to prawda to nie mam dalej czego szukać :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA