Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Maj 2010, 21:04 Wymiana łożyska w hydrowozach
Witam wszystkich zainteresowanych cyklem opisów i fotek, ułatwiających samodzielną naprawę naszych autek. Serwisy kasują kupę kasy a większość rzeczy można zrobić naprawdę samemu. No chyba, że ktoś ma mało czasu i dużo kasy to idzie do mechanika
Poniżej historyjka obrazkowa na temat wymiany łożyska w przedniej piaście koła. Opis i fotki dotyczą citroena XM ale we wszystkich hydrowozach jest podobnie (BX, Xantia itd.)
Poniżej widok ogólny naszego problemu, czyli cała zwrotnica, którą musimy zdemontować aby dostać się do łożyska.
Poniżej zbliżenie na zabezpieczenie nakrętki, które ściągamy aby dostać się do niej.
Pod spodem mamy trochę korozji
Korozję usuwamy kropelką LHM'u Prawda, że od razu inaczej to wygląda?
Na samej rdzy mogło by się zatrzeć nam na gwincie. A LHM na pewno nam pomoże! Nie ma nic lepszego. Nawet WD40 się do niego nie umywa!
Wkładamy weń kluczyk (36) i odkręcamy (trzeba użyć dużej siły )
A tu już pół sukcesu - widok po odkręceniu śruby.
Później odkręcamy zacisk hamulcowy
Wystarczy użyć klucza 19 aby odkręcić od tłu 2 śruby. Później wyciągamy zacisk i klocki hamulcowe.
Następnie odkręcamy tarczę hamulcową (dwie małe śrubki od czoła)
Widok bez tarczy.
Następnie odkręcamy końcówkę drążka kierowniczego.
Następną czynnością jest demontaż sworznia zamocowanego do wahacza.
Następnie odsuwamy całą zwrotnicę i uwalniamy półoś (trzeba uważać aby przy tym nie wypadła ona ze skrzyni i nie wypłyną z niej olej.
Następna czynność: odkręcenie siłownika i uwolnienie go z piasty.
Nie zapomnijmy przy tym o odkręceniu czujnika ABS (jeżeli auto ma ABS)[/size]
No i poniżej mamy już piastę jak na dłoni
Teraz wystarczy odpiąć zabezpieczenie łożyska, czyli widoczny tu pierścień Segera.
Po tych wszystkich zabiegach, trzeba wziąć w rękę młotek i zamocować piastę w dobre imadło. Trochę młotkowania i łożysko jest nasze. Na koniec oczywiście wciskamy nowe łożysko i postępujemy w odwrotnej kolejności do opisanej powyżej
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Maj 2010, 10:04
Ja też tu kupuje To jest cena za 2 szt i to z przesyłką Ze względu, że łożysko padło mi zaraz po wjechaniu w głęboką wyrwę, kupiłem od razu 2 szt. Tym bardziej, że mam aż 4 szt w obu autach A dziury niestety, jak były, tak są nadal... Tylko czekać aż następne szlag trafi
Co do praski to oczywiście najlepszy sposób, ale trzeba ją jeszcze mieć. Niestety, aż tak wypasionego warsztatu w domu nie mam...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum