Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C5 II 2.0HDI 138KM szarpanie, ciężkie ruszanie, dymienie
Autor Wiadomość
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 1 Czerwiec 2022, 12:10   

Mam już inne ECU i poszarpywanie jest dalej. Ten mój był mierzony jest sprawny. Czyli nie ECU. Więc pojadę do tunera i zrobi porządną mapę. Również przygotuję się na wymianę sprzęgła z dwumasą.

 
 
dayus


Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 225
Skąd: Śląskie
Wysłany: 28 Wrzesień 2022, 08:31   

Panowie, który to jest czujnik ciśnienia? Bo może mnie tez to dotyczy… skoro występuje to tak rzadko to może właśnie wtedy gdy ciśnienie jest niskie i on dodatkowo zaniża.

Kolego Arek - powiedz mi jeszcze czy miałeś stały problem z tym silnikiem czy od czasu do czasu?

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 28 Wrzesień 2022, 13:22   

Jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia atmosferycznego, jest on wlutowany w płytę ECU.
Jak o czujnik ciśnienia doładowania to jest na dolocie pierwsza od dołu z szarą wtyczką.

W moim przypadku za poszarpywanie winowajcą prawdopodobnie jest wtryskiwacz z uszkodzoną cewką. Dziś dowiedziałem się o wtryskach. Z czterech wtrysków, sprawny jeden, dwa lekko zaniżone parametry w zakresie obciążonym no i z uszkodzoną cewką.
Co do wtrysków simens końcówka 580 są już nie dostępne. Fatalna wiadomość :573:

Problem jest od początku kupna auta z kwietnia tego roku. Dało by się jeździć z lekkim pooszarpywaniem przy 80, ale zdarzały się przypadki potężnego kichnięcia
Jak wypalał FAP-a to mocno szarpał, ale to tylko co 1200km

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 17 Marzec 2023, 19:39   

W końcu udało mi się znaleźć przyczynę szarpania przy stałej prędkości.
Winowajcą był pęknięty zbiorniczek podciśnienia

https://youtube.com/shorts/uWWK3yQeG1I

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Marzec 2023, 22:26   

Arek2397 napisał/a:
Winowajcą był pęknięty zbiorniczek podciśnienia


Brawo! Wreszcie final. Gratuluje. Tyle, ze pragne tez wtracic trzy grosze: od dawna podkreslam, ze warto posiadac pompke podcisnienia ( koszt ok 100 zl ), gdyz majac takie urzadzenie mozemy bardzo szybko zdiagnozowac stan systemu sterowania podcisnieniem. Manometr pokazuje rzeczywiste wartosci w calym zakresie pracy silnika , a i mozna szybko zdiagnozowac stan silownikow i prace zaworow elektrycznych. Gdybys mial taki sprzet, juz dawno odkrylbys problem z brakiem, albo tez z roznymi wartosciami podcisnienia w systemie. Wielu kolegow juz dawno poradzilo sobie z problemami , kupujac taka pompke. Diagnoza szybka i skuteczna. Miejcie to na uwadze, ze czesto duze problemy sa spowodowane drobiazgami, a ktorych nie widac na pierwsze podejscie. Tak, jak np. spadajace wezyki podcisnienia i brak doladowania lub jego regulacji.
Ciesze sie bardzo, ze wreszcie temat zakonczony. Arek2397 zuch!

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA