Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy HDI 2.0 może nie zapalać jesli jest uszkodzona świeca
Autor Wiadomość
zoso1

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 63
Skąd: wawa
Wysłany: 18 Marzec 2023, 19:40   Czy HDI 2.0 może nie zapalać jesli jest uszkodzona świeca

Mam problem z odpalaniem HDI , kręcę w kółko i nie zapala
kiedyś miałem taką awarię jak był uszkodzony czujnik położenia wału
ale on teraz jest ok .

Czy przy takiej temperaturze jak teraz + 5-10 stopni jeśli jest walnięta świeca żarowa
albo dwie to mogą być problemy z zapaleniem ?
Bo nagrzany zapala od razu

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Marzec 2023, 20:34   

zoso1, Wiele razy tu pisano że powinien odpalić bez świec sprawnych powyżej zera ;) W xsarze miałem czasem tak ,(5 razy na 13lat) że przeparkowałem auto z parkingu zakladowego bo zamykany jak jeszcze na zakupy ,ze odpalić nie chciał po powrocie 10minut,odczekalem minutę i zapalił jak by nigdy nic-do dziś nie szukam problemu :-D rozrusznik kręcił zawsze...

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Marzec 2023, 00:19   

Silnik HDI nie odpali tylko , gdy: brak synchronizacji wal do walka rozrzadu i gdy sa problemy z uzyskaniem odpowiedniego cisnienia paliwa (ponad 200 Bar ) przy kreceniu rozrusznikiem. Oczywiscie silnik sprawny. Swiece zarowe w tym silniku potrzebne sa tylko ze wzgledu na ekologie. Oczywiscie , padniete wtryski (lejace) tez utrudniaja mocno rozruch. Silnik bedzie palil bardzo ciezko w przypadku otwartego zaworu EGR i przy zapchanym , np. uszkodzona turbina wylocie spalin.
Normalnie , bez swiec zarowych, Xantia HDI odpalala w Norwegii przy -20 °C. Problem z odpalaniem , przy padnietych swiecach to bajka. Nieprawda i bujda na resorach. Kopcenie przy odpalaniu, nierowna praca po starcie to wtryski i ewentualnie powietrze w systemie paliwowym.

 
 
zoso1

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 63
Skąd: wawa
Wysłany: 19 Marzec 2023, 13:00   

no to mam problem bo miałem co prawda ostatnio sporadyczne problemy z odpaleniem - trzeba było dłużej pokręcić - aż teraz to już kompletnie nie zapala ..
jakoś udało mi sie go uruchomić za którymś razem po naładowaniu akumulatora prostownikiem na full...
Jak pochodził 15 minut to nagrzany potem odpalał ale jak ostygł następnego dnia to znów lipa

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Marzec 2023, 14:11   

W Twoim przypadku to silnik 2.0 8V HDI ? Ten silnik ma pancerna pompe CR , system Boscha z pompa w zbiorniku. Problemem moze byc wysoki przelew na wtryskach , a rowniez zbyt slabe krecenie rozrusznika. Podejzyj testerem , jakie masz cisnienie paliwa przy kreceniu. Powinno byc wyzsze od 200 Bar. Jesli jest nizsze zacznij od filtra paliwa , moze byc zapchany. Nastepnie sprawdz ilosc powrotnego paliwa na wtryskach. Jak to zrobic ? Jest mnostwo opisow na forum. Jesli przelewy ok to sprawdz sitko na regulatorze cisnienia w pompie (mozna je umyc benzyna, albo zmywaczem do hamulcow). To dosc czesta usterka w tych pompach. Zachowaj czystosc. Jesli przelewy sa zbyt duze, albo wyraznie wieksze na jakims wtrysku, to ten wtrysk do wymiany. Najlepiej wymontowac wszystkie wtryski i wyslac do kontroli i regeneracji. One latwo sie naprawia i koszt niezbyt wysoki. Bardzo wazna w tym silniku jest sprawnosc zaworka regulujacego cisnienie paliwa dolotowego w obudowie filtra paliwa. On musi trzymac cisnienie 1 Bar na dolocie. Przy jego usterce silnik tez bedzie dziwnie zapalal , ale tez i bedzie mial problemy z poprawna praca, brakiem mocy, itp. Zacznij od sprawdzenia cisnienia na szynie testerem, a dalej w zaleznosci od przyczyny jego zbyt niskiej wartosci. Powodzenia

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Marzec 2023, 15:47   

dejnekomirek, W tej wersji problemem była obudowa filtra paliwa u mnie w xsarze i jej zaworki puszczające do baku paliwo z powrotem zamiast na pompę CR..

 
 
zoso1

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 63
Skąd: wawa
Wysłany: 21 Marzec 2023, 14:19   

auto jest u mechanika 2 dzień .... głowią się .... chociaż sugerowałem co sprawdzić

 
 
zoso1

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 63
Skąd: wawa
Wysłany: 22 Marzec 2023, 11:36   

naprawione : uszkodzone 2 wtryski , jeden lał potwornie a drugi mniej potwornie , wymienione za 700zł

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Marzec 2023, 17:03   

Brawo. Wymien przy okazji olej w silniku, bo pewnie przybywalo. Lejacy wtrysk moze napompowac niezle diesla do oleju. Grozi uszkodzeniem silnika. Pisze to tylko gwoli przypomnienia , bo zapewne w warsztacie juz olej wymienili?

 
 
zoso1

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 63
Skąd: wawa
Wysłany: 24 Marzec 2023, 23:08   

zauważyłem jeszcze ciekawą rzecz , mianowicie przed wymianą uszkodzonych wtrysków wskażnik chwilowego spalania na postoju pokazywał 1 albo coś około 1 a podczas jazdy wskazania zmieniały się bardzo wolno , ... co kilka sekund ... było tak od roku co najmniej a teraz po wymianie wtrysków na postoju pokazuje ---- a podczas jazdy wskazania zmieniają się cały czas szykbko co sekundę ... mysle że nie jest to zbiego okoliczności i pewnie dopiero jak wymieniłem lejące wtryski wróciło to do normy więc być może łatwo można rozpoznać jak komuś wtryski leją właśnie po wskaźniku spalania ...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA