Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie sprężarki klimatyzacji
Autor Wiadomość
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 19 Kwiecień 2023, 19:27   

Więc żeby nie było że temat zarzuciłem. Przewód naprawiony , nowa chłodnica założona , wszystkie uszczelki nowe, nabite na próbę z butli z allegro i klima ruszyła. Ale wyszły nieszczelności. Na nowych uszczelkach. Wymienilem je na stare i okazało się że została nieszczelność na samej flanszy którą się przykręca do kompresora. I znowu szukanie węża. Ważne natomiast że klima ruszyła.





 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 25 Kwiecień 2023, 19:35   

Temat można zamknąć




 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 4 Listopad 2023, 18:51   

Adam gratuluję uporu. Znalazłem się w tym temacie, bo kupiłem małą Xsarę i mam ten sam problem co ty. Niby wszystko jest, a sprzęgło nie włącza się.
Już spodziewam się tych samych problemów co u Ciebie. Zdaję sobie sprawę, że mała Xsara i Jajko w schematach mogą się różnić. Dzięki Tobie wiem , że BSM nie musi być odpowiedzialne, jak szukać to w BSI. Ja jestem na tyle porąbany, że nie boję się lutować SMD na płytach lutownicą transformatorową. A wiele uszkodzeń można zlikwidować po prostu przez ponowne przelutowanie pól lutowniczych. Zimne luty na polach lutowniczych z lutowiem bez ołowiu to plaga.
Kilka dobrych lat temu, jak jeszcze miałem, też mi padła klima Picasso 2,0HDI. Zaprowadziłem do uznanego u nas na terenie mechera. I jak zawsze najpierw rzucił z sufitu 1500 zł i będzie szukał. Dobra- szukaj. Po tygodniu auto zabrałem, bo nawet nie zdążył zerknąć. Sam w końcu usterkę naprawiłem. U mnie paliło bezpiecznik na BSI . Według opisów w internetach bezpiecznik odpowiedzialny za tylną wycieraczkę . No szok. Po wymianie bezpiecznika tylna wycieraczka działała, do momentu włączenia silnika i AC. No znowu szok- włączenie klimy pali bezpiecznik od wycieraczki :) . Diagnoza prosta- cewka na sprzęgle. Poszukiwanie sprzęgła. Nowe gruba kasa. Szukam cewki, ta też droga. Jak się zagłębiłem identyczny kompresor siedzi w każdej pospolitej Astrze. Tyle, że koło pasowe sprzęgła ma mniej rowków niż citroen. Porównanie samych cewek- BINGO! Cewki różnią się wtyczką tylko i wyłącznie. Więc zamiast płacić 150zł za cewkę do sprzęgła Citroena, założyłem cewkę do Opla za 45 zł. Wtyczkę uciąłem i dolutowałem starą od Citroena. Tym sposobem zaoszczędziłem przynajmniej około 1450 zł.
I tu właśnie mój pełen podziw dla Ciebie za upór w drążeniu tematu.
Na przyszłość, jak zrobi ci się gorąco w aucie i przestanie działać tylna wycieraczka to mas przepalony bezpiecznik :-D . Codalej to Ty już sobie poradzisz .

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 4 Listopad 2023, 19:13   

A mam do Was wszystkich pytanie. Posiadam możliwość połączenia na małe złącze klimy takiego manometru. Dobijałem kiedyś w złomku LPG i działało.
Dzisiaj podłączyłem to do mojej Xsary. Temperatura około 10 st.C. Pokazał mi około 4,5 bara, wskazówka była delikatnie na czerwonym. Czy mozna coś wyczytać z takiego wskazania? nie znam się na tych ciśnieniach. Ale przypuszczam, ż trochę za dużo. Spodziewam się, że powinno być bliżej 3,5 bara.

Jakie macie przemyślenia?



manometr AC.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 281,39 KB

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Listopad 2023, 22:24   

Dzięki za uznanie.Mam paskudny charakter i jak coś zacznę to muszę zakończyć choćby się waliło.Ciśnienie prawidłowe to min. 1.7 , max 3.8 bara. Upuść trochę i będzie dobrze

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Listopad 2023, 17:39   

Adam1965 napisał/a:
Ciśnienie prawidłowe to min. 1.7 , max 3.8 bara. Upuść trochę i będzie dobrze


Adam1965 jesli chcesz, abym mial szacunek dla Ciebie wykresl to , co wlasnie napisales. Piszesz bzdury niepasujace do tego forum. Ilosc czynnika w ukladzie klimy mierzy sie waga, a nie manometrem. Cisnienia w ukladzie wynikaja z praw termodynamiki i nie maja zadnego odniesienia do ilosci czynnika w ukladzie. To temp czynnika i cisnienie atmosferyczne maja wplyw na te wielkosc. To cisnienie 4.5 Bar jest jak najbardziej prawidlowe do temp. 10°C i nijak odnosi sie do ilosci czynnika. Jesli spadnie ponizej tej wartosci w tej temp. , to bedzie tylko oznaczac, ze czynnika jest juz zbyt malo w ukladzie. Ktos na YT wymyslil bzdury, a inni to bezmyslnie powtarzaja. Czasami trzeba miec wiedze, aby nie popelniac dziwnych bledow. Popraw to, prosze.

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 6 Listopad 2023, 19:13   

dejnekomirek napisał/a:
...


Liczyłem, że zabierzesz głos. Czyli wyważasz, że ten mój szajski manometr może pokazywać prawdę, a do tego wskazywać, że w układzie jest odpowiednia ilość czynnika , aby klimatyzacja miała szansę ruszyć?
Auto kupiłem za czapkę gruszek dwa tygodnie temu. Wygląda obskurnie, ale mechanicznie jest całkiem spoko. Jak założę nowe linki hamulca ręcznego będzie w 100% sprawne technicznie.
Zostało jeszcze kilka drobnych usterek typowych dla citroena z tych lat. Właśnie jedną z tych usterek jest klimatyzacja. Chciałbym ją uruchomić. Skoro trzyma ciśnienie, to przypuszczam, że resztę da się jakoś ogarnąć. W obecnej Rerówce już dwa kompresory wymieniłem, bo się zatarły, ale klima ciagle działa jak szalona. Więc grzebania się nie boję. A podstawie danych z tego tematu mam do sprawdzenia :
1. Działanie sprzęgła.
2. Działanie sprężarki
3 . Doście do tego dla czego sprężarka się nie załącza.

Pisałeś coś o dodatkowym przekaźniku pod reflektorem. Jak myślisz szukać go? U mnie jest manualna klima włączana przyciskiem.
Plan jest szukanie zasilania sprzęgła od tyłu, czyli od sprzęgła nawet do BSI.

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Listopad 2023, 17:52   

Sprawdz najpierw , czy po wlaczeniu klimy na pracujacym silniku pojawia sie napiecie na zacisku od sprzegla sprezarki. Jesli jest to problem w sprzegle kompresora, jesli brak , to problem lezy po stronie sterowania sprezarka. W klimie manualnej sprawdz , czy sterownik silnika widzi cisnienie czynnika ,( bo tu sa te dane) i ile pokazuje. Jesli pokazuje 0 mBar to problem w czujniku. W starej Xsarze i wielu innych modelach z klima manualna, pod lewym reflektorem byl przekaznik, sterownik klimatyzacji. Znam to z czasow, gdy naprawialem powypadkowe auta. Jak jest w Xsarze II jeszcze nie sprawdzalem, moze byc tak samo, ale nie jestem pewien. Cale sterowanie klima to wlaczenie sprezarki i ewentualnie ustawianie intensywnosci chlodzenia mieszaniem powietrza z wymiennika klimatyzacji z powietrzem z ogrzewania. Troche to prymitywne, ale kiedys nie liczono sie z zuzyciem paliwa.

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 7 Listopad 2023, 22:38   

ok, dzięki. Tylko gdzie ja na moim zadupiu znajdę kogoś , kto sprawdzi mi ciśnienie na czujniku. no nic będę w najbliższych dniach, tygodniach kombinował. Pocieszam się tym, że to manualny system AC i wyłącznie jakaś pierdoła powoduje problemy.

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Listopad 2023, 17:24   

Napięcie na wtyczce do cewki sprzęgła pisałem wyżej : w Xsarze I jest bezpiecznik który wywala jak jest zwarcie na cewce,bywało że go wymieniałem bo nie zawsze ta zwara na cewce go od razu wywalała..dopiero na nowej cewce był spokój.Tym sposobem też nie będzie napięcia na wtyczce. Bezpiecznik w xsarze I był w BSI która jest pod skrzynką bezpieczników ogólnych w kabinie -w głębi ,opuszczany po odkręceniu śrubki( chyba torx) BSI w mojej galerii.

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 8 Listopad 2023, 22:35   

Bezpieczniki to pierwsze co sprawdziłem. Są dobre. Zresztą ten temat już kiedyś przerabiałem w Picasso , co opisałem wyżej. Jutro będę zmieniał linki hamulca ręcznego, potem dwie nocne zmiany i 4 dni wolnego. Będzie czas parę rzeczy sprawdzić. Muszetylo na kanał wjechać.
Dzięki za porady. Wiem skąd zacząć.

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 13 Listopad 2023, 21:18   

Grzebałem dzisiaj przy złomku. Dzień warsztatowy. Zmienione linki hamulca ręcznego, koszt 49,60 zł. Oraz usunięty wyciek z nieszczęsnego czujnika ciśnienia układu wspomagania kierownicy. Jakby coś to zamiast czujnika idealnie pasuje korek miski oleju od toyoty. Gwint M12x1,25. Wspomaganie naprawione za 3,50 zł.



Niestety klima dalej nie ruszyła. Nie ma napięcia na wtyczce do sprzęgła. Woltomierz nic nie pokazuje i żarówka też nie działa :) . Styki czyste, dodatkowo popsikane czymś na styki.

Wygrzebałem rezystory od wentylatora chłodnicy. Ten szary przepalony. Zamówiłem nowy, jednak próbowałem też na krótko i nie rusza wentylator po włączeniu klimy.

Wygrzebałem wszystkie trzy przekaźniki sterowania wentylatorem. Zaśniedziałe styki oczyszczone i zabezpieczone, same przekaźniki sprawdzone i działają. Zwarcie ręczne styku prądowego przekaźnika 2 od lewej powoduje włączenie wentylatora na bieg niski, zwarcie przekaźnika prawego włącza bieg wysoki wentylatora. Niestety zwieranie styku lewego, nic nie zmienia. Jeszcze raz to przepatrzę, gdy zamontuję sprawny opornik szary . Może to tu leży przyczyna, że nie startuje wentylator klimy.

Jak to nie pomoże, to wygrzebie BSI i zerknę jak wygląda w środku, poprawię luty na wtyczkach i przekaźnikach.

Sprawdzałem też czujnik ciśnienia klimatyzacji. Jak się okazuje mam trzypinowy, a wszelkie dostępne schematy sugerują czteropinowy. Napięcie zasilania prawidłowe 5VDC. Nie miałem możliwości sprawdzić jakie napięcie rzeczywiste jest na wyjściu czujnika . Oszukując system z wpiętym potencjometrem też nie udało mi się uzyskać włączenia układu klimatyzacji. Więc zakładam, że to nie wina czujnika ciśnienia klimatyzacji.

Zostaje grzebanie w BSI.

Nie podawałem napięcia na sprzęgło. Nie chciałem przekombinować.

Jakieś pomysły?

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Listopad 2023, 21:43   

karola44-81, Co do wentylator podanie na jego wtyczkę 12v też go nie rusza? Mnie w xsarze prąd dochodził do silnika wentylatora ale szczotki spuchły razem ze rdzą szczotkotrzymaczy i nie miało co napędzać ,kupiłem używkę to mnie buda się trzęsła jak po urwanej poduszce silnika-kupiłem w końcu nowy zamiennik ( a co do wentylatora to ostatnio film jak komuś nie startował-wtyczka przychodziła na 3piny z wiązki auta a wentylator jakiś mechanik wymienił poprzedniemu właścicielowi na trzy piny ale tylko dwa kable we wtyczce-nie było szans na prace)

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 14 Listopad 2023, 09:57   

Wentylator działa. Przynajmniej włącza się na niski bieg gdy silnik się porządnie rozgrzeje .
Chodzi mi o to, że wentylator powinien na niskim biegu pracować po włączeniu klimatyzacji.
Są dwa rezystory i trzy przekaźniki. Nie kumam tego 😁.

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Listopad 2023, 16:26   

karola44-81, Wentylator=Być może dlatego że brak napięcia na wtyczce sprzęgła..(poza tym ciśnienie w układzie dla prawidłowej pracy i dobre czujniki) i też w tym nie siedzę-nie można umieć wszystkiego :mrgreen:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA