LukaszW1250
Mój samochód: Citroen C-Elysee
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive Edition HDI 92
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Maj 2023 Posty: 2 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 13 Maj 2023, 11:19 C-Elysee problem z DPF/FAP
Witam! Jestem nowy na tym forum, przybyłem tutaj, aby przedstawić Wam mój problem z Elizką 1.6hdi 92km FAP.
Parametry DPF/FAP z Autocom :
Zawartość sadzy w filtrze emisji cząstek stałych: 3,152gram/litr
Całkowita masa dodatków nagromadzonych w PEF: 25g
Zawartość popiołu w filtrze cząstek stałych 100%
Przebieg pozostały do pokonania przed wymianą cząstek stałych: 0km
Ciśnienie między wlotem a wylotem z filtra cząstek: 5mbar
Dystans przejechany od ostatniej regeneracji 698km
Średni dystans miedzy ostatnimi 10 regeneracjami: 252km
Ilość dodatku pozostałego w zbiorniku: 238km
Auto niby ma moc i nie sygnalizuje żadnego problemu na zegarach/ekranie radia.
Próbowałem wypalać filtr z poziomu Autocom i nie wypalił się. Wczoraj zrobiłem trase ok 800km (styl jazdy mieszany wsie, miasto, ale przewaga Autostrady S19, samochód zgaszony raz) i jak widać na tym dystansie było wypalenie filtra (parametry które są wyżej są po trasie). I teraz pytanie czy wymyć DPF do domowymi sposobami (dużo wody i preparat do szyb kominkowych ,bo z tego co widzę to problemem jest popiół, czy coś innego zrobić?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Maj 2023, 12:23
Witam. Powinienes podac tez aktualny przebieg, bo to od niego zalezy wypalnienie filtra dodatkiem i popiolem po spalonym oleju. Autocom nie jest idealnym testerem, ale parametry moze pokazywac poprawnie ( co nie znaczy, ze dokladnie takie, jakie powinny). Najlepiej diagnozowac Lexia (diagboxem) , bo tylko ona oddaje rzeczywiste parametry i umozliwia pelna obsluge sterownika. Sadze, ze licznik km dotarl do momentu, gdy filtr zostal zapelniony dodatkiem i ma bardzo mala pojemnosc uzyteczna dla sadzy. Co teraz mozna uczynic? Trzeba filtr wymienic na nowy, albo oczyscic go z osadzonych , a niepozadanych popiolow i dodatku. Jak to zrobic? Najlepiej wyplukac zwykla czysta woda bez zadnych dodatkow. Wszystko da sie wyplukac , tyle ze potrzebny jest czas. Trwa to okolo 4 godzin przelewania wody w kierunku przeciwnym przebiegu spalin (mozna od czasu do czasu zmieniac kierunek przeplywu wody). Najlepiej zostawic na cala noc w jakims pomieszczeniu, czy tez miejscu, gdzie nie grozi zalaniem pomieszczen. Po zmontowaniu odpalamy silnik i zostawiamy na wolnych obrotach do wysuszenia filtra z resztek wody. Uzupelniamy dodatek w zbiorniku, czy tez zakladamy nowa "nerke" z dodatkiem, zerujemy liczniki dodatku i cieszymy sie swobodna jazda przez nastepne 130 do 200 tys. km w zaleznosci od rodzaju dodatku i sposobu jazdy i tankowania.
Obawiam sie, ze autocom nie poradzi sobie z zerowaniem licznikow.
No i zadnego cudowania z jakims srodkiem do kominkow. Powodzenia
LukaszW1250
Mój samochód: Citroen C-Elysee
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive Edition HDI 92
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 12 Maj 2023 Posty: 2 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 13 Maj 2023, 12:47
Dzięki, nalot auta 180900km. I pytanie jeżeli mi zostało 230ml dodatku to poczekać do zera czy wymienić przy czyszczeniu DPF?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Maj 2023, 15:54
Odpowiedz: pamietaj, ze ilosc dodatku liczona jest szacunkowo przez sterownik. Rzeczywista ilosc moze sie bardzo roznic od wskazania. Moze juz byc pusto, a moze byc jeszcze duzo wiecej. Przy jednym zamachu mozemy znalesc sie w punkcie wyjsciowym , tzn. czysty jak nowy filtr i pelen pojemnik dodatku. Dodatek to jedyny koszt jaki musisz poniesc, ale starczy na duza ilosc km. W zaleznosci od rodzaju moze starczyc na okolo 150 do 200 tys. km. Natomiast jesli dodatku zabraknie filtr nie bedzie prawidlowo wypalany i moze dojsc do nieusuwalnego zapchania. Po za tym system jest praktycznie bezobslugowy. Acha, zapomnialem dodac, ze zadnego czujnika temp. nie musisz demontowac, woda niczego nie uszkodzi. Wystarczy tylko odpiac wezyki od czujnika cisnienia roznicowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum