Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C3 1.2 Puretech szarpanie na niskich obrotach.
Autor Wiadomość
Sutekee

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1200
Paliwo: Benzyna +Lpg
Wersja:: II
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 5 Lipiec 2023, 06:50   Citroen C3 1.2 Puretech szarpanie na niskich obrotach.

Witam. Posiadam Citroena C3 nieszczęsnego 1.2 Puretech 2013r polift. Po odpaleniu lub jak obroty spadają poniżej około 1500 czuć falowanie obrotów i szarpanie silnikiem. Uciążliwe najbardziej w korkach. Jak utrzymuje obroty powyżej i podczas dynamicznej jazdy nie czuć problemów. Podpiąłem lexie i jedyne co zobaczyłem to błąd:
P0A1A - Sygnał alternatora sterowanego
Co jest dziwne to pokazuję temperaturę sterowanego alternatora - 40°C. Tylko pytanie czy alternator ma swój czujnik temperatury i czy ogólnie ten błąd może mieć wpływ na szarpanie i falowanie obrotów. Co jeszcze powinienem sprawdzić. Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi.



 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Lipiec 2023, 08:02   

Sutekee, alternator nie ma czujnika temperatury.
Sprawdź napięcie ładowania i stan naładowania akumulatora... to tak na dobry początek. 😉

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Sutekee

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1200
Paliwo: Benzyna +Lpg
Wersja:: II
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10 Lipiec 2023, 08:06   

Jacoll napisał/a:
Sutekee, alternator nie ma czujnika temperatury.
Sprawdź napięcie ładowania i stan naładowania akumulatora... to tak na dobry początek. 😉


To wszystko już sprawdziłem i jest w porządku, dlatego zaskakuje mnie ten błąd.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Lipiec 2023, 16:50   

Sutekee, Skoro masz podgląd zobacz inne odczyty temperatur,być może silnik dostaje fałszywe dane jak mróz latem :-P

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Lipiec 2023, 19:44   

A ja mam wrazenie, ze pies jest gdzie indziej pogrzebany. Takie zachowanie sie silnika swiadczy raczej o falszywym powietrzu w dolocie, a tu wina moze byc po stronie odmy. Jej konstrukcja jest taka, ze male uszkodzenie membramy powoduje wyciaganie z bloku silnika wszystkiego, co sie da, a objawem jest wlasnie falowanie obrotow. Objawy nasilaja sie na wolnych obrotach. Jesli po otwarciu korka wlewu oleju ciezko go uchylic, bo panuje pod nim duze podcisnienie - przyjzyj sie odmie. Czesto tez pojawiaja sie bledy o nieszczelnosci ukladu dolotowego.
Blad o ktorym piszesz moze byc rejestrowany przez BSI, albo sterownik silnika, ale jesli ladowanie jest , nie powinien on powodowac falowania obrotow silnika. W sumie nie wiadomo, czym testowales, a czesto rozne testery podaja bledne opisy bledow. Mialem taki przypadek w Renault, byl podobny blad, a silnik pracowal poprawnie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA