Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
chłodzenie silnika
Autor Wiadomość
koragreg

Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: nie wiem
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Wrz 2019
Posty: 8
Skąd: Tychy
Wysłany: 15 Październik 2023, 22:19   chłodzenie silnika

Cześć
Mam citroena C4 grand picasso 2012 z silnikiem 1,6 i nie wiem czy jest to bolączka tego modelu czy mam problem z układem chłodzenia, dzieje się tak że bardzo długo się nagrzewa nawet gdy temp. zewnętrzna jest wysoka np. 20st. czy przełączanie obiegu dużego na mały jest elektroniczne?? czy jest mechaniczny termostat??
z góry dzięki

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Październik 2023, 22:25   

Ustalmy na poczatku, jaki konkretnie masz silnik w tym aucie , o jakiej mocy? Kazdy z tych silnikow ma odmienne rozwiazania ukladu chlodzenia i bez dokladnych danych bedziemy tylko bezowocnie gdybac.

 
 
koragreg

Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: nie wiem
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Wrz 2019
Posty: 8
Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Październik 2023, 16:08   

W odpowiedzi
Silnik 1,6 benzyna 120KM rok 2012
nie wiem co jeszcze podać

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Październik 2023, 17:12   

Dziekuje. Czyli silnik Vti 120 KM. Teraz mozna rozmawiac. W tym silniku jest wynalazek z napedem pompy wody. Jest to sterowana elektrycznie rolka napedzajaca kolo pompy. Ma to przyspieszyc mocno nagrzewanie silnika do temp roboczej, gdyz pompa zaczyna pracowac bodajze od 60 °C. Jesli pompa pracuje caly czas , moze to byc powodem dlugiego czasu nagrzewania. Oprocz tego wina moze lezec po stronie termostatu, ktory po prostu jest caly czas otwarty i ciecz krazy w duzym obwodzie. Latwo to sprawdzic: pompe mozna obserwujac , czy kreci sie caly czas, czy dopiero po zagrzaniu sie cieczy, a termostat: najlepiej po odpaleniu silnika zimnego obserwowac, czy weze od chlodnicy robia sie szybko cieple. Przy idealnym termostacie jeden waz moze dosc szybko robic sie cieply, ale drugi musi byc dlugo zimny. Az do momentu , gdy temp. wzrosnie do okolo 80°C , a wiec weze zrobia sie bardzo gorace. Z powodu tych dwoch urzadzen silnik moze dlugo nie osiagac temp. optymalnej do prawidlowej pracy, co jest szkodliwe dla silnika i nie daje prawidlowego ogrzewania wnetrza samochodu. No i wzrasta zuzycie paliwa.

 
 
koragreg

Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: nie wiem
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 17 Wrz 2019
Posty: 8
Skąd: Tychy
Wysłany: 16 Październik 2023, 17:43   

Dzięki za informację.
W jaki sposób, może masz fotki w którym miejscu zlokalizuję tą pompę i który wąż jest na tzw. odpływ - powrót
z góry dzięki

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Październik 2023, 19:10   

Pompa wody jest w okolicy poduszki silnika na prawym nadkolu , obok rozrzadu na lancuch, a waz wodny jest na dole chlodnicy po tej samej stronie stronie, co waz gorny. Spotykaja sie na obudowie termostatu. Gorny moze robic sie cieply, a dolny dlugo powinien byc zimny, az do momentu otwarcia termostatu, tj. okolo 80°C.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA