Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
Maciej79

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: MiniVan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 21 Wrz 2023
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 21 Wrzesień 2023, 19:33   Ciśnienie oleju

Witam.
Taka sytuacja,mianowicie po regeneracjii dpf i turbiny,wymianie zaworu podciśnienia zaczął wariować czujnik ciśnienia oleju.Na rozgrzanym silniku zapala się na wolnych obrotach,najczęściej przy skręcie lub jeździe z górki.
Pomocy,jeśli ktoś miał podobne doświadczenie,każde sugestie mile widziane.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Wrzesień 2023, 22:16   

Zaczął bym od podmiany czujnika lub pomiaru ciśnienia aby była pewność że to nie on sieje problemy..przerabiane w życiu na fiacie 126p ;) Druga sprawa jakość oleju i stan w misce na smoku ,ale może najpierw czujnik;)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Wrzesień 2023, 22:18   

Witaj. Po pierwsze sprawdz wartosc cisnienia oleju manometrem. Przyczyna moze byc blacha, np. czujnik oleju, albo zly filtr oleju (oczywiscie olej wymieniony na swiezy? ), ale moze tez byc powazna, problem z pompa, panewkami itd... Nie radze takiego stanu lekcewazyc, bo konsekwencje moga byc powazne. Pomiar cisnienia warto zaczac od zimnego silnika i mierzyc, az do osiagniecia normalnej temp. pracy. Wartosc cisnienia na wolnych obrotach powinna oscylowac do okolo 2 Bar. Na zimnym silniku moze siegac 5 do 6 Bar.
Slyszalem , ze czesto filtr oleju moze dawac takie objawy, osadza go sie w specjalnym polozeniu i dopiero dokreca sie kape filtra. We wkladzie jest specjalna zatyczka, ktora pozwala splynac olejowi z filtra przy odkrecaniu kapy filtra. Uszkodzenie tego powoduje ucieczke oleju z filtra do miski olejowej i brak cisnienia. Czasami czujnik tez potrafi oszukiwac, wiec warto sprawdzic manometrem wartosc rzeczywista.
Zaczalbym od sprawdzenia filtra, a potem proba manometrem. A potem odpowiednie wnioski i odpowiednie dzialanie.
Zostawienie tego moze spowodowac zniszczenie w szybkim czasie silnika. Powodzenia.

 
 
Maciej79

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: MiniVan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 21 Wrz 2023
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Wrzesień 2023, 22:31   

Tak zrobię,olej i filtr też był wymieniany.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Wrzesień 2023, 08:26   

Czyli przed zabiegami było ok, a w tym czasie wymieniony jeszcze olej i filtr.. Cenna uwaga z tym filtrem Kolegi:) Mo że tam jest przyczyna-ja zaś słyszałem o ułamaniu tego wystającego elementu filtra ..

 
 
Maciej79

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: MiniVan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 21 Wrz 2023
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Listopad 2023, 17:37   

Witam po długiej przerwie. Problem nadal istnieje jednak w mniejszej formie.Wyczyszczona została miska olejowa,wymieniony filtr oleju,czujnik ciśnienia oleju, oraz panewki,nie wymieniłem tylko pompy oleju ....tak całkiem przypadkiem wpadłem na myśl,że może wystarczy wymienić olej na ten z wyższym czynnikiem gęstości w wysokich temperaturach ?

 
 
CITREON

Mój samochód: CITROEN C5 FL
Poj. silnika (cm3): 1.8
Paliwo: LPG
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 02 Lis 2023
Posty: 13
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 4 Listopad 2023, 18:08   

Takie objawy jakby było mało oleju w misce. Problemem nie jest lepkości oleju. Wcześniej nim jeździłeś i było dobrze? A może kupiłeś uszkodzony?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Listopad 2023, 18:43   

Maciej79 napisał/a:
nie wymieniłem tylko pompy oleju


Zadziwiajaca jest taka dzialalnosc: Nikt nie pomierzyl cisnienia oleju, wymienione sa panewki , a pompa zostala stara - pewnie tez nikt do niej nie zagladal?! Cisnienie powinno mierzyc sie na zimnym oleju i na goracym tez. Na obrotach ( ca 3000 1/obr) i na wolnych obrotach. Sam to robiles, czy moze w jakims warsztacie. No i wymieniles wszystkie panewki, czy tylko korbowodowe? Na cisnienie oleju w silniku wplyw maja nie tylko panewki walu korbowego, ale tez lozyskowanie walkow rozrzadu, oraz stan napinacza lancucha rozrzadu miedzywalkowego w tym silniku, no i rowniez stan popychaczy zaworow. Najwazniejszy jest stan pompy oleju i stan filtra oleju.

Z lepkoscia oleju nie wolno kombinowac! Zadnej tez zmiany oleju na gestszy , bo przeciez gestszy olej to problem ze smarowaniem na zimnym oleju, a w zuzytych elementach pasowanych itak bedzie zbyt duzy ubytek cisnienia i brak klina smarnego. Jazda silnikiem bez dobrego cisnienia prowadzi do destrukcji tegz silnika. Musisz miec w zapasie pewnie inny silnik, ze tak dziwnie podchodzisz do tego problemu. Zaloze sie, ze nikt nie zrobil pomiaru cisnienia, a panewki zastaly wymienione na pale, bez zadnego pomiaru zuzycia elementow. Problem dalej istnieje i nie widac dalej dzieje sie w silniku. Jak miales miske zdjeta mozna bylo zadac olej pod cisnieniem, aby sprawdzic, gdzie nastepuje przeciek nadmierny. Tak postepuja dobre warsztaty, dobrzy mechanicy. Amatorzy wymieniaja czesci , liczac na powodzenie i sa na drodze do zniszczenia silnika. Powodzenia

 
 
Maciej79

Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: MiniVan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 21 Wrz 2023
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Listopad 2023, 19:11   

Temat prowadzi mechanik,który ma spory staż w renomowanym serwisie także nie sądzę,aby coś przeoczył. Ja dostaje tylko informacje o procesie naprawy,a o zmianie gęstości oleju pomyślałem gdy zobaczyłem tabliczkę o aktualnie zalanym oleju 5w30 castrol,a z tego co pamiętam przed regeneracją turbiny,dpfa było lane 10w40,ale głowy za to nie dam...

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Listopad 2023, 23:05   

Mam tylko jedna prosbe : podaj prosze wartosc cisnienia w silniku zimnym i rozgrzanym oleju do 100°C. Sprawdzic tez nalezaloby , czy czasami turbina nie jest powodem duzego spadku cisnienia oleju. Znam przypadki, gdy turbo po regeneracji przelewalo wrecz olej z systemu smarowania do miski olejowej powrotem. Przeplyw oleju musi byc ( to olej chlodzi turbine) , ale nie intensywny. Smarowanie turbiny pochlania duze ilosci oleju, a jesli regeneracja nie zostala prawidlowo zrobiona, to tutaj moze byc problem ze spadkiem cisnienia . Dla proby , po nagrzaniu oleju zacisnalbym waz gumowy na powrocie i obserwowalbym wartosc cisnienia. Jesli nastapilby wzrost , masz winnego. Mam nadzieje, ze mechanikowi znany jest problem z sitkiem na przewodzie smarujacym turbine?
Instrukcja podaje dla tego silnika wymiane oleju co 30 tys. km. Jesli byl 10w40 i wymieniany co taki przebieg, to wcale sie nie dziwie, ze padla turbina.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA