Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepływomierz powietrza w silniku 1.6 VTI 120 KM
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Lipiec 2022, 12:04   

No to pokrywa zaworow w gore, przy okazji nowa uszczelka , zakup przyrzadu do ustawiania walkow i szybko bedziesz wiedzial co w trawie piszczy. Problemem jest lancuch, a czesto i kola zebate. Niby Citroen twierdzi, ze poprawili to, ale dalej jest to duzy problem. Jesli lancuch jest jeszcze niezbyt dlugi (widac po napinaczu) moze wystarczyc tylko korekta polozenia walkow. Nie jest to profesjonalne, ale na jakis czas starczy, a zyskasz czas na planowe dzialanie. Ten problem dotyczy tez silnikow w Mini i BMW, czyli calej rodziny silnikow 1.6 montowanych w tych markach, rowniez Forda i Peugeota. Kreatywna technika. Problemem sa tez pierscienie i prowadnice zaworow. Te silniki lubia tez olej konsumowac.

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 5 Listopad 2023, 09:47   

Mineło trochę czasu od ostatniego wpisu w tym temacie.Ale napiszę co i jak dla potomnych,gdyby mieli podobny problem.
Okazało się że problemem był elektrozawór regulacji faz rozrządu.

Objawy uszkodzenia zaworu zmiennych faz rozrządu

Do najbardziej charakterystycznych objawów należą m.in. nieregularna praca silnika - tylko na luzie po odpaleniu, spadek mocy - było, zwiększone zużycie paliwa - było oraz ewentualne zapalenie się kontrolki check engine na desce rozdzielczej - było.

Spalanie przed wymianą komputer pokazywał 9,5 l/100 km,teraz jest 1 litr mniej.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2023, 11:16   

Mario167, Zuch :-D

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Listopad 2023, 12:32   

Mario167 napisał/a:
Okazało się że problemem był elektrozawór regulacji faz rozrządu.


Sciemniasz troche, bo przy usterce tego zaworu powinien pojawiac sie blad polozenia walka.
Ciesze sie jednak, ze opanowales swoj problem. A problem z czujnikiem MAP nie musi objawiac sie jego padnieciem. Moze tylko pokazywac nieprawidlowa wartosc. Bledu nie bedzie, a beda zle wartosci skladu mieszanki.

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 5 Listopad 2023, 19:18   

i był P0013

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA