Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Lipiec 2022, 12:04
No to pokrywa zaworow w gore, przy okazji nowa uszczelka , zakup przyrzadu do ustawiania walkow i szybko bedziesz wiedzial co w trawie piszczy. Problemem jest lancuch, a czesto i kola zebate. Niby Citroen twierdzi, ze poprawili to, ale dalej jest to duzy problem. Jesli lancuch jest jeszcze niezbyt dlugi (widac po napinaczu) moze wystarczyc tylko korekta polozenia walkow. Nie jest to profesjonalne, ale na jakis czas starczy, a zyskasz czas na planowe dzialanie. Ten problem dotyczy tez silnikow w Mini i BMW, czyli calej rodziny silnikow 1.6 montowanych w tych markach, rowniez Forda i Peugeota. Kreatywna technika. Problemem sa tez pierscienie i prowadnice zaworow. Te silniki lubia tez olej konsumowac.
Mario167
Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020 Posty: 36 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 5 Listopad 2023, 09:47
Mineło trochę czasu od ostatniego wpisu w tym temacie.Ale napiszę co i jak dla potomnych,gdyby mieli podobny problem.
Okazało się że problemem był elektrozawór regulacji faz rozrządu.
Objawy uszkodzenia zaworu zmiennych faz rozrządu
Do najbardziej charakterystycznych objawów należą m.in. nieregularna praca silnika - tylko na luzie po odpaleniu, spadek mocy - było, zwiększone zużycie paliwa - było oraz ewentualne zapalenie się kontrolki check engine na desce rozdzielczej - było.
Spalanie przed wymianą komputer pokazywał 9,5 l/100 km,teraz jest 1 litr mniej.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Listopad 2023, 12:32
Mario167 napisał/a:
Okazało się że problemem był elektrozawór regulacji faz rozrządu.
Sciemniasz troche, bo przy usterce tego zaworu powinien pojawiac sie blad polozenia walka.
Ciesze sie jednak, ze opanowales swoj problem. A problem z czujnikiem MAP nie musi objawiac sie jego padnieciem. Moze tylko pokazywac nieprawidlowa wartosc. Bledu nie bedzie, a beda zle wartosci skladu mieszanki.
Mario167
Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020 Posty: 36 Skąd: Lubuskie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum