Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pneumatyka zawieszenia żyje własnym życiem
Autor Wiadomość
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12 Listopad 2023, 14:58   

Dziś dla przykładu, kompresor odzywał się na 3 do 5 sek po każdej z poniższych czynności:
1. Otwarcie centralnego/drzwi.
2. Zajęcie miejsca za kierownicą i zamknięcie drzwi.
3. Po przejechaniu kilkuset pierwszych metrów po odpaleniu.

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Listopad 2023, 17:15   

berater napisał/a:
Dziś dla przykładu, kompresor odzywał się na 3 do 5 sek po każdej z poniższych czynności:
1. Otwarcie centralnego/drzwi.
2. Zajęcie miejsca za kierownicą i zamknięcie drzwi.
3. Po przejechaniu kilkuset pierwszych metrów po odpaleniu.


berater opamiętaj się :mrgreen: wszystko jest w porządku
jak w zwykłym samochodzie usiądziesz za kierownicą to sprężyna czy amortyzator nie ugnie sie ? tak samo jest w hydrowozach, zasiadasz za kierownicą i auto przysiada, korektor wysokości wysyła sygnał do pompy aby zaczęła pracować aby wypoziomować auto a gdy wsiądzie jeszcze pasażer to też się załączy pompa :mrgreen: na tym polega magia i komfort hydrowozów, ;-) jak w aucie ze zwykłym zawieszeniem usiądzie 5 osób i jeszcze będzie bagażnik załadowany to tył samochodu szoruje prawie po ziemi,a w naszych autach takiego efektu nie uświadczysz ;-) korektor wysokości to zniweluje, miałem kiedyś chrysler Voyager z amortyzatorami nivomat, tam bez żadnej hydrauliki czy też kompresora powietrza same amortyzatory korygowały wysokość auta,same się pompowały po przejechaniu paru metrów

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12 Listopad 2023, 19:01   

Tym bardziej, że ważę ok. 120 kg :)
Ale tak poważniej, dlaczego on się odzywa jak otworzę centralny/drzwi, bez wsiadania?
Chyba, że na mój widok :)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 12 Listopad 2023, 20:03   

Bo tak ma zaprogramowane w sterowniku. Po otwarciu drzwi auto dąży do samo poziomowania, ustawia się automatycznie w pozycji do jazdy. Czy to zawieszenie pneumatyczne, czy hydro pneumatyczne, zasada działania jest podobna.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 12 Listopad 2023, 20:26   

Ok, czyli ten model tak ma. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.

Zrozumiałem na razie tyle:
Jak otworzę - kompresor, bo sterownik przygotowuje zawieszenie do pracy.
Jak posadzę swoje 4 litery i odpalę - kompresor, bo zwiększyło się obciążenie.

To jeszcze, obiecuję że ostatnia wątpliwość.
Ale dlaczego jak już ruszę (bez zmiany obciążenia), to po kilkudziesięciu/kilkuset metrach jeszcze odrobinę dopompowuje?

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Listopad 2023, 04:31   

bo tak ma :mrgreen: chłopie ciesz się że hydraulika w twoim aucie działa a nie szukasz dziury w całym
a jak chcesz sie przekonać na własnej skórze dlaczego to a dlaczego tamto to przy pompie hydraulicznej jest taka duża wtyczka weź ja odepnij i pojeździj sobie autem :-D ;-)

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 13 Listopad 2023, 07:48   

Podziękował.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Listopad 2023, 09:29   

A od kiedy w C4 jest hydraulika??? Jeszcze nigdy takiego nie widzialem.

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 13 Listopad 2023, 16:52   

No właśnie. Trochę mi to zazgrzytało, bo Koledzy wypowiadali się pewnie o C5.
Potwierdź proszę, że te objawy opisane w moim C4 Picasso są normą, bo chciałbym albo zapomnieć o sprawie, albo drążyć dalej.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Listopad 2023, 20:00   

Kazdy uklad, czy to pneumatyczny, czy tez hydrauliczny musi byc w stanie gotowosci do pracy (korekcji) i dlatego po otwarciu drzwi odzywa sie na krotko pompa, czy tez kompresor - chodzi o dobicie do cisnienia wyjsciowego w systemie, aby system byl gotowy do pracy. Po zamknieciu drzwi nastepuje korekcja wysokosci pojazdu ze wzgledu na zmiane obciazenia - przy otwartych drzwiach jest to wylaczone ze wzgledu na zajmowanie miejsca przez pasazerow i ich wrazenia . Oczywiscie , ze wzgledu na dosc duzy pobor pradu , zachodzi to na pracujacym silniku. Jesli te wlaczenia sa parosekundowe, wszystko jest w porzadku. Niepokoj moze budzic dluga praca kompresora i czeste jego wlaczanie - swiadczy to o niesprawnosci kompresora, albo o nieszczelnosci ukladu. Oczywiscie dynamika jazdy, jak i nierownosci drogi tez zwiekszaja czestotliwosc wlaczania kompresora, wynika to przeciez z pracy ukladu korekcji wysokosci nadwozia. Przy spokojnej jezdzie po rownej drodze , kompresor praktycznie prawie wcale sie nie wlacza. W dawnych ukladach hydraulicznych czesto obserwowalo sie zachowanie pompy , a wlasciwie regulatora cisnienia w celach diagnostycznych, aby ocenic stan pompy, akumulatora cisnienia i stan samego ukladu hydrauliki zawieszenia, ale tez i ukladu wspomagania kierownicy i hamulcowego, bo wszystko bylo zasilane hydraulika. Dzisiaj czy to hydraulika, czy tez pneumatyka dzialaja praktycznie tylko na wysokosc zawieszenia, wiec czesto nawet nie slyszymy momentu wlaczenia pompy, czy tez kompresora, bo wlaczaja sie tylko przy starcie i przy zmianach obciazenia samochodu.
Jesli zawieszenie nie opada po nocy (czy po paru godzinach) , nalezy sie cieszyc jazda i miec zadowolenie z dobrze wykonanej konstrukcji systemu poprawiajacego komfort i uzytecznosc pojazdu. Nad caloscia czuwa elektronika . Powodzenia

 
 
berater


Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023
Posty: 70
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 13 Listopad 2023, 21:53   

Bardzo dziękuję.

Amen.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA