Witam, Jestem nowy na tym forun. Mam problem z wrzuceniem pierwszego biegu i wstecznego. Olej w skrzyni zmieniłem na zalecany. Sasamochód ma przejechane 110 tyś. Prosze o jakies porady ,sugestie
Proszę zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat. / swoje 3 grosze doda: grigori333
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Listopad 2023, 12:19
Jesli biegi wchodza bez problemu na zgaszonym silniku , nie szukaj przyczyny w skrzyni biegow. Powodem jest sprzeglo, a wlasciwie nieskuteczne wysprzeglenie, ono ciagnie. Problem moze byc tez w ukladzie wysprzeglania ( pompa, silownik, zapowietrzenie), ale moze tez oznaczac uszkodzenie docisku, tarczy sprzeglowej.
motyl4
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb
Wersja:: wan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 24 Lis 2023 Posty: 7 Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 26 Listopad 2023, 12:41
Dzięki Dejnekomirek, a jak to sie odpowietrza w citroenie
_________________ krzysztof
motyl4
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb
Wersja:: wan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 24 Lis 2023 Posty: 7 Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 26 Listopad 2023, 13:56
Sprasdzałem ,biegi wchodzą idealnie na zgaszonym silniku. Sprzęgło też się nie ślizga ładnie bierze. Może rzeczywiście jest zapowietrzona pompa/oby/. Zaglądałem pod maskę i nie mogę znależć tego odpowietrznika ani pompy, mógy kolega pomóc
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Listopad 2023, 14:24
Zapowietrzenie sprzegla mozna wyczuc na pedale sprzegla, ale nawet jesli bierze bardzo wysoko, problem moze byc w tym, ze pomimo wysprzeglenia tarcza sprzeglowa ciagnie lekko powodujac obracanie sie walka sprzeglowego, co powoduje prace synchronizatora i duze opory przy probie wlaczenia biegu na pracujacym silniku, oczywiscie na stojacym pojezdzie. W czasie jazdy problem ten jest niezauwazalny.
Jak sie odpowietrza? Sa rozne techniki, w zaleznosci od wyposazenia warsztatu. Na drodze, czy pod domem wystarczy wcisnac pare razy pedal sprzegla i na wcisnietym pedale poluzowanie odpowietrznika do wyplyniecia plynu z powietrzem. Po ponownym napompowaniu ponownie powtorka i powinno byc dobrze. Potrzebna do tego pomoc drugiej osoby.
Gdzie szukac odpowietrznika? To zalezy od typu rozwiazania . W Citroenie sa dwa rozwiazania. Silownikiem sprzegla przykreconym do obudowy skrzyni z przodu silnika lub lozyskiem centralnym na osi walka sprzeglowego i wtedy odpowietrznik wyprowadzony na zewnatrz obudowy sprzegla w miejscu, gdzie podlaczony jest przewod od sprzegla. Musisz dobrze obejzec skrzynie biegow i znalesc potrzebna wiedze. Nie podales danych na temat swojego silnika. !.6 to akurat w tym nadwoziu z 5 roznych silnikow o roznych konstrukcjach sprzegla. Powodzenia
motyl4
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb
Wersja:: wan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 24 Lis 2023 Posty: 7 Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 26 Listopad 2023, 15:32
To jest silnik 1.6 vti 120 KM. 2014r skrzynia 5 biegów
_________________ krzysztof
motyl4
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: pb
Wersja:: wan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 24 Lis 2023 Posty: 7 Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 26 Listopad 2023, 16:34
Dzieki Dejnekomirek za wyjasnienia . Pojadę do warrsztatu oby nie trzeba było wymieniać sprz egła. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum