Witam. Ostatnio podniosłem auto do maksymalnej wysokości i zdarzyła się nieprzyjemna sytuacja. Mianowicie z tyłu po lewej stronie zaczął lać się płyn. Dzisiaj udało się zajechać na kanał i sprawdzić miejsce wycieku. Cieknie na zakuciu gumowego węża powyżej sfery przy lewym tylny amortyzatorze (czy jak on się tam fachowo nazywa) - zdjęcia w załączeniu. Proszę o podpowiedź jakiego elementu mam szukać (linki mile widziane) i informację jak jest z wymianą tego. Da radę to samemu ogarnąć? Jak się do tego najlepiej zabrać, czy trzeba do tego jakieś specjalne narzędzia, których normalny mechanik nie posiada?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Grudzień 2023, 23:06
Kupic lewy przewod do silownika i wymienic. Dobre uzywki zdarzaja sie w sprzedazy. Wymiana w miare prosta, o ile uda sie pokonac korozje. Druga opcja to demontaz uszkodzonego przewodu i oddanie do zakucia nowego weza cisnieniowego w zakladzie naprawy hydrauliki silowej. Przy wymianie odlaczamy akumulator , po podniesieniu tylu nadwozia, spuszczamy cisnienie przy tylnej osi odpowietrznikiem i mozemy demontowac przewod. Po montazu podlaczamy aku i odpalamy silnik. Pompa powinna sama doladowac cisnienie i po naprawie. Kupno nowego przewodu moze byc trudne, bo Citroen wycofuje sie z dostepu do nowych czesci.
Super. Dzięki za pomoc. Mam w sumie niedaleko taki zakład, to może się uda to załatwić po świętach,m a tymczasem ruch jak najbardziej wskazany Zdrowych i spokojnych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 24 Grudzień 2023, 14:31
"wzajemnie, również dla wszystkich formowaczów serdeczne życzenia świąteczne" zdrówka szczęścia , pomyślności i a jakże bez, awaryjnej jazdy cytrynkami
Witam dzisiaj doszedł wreszcie wąż. Jestem po wymianie. Najwięcej problemów sprawiło odkręcenie i przykręcenie węża do siłownika. Ciasno tam. Dla potomnych. Torx 40 tam jest. Ogólnie, gdyby nie ta góra, to robota na 30 min. Najgorsze jest to, że nie wiem ile tego płynu zeszło z układu. Podpowiecie jak to sprawdzić? Jakby co mam komputer, więc mogę podłączyć, tylko gdzie tego szukać w nim. a jak jakoś organoleptycznie, to też proszę o wskazówkę.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Grudzień 2023, 19:08
Aby okreslic ilosc LDS w ukladzie w tym modelu trzeba opuscic nadwozie w najnizsze polozenie i spuscic cisnienie w ukladzie testerem. W tym stanie plyn w zbiorniku powinien siegac siteczka w zbiorniku. Uzupelniamy do wlasciwego stanu i odpalamy silnik, przestawiajac zadana wysokosc nadwozia. Po pewnym czasie nadwozie powinno przyjac zadana wysokosc. To wszystko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum