Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C4 Picasso, brzęczenie z komory silnika.
Autor Wiadomość
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Luty 2024, 18:37   C4 Picasso, brzęczenie z komory silnika.

Niedawno kupiłem pierwszego mojego Citroena C4 Picasso z 2012, 1.6 THP 156ps ze skrzynią MCP. Różne dźwięki są w nim nowe i zupełnie inaczej się nim jeździ niż wcześniej klasycznym automatem.

Właśnie o te dźwięki chcę zapytać. Kiedy przyspieszam, pojawia się wyraźnie słyszane brzęczenie jakby luźna blaszka. Jest to związane z prędkością obrotową silnika. Pojawia się raz na zmianę biegów ale nie w samym momencie zmiany biegów.

Efekt występuje tylko na zimnym silniku. Po nagrzaniu znika.

Co to może być?

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 3 Luty 2024, 20:53   

Ostatnio oglądałem film o automatach -skrzynie potrzebują na rozgrzanie oleju teraz nawet 50km żeby pracować poprawnie dlatego zostaje przy manualu jak się koło domu jeździ..To może jest przyczyna,sprawdzić czy ciepła w trasie robi tak samo..Bo to że silnik ma już temperaturę roboczą nie znaczy że skrzynia jest ciepła. Chyba że ma dogrzewanie skrzyni elektryczne..

 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Luty 2024, 21:39   

sasun71 napisał/a:
Ostatnio oglądałem film o automatach -skrzynie potrzebują na rozgrzanie oleju teraz nawet 50km żeby pracować poprawnie dlatego zostaje przy manualu jak się koło domu jeździ..To może jest przyczyna,sprawdzić czy ciepła w trasie robi tak samo..Bo to że silnik ma już temperaturę roboczą nie znaczy że skrzynia jest ciepła. Chyba że ma dogrzewanie skrzyni elektryczne..

To ja wiem, że automat musi się rozgrzać. Miałem już kilka automatów i jedyny objaw potrzebny do rozgrzewania się były wyższe obroty potrzebne do przełączenia na 2-gi bieg. W ten sposób się szybciej rozgrzewają.

Teraz mam ten dziwny dźwięk.

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 4 Luty 2024, 12:15   

atomik, Teraz jeszcze pytanie czy to sprawa automatu ,czy raczej jak pęknięta choćby blaszka osłony termicznej która dzwoni wpadając w rezonans ...

 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Luty 2024, 18:59   

sasun71 napisał/a:
atomik, Teraz jeszcze pytanie czy to sprawa automatu ,czy raczej jak pęknięta choćby blaszka osłony termicznej która dzwoni wpadając w rezonans ...

Hmm... to pytanie do mnie? Ja właśnie o to pytam. Na osłonę termiczną bym nie stawiał, chociaż kto wie, jak ona się zachowuje po nagrzaniu.

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 4 Luty 2024, 20:09   

atomik, Wiele rzeczy może dzwonić i może spojrzenie z kanału ...druga sprawa stetoskop mechaniczy bo może na osprzęcie hałas,zalecona ostrożność by drutu nie złapał pasek.. stetoskop na aledrogo około 20zł. Moja wersja osłuchu to spora rurka gumowa i jedna strona w kierunku miejsca hałasu a druga do ucha kiedy się hałas zwiększa w celu namierzenia;)

 
 
atomik


Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598, 156ps
Paliwo: benzyna
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Gru 2023
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Luty 2024, 14:20   

Zastanawiam sie, co może dzwonić tak, że przestaje dzwonić po nagrzaniu silnika?

_________________
Kupiłem C4 Picasso I, 2012, 1.6 THP, 156ps, MCP.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 13 Luty 2024, 18:04   

atomik, Podczas wzrostu temperatury metal się rozszerza ,jeśli luz elementów jest na tyle że dzwoni zimny to po osiągnieciu temperatury się kasuje..Np :tzw ,,jaja ''w escorcie na wydechu XD Czyli połączenie wahliwe za kolektorem.. ;-) Tu może być co inne skoro ciepłe nie dzwoni do właściciela;) Druga sprawa łożysko-zimne z gęstym smarem zanim się rozprowadzi -ucichnie kiedy smar pokryje całą bieżnie..chyba że smar się w nim kończy wtedy woła o ratunek że aż gwizda :-D

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA