Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0170 + problem ze skasowaniem w Lexii
Autor Wiadomość
żółwik

Mój samochód: c5, c3 .berlingo
Poj. silnika (cm3): 1800, 1100, 1400
Paliwo: pb ,pb, on
Wersja:: berline ,
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Sie 2021
Posty: 17
Skąd: radziejów
Wysłany: 10 Marzec 2022, 17:11   

dziękuję za zainteresowanie

w takim razie ;

świece nówki
cewkę jak sprawdzić ? pracuje równo silnik, jednak przydusza się przy ruszaniu brak wejścia płynnie na obroty /żabka delikatna/
nieszczelnośći w wydechu i dolocie organoleptycznie
zawór ciśnienie na cylindrach
a lejący wtrysk jak zdjagnozować ?
zapieczony jakaś mikstura do paliwa ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Marzec 2022, 21:18   

No i sam widzisz, ze mechanika to dosc skomplikowana dziedzina. Podlacz tester, najlepiej Lexie, popatrz w parametry silnika na pracujacym, sprawdz wskazania sond, popatrz na temp pokazywane i porownaj do rzeczywistych, cisnienie w kolektorze dolotowym, czas ladowania cewek, czas wtrysku. Do tego sprawdz rowniez korekcje dlugoterminowe i byc moze znajdziesz cos ciekawego?
Wymiane sondy zostaw na koniec tej sciezki, gdy znajdziesz powod dla ktorego mozna watpic w zla prace sondy. Blad sondy oznacza tylko to, ze parametry spalania nie moga byc skorygowane przez sterownik.
Przyduszanie przy ruszaniu moze swiadczyc o zlej korekcji dlugoterminowej , falszowanej falszywym powietrzem w dolocie, albo nieszczelnym wydechem, np. plecionki , ale moze tez swiadczyc o zbyt slabej energii iskry na ktoryms cylindrze, uszkodzeniu MAP sensora(nieprawidlowym pokazywaniu podcisnienia w kolektorze ssacym.
Poczytaj tu temat "Awaria winniczka" , ile czasu trwalo zanim wlasciciel odkryl, ze wtryski sa przyczyna zlej pracy silnika? Mozemy tu spedzic naprawde duzo czasu, zanim odkryjemy przyczyne. Dlatego istotne sa wszelkie szczegoly, dokladny opis. Nikt tu nie jest jasnowidzem, a diagnoza to tez bezposredni kontakt z silnikiem, nie na odleglosc. Ja osobiscie mam czasami wrazenie, ze czuje wrecz bezposrednio, co dzieje sie w silniku. Tego nie da sie opisac, to czesto jest przeczuciem.
Wracajac do Twoich pytan. Stan cewki mozna czesto ocenic po kolorze swiec (chyba nie musze tego opisywac?). Jesli swiece i cewka wydaje sie dobra, warto obejrzec wtryski, nawet zmusic je do pracy, jest taka funkcja w Lexii, albo nawet wymontowac listwe i przy kreceniu rozrusznikiem ocenic jakosc rozpylania paliwa (ostroznie z ogniem). Mechanicy maja swoje sposoby, zajeloby to pare godzin, zeby wszystko opisac.
Bardzo wazne sa tez wskazania czujnika temp. silnika, powietrza dolotowego. Jesli masz male doswiadczenie oddaj lepiej auto w doswiadczone rece i tez nie w takie, ktore zaczna od wymiany sondy. Sonde dyskwalifikuje tylko przepalona grzalka. Zycze powodzenia
P.S. Nie wiem dlaczego, ale ciagle myslalem, ze nie masz gazu. To tutaj masz problem - rozjezdza sie mapa silnika benzynowa z powodu zlej regulacji gazu. Musisz zrobic reset ustawien wyuczonych silnika , pojezdzic troche na benzynie , a potem udac sie do gazownika i to dobrego! Te silniki sa bardzo czule na zla regulacje LPG. Jesli na gazie pracuje poprawnie to nie szukaj problemu w silniku. Pozdrawiam

 
 
żółwik

Mój samochód: c5, c3 .berlingo
Poj. silnika (cm3): 1800, 1100, 1400
Paliwo: pb ,pb, on
Wersja:: berline ,
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Sie 2021
Posty: 17
Skąd: radziejów
Wysłany: 13 Marzec 2022, 16:30   

ok , dzięki
właśnie się zapaliła ponownie kontrolka po ok 50 km od usunięcia ikonki silnika . zawsze na benzynie i zimnym silniku .

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Marzec 2022, 17:19   

Nie rozumiesz, ze kontrolka silnika zapala sie z powodu niemoznosci korekcji skladu mieszanki: jest powod dla ktorego sklad mieszanki dla sondy jest niepoprawny, a sterownik silnika nie jest w stanie tego skorygowac. Zaloze sie, ze korekcja dlugoczasowa jest powyzej 20%. Twoim zadaniem jest odkryc , co jest tego powodem. Jesli sobie sam z tym nie potrafisz poradzic znajdz kogos lepiej zorientowanego w tych sprawach. Moge tylko podpowiedziec, ze zla regulacja gazu jest tego powodem. Silnik nie widzi na jakim paliwie pracuje, a czek zapala sie tez nie od razu, tylko po parokrotnym wystapieniu bledu. Do tego sterownik uczy sie , zapamietuje wartosci na gazie i przy pracy na benzynie podnosi alarm, bo nagle wyuczone wartosci skladu sa calkiem inne, niz na gazie. To jest powodem alarmu i rowniez dziwnej pracy silnika po odpaleniu. To temat stary i czesty w tych silnikach. Sprawdz na poczatek, czy czasami nie ma nieszczelnosci w wydechu, tj. lacznik elastyczny, kolektor wydechowy i ewentualnie katalizator. Potem reset wartosci wyuczonych (cala procedura opisana w Lexi. Potem jazda na benzynie (okolo 200 do 400 km) i dopiero potem wizyta u dobrego gazownika, przeglad i strojenie instalacji gazowej. Dopiero wtedy bedziesz mogl jezdzic bezproblemowo. Ja mam silnik 2.0 i prawie 300 tys przebiegu, gaz od nowosci i wszystko pracuje dobrze. Wymienilem juz parownik i wtryskiwacze, bo po prostu byly juz za stare. Instalacje mam Staga 300-4 i bardzo dobrze dziala. Mam interfejs do gazu i wszystko robie sam. Od okolo 5 lat jezdze z gazem i ciagle ucze sie instalacji gazowych. Dzisiaj sa juz nowoczesniejsze odmiany sterownikow pracujace z OBD , ale moja instalacja jest wystarczajaca i stabilna. Jesli masz problemy w swoim gazie, powoduje to szybko duze problemy w pracy silnika na benzynie. Grozi tez wypaleniem zaworow, a to juz kosztuje (naprawa).

 
 
żółwik

Mój samochód: c5, c3 .berlingo
Poj. silnika (cm3): 1800, 1100, 1400
Paliwo: pb ,pb, on
Wersja:: berline ,
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Sie 2021
Posty: 17
Skąd: radziejów
Wysłany: 13 Marzec 2022, 19:05   

wszystko jasne
dzięki

 
 
żółwik

Mój samochód: c5, c3 .berlingo
Poj. silnika (cm3): 1800, 1100, 1400
Paliwo: pb ,pb, on
Wersja:: berline ,
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Sie 2021
Posty: 17
Skąd: radziejów
Wysłany: 20 Kwiecień 2022, 17:16   c5 bład p0170

minął miesiąc i ponad 1000km
i jest bardzo dobrze brak błędu.
Zrobiłem tylko Lexią adaptacje po usunięciu błędów , około 50km po mieście i trafiła się tarsa około 450km , szkoda było kasy na PB więc poszedł na LPG i jak do tej pory to śmiga .

Dziękuję koledze
dejnekomirek
za poświęcony czas i trafne uwagi

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Kwiecień 2022, 19:36   

Radze zrobic serwis gazu. Niedomagania gazu przy jezdzie na gazie moga byc nieodczuwalne, ale zmienia mape benzynowa i problem wroci. Wiesz juz, gdzie jest problem, albo inaczej, wiesz, ze z silnikiem wszystko ok. Problem dotyczy gazu. Umow sie na wizyte u dobrego gazownika , wczesniej pojezdzij tylko na benzynie i oddaj auto do przegladu instalacji LPG.

 
 
gadziuWLKP

Mój samochód: 307
Poj. silnika (cm3): 2.0 RFN EW10J4
Paliwo: Benzyna i LPG
Wersja:: 3ac
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 24 Paź 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Październik 2023, 22:10   

Cześć wszystkim. Mój pierwszy post - czy ktoś ma wiedzę czy kasowanie adaptacji w silniku ew10j4 można wykonać w jakiś inny sposób - nie tylko przy pomocy lexia? Podejrzewam, że rozjechały mi się mapy po odłączeniu aku na tydzień kiedy wymieniałem rozrząd z doskoku po pracy. Sprawdziłem jego ustawienie i jest poprawne, składałem go na blokafy. Robiłem ten rozrząd w tym aucie juz 3 raz 140tyś nim przejechałem. Ogólnie słychać detonacje w kolektorze lub wydechu, czas wtrysku na wolnych obrotach od 6-7ms, dużo, falowały obroty, wrzuiłem nową sondę - nie falują ale jest za bogato. Podciśnienie na wolnych ok 0,62, powinno być większe. Ogólnie się zdziwiłem, jakiś zbieg okoliczności. Auto pracuje ciężko ale jezdzi poprawnie. Chce wykasowac adaptacje LTFT i potem diagnozować LPG. LPG ma 140 tyś przejechane bez żadnych problemów na załączonej ISA2. Niestety mam tylko uniwersala i nie widzę ani LTFT ani STFT. Nie mam opcji wykonania adaptacji przepustnicu i kasowania.
Zauważyłem dzisiaj, że plecionka za kolektorem wydechowym jest uszkodzona, zacznę od tego bo być może to może być powód problemu. W zakresie srednich obrotów auto pracuje poprawnie, sonda pracuje.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Październik 2023, 08:48   

Do kasowania adaptacji mozesz uzyc tez innego testera, ale musi miec on taka funkcje. Dotyczy to np. Launcha 431, najlepiej w ostatniej wersji, tyle , ze w Lexi jest cala procedura pieknie opisana , co bardzo ulatwia prace. Nie sadze, aby mapy rozjechaly sie po odlaczeniu aku. Odnosnie parametrow , mylisz sie. Podcisnienie na wolnych obrotach powinno osiagac ca 0.3 Bara - tyle powinien pokazywac MAP sensor, gazowy czesto pokazuje 0.36 Bar. Do podgladu LTFT wystarczy ELM 327 (kosztuje pare zl). Sprawdz dobrze, czy czasami gdzies do kolektora nie dostaje sie falszywe powietrze? Swiadczy o tym podcisnienie. Mozesz sprawdzic , czy MAFy pokrywaja sie (benzyna i gaz), bo moze ktorys jest uszkodzony. W tych silnikach nieszczelnosc w ukladzie wylotowym jest duzym problemem. Uszkodzona plecionka to katastrofa. Wymien ja jak najpredzej, sprawdz , czy kolektor wydechowy jest szczelny, czesto pekaja rury kolektora. Zalej benzyne i wyjezdzij z 300 , 400 km na benzynie , a nastepnie podjedz do gazownika na przeglad gazu ( jego ustawienie to nastepny powod problemow z gazem). Strzaly w kolektor i wydech moga taz swiadczyc o problemie z zaworami przez jazde na zbyt ubogim gazie.
Czasami warto oddac auto w doswiadczone rece, bo nauka duzo kosztuje. Jak to mowia : z gazem zartow nie ma! Te silniki pracuja idealnie na gazie, ale wymagaja przegladow i kontroli ustawienia

 
 
gadziuWLKP

Mój samochód: 307
Poj. silnika (cm3): 2.0 RFN EW10J4
Paliwo: Benzyna i LPG
Wersja:: 3ac
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 24 Paź 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Październik 2023, 09:23   

Dziękuje za pomoc. Sprawdziłem plecionkę drugi raz i się okazała oberwana w połowie zaraz za kołnierzem kolektora wydechowego. Nie było tego widac od tyłu wózka. Plecionka wymieniona. Dobiłem ją pewnie jak lewarowałem silnik po wykręceniu łapy przy okazji rozrządu. Teraz chodzi w miarę ok ale podciśnienie nadal ma ok 600kPa na wolnych. Podejrzałem u kolegi w takim samym silniku ma 370kPa. Sprrawdze jeszcze odejscia z kolektora, jak nic nie znajde to będzie trzeba go wyjąć. Widze, ze nierówne zgrzewy są. Nie reaguje na zmywacz. Nie strzela w wydech i jezdzi poprawnie więc lewe powietrze ma wpływ tylko na wolne obroty. Czas wtryskiu lekko spadł i wynosi 5,5-5.7.

 
 
gadziuWLKP

Mój samochód: 307
Poj. silnika (cm3): 2.0 RFN EW10J4
Paliwo: Benzyna i LPG
Wersja:: 3ac
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 24 Paź 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Październik 2023, 09:30   

Narazie jeżdzę na benzynie. Gaz sam ustawiam od 20 lat w różnych autach z wtryskiem pośredni. Mój stag ma funkcję autoadaptacji ISA2. Przy podpiętej sondzie robi sobie korekcje. Przez 140 tyś zaglądałem do staga ze 3 razy, raz padł mapsensor gazu, raz filtry się zapchały po wymianie butli na nową, ogólnie ISA2 dobrze sobie współpracuje z fabrycznym Magneti Marelli 48P.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Październik 2023, 18:19   

Mozesz tez miec uszkodzony MAP sensor. Jak masz kolege , mozesz podmienic jego sensor. Nie patrz na czasy wtrysku benzyny. To dobre tylko do gazu. Przy wtrysku benzynowym sprawdzaj korekcje dlugoterminowe . Mylisz sie odnosnie lewego powietrza, silnik sterowany sondami rozjezdza szybko mape silnika do mapy gazowej w calym zakresie obrotow. Ta Twoja ISA 2 widzac falszywe wartosci sondy bardzo szybko zniszczy silnik. Poucz sie jeszcze o tworzeniu mieszanki i jej regulacji silnikach benz. z gazem. Tez mam 2.0 RFJ, ale wstawilem ostatnio Staga z ISA 3 i po OBD. Stag 4 ostatniej generacji i jestem bardzo zadowolony. Mapy pokrywaja sie samoczynnie. Istotna jest dokladna mapa benzynowa. Warto od czasu do czasu pojezdzic na samej benzynie, bo kazde falszowanie odczytu sond konczy sie rozjechaniem map. Warto o to dbac. Moj pojazd ma teraz 330 tys km na gazie od nowosci.

 
 
gadziuWLKP

Mój samochód: 307
Poj. silnika (cm3): 2.0 RFN EW10J4
Paliwo: Benzyna i LPG
Wersja:: 3ac
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 24 Paź 2023
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Marzec 2024, 19:09   

Piszę po czasie, zhabilitowałem i zdoktoryzowałem w temacie tego silnika. Kolektor szczelny 100%, spręzanie od 15.5-16, miałem zdejmowac głowice ale coś mnie tknęło, zeby wyczyścic tylko popychacze hydrauliczne zaworów - i to pomogło, podcisnienie na wolnych teraz jest prawidlowe 350kpa. Sklnik pracije równo. Jest git. W popychaczach był taki przepalony miód. Tern silnik ma taka usterkę, robiłem to drugi raz, ostatnio 140tys km temu, wtedy wymieniałem je na nowe niby poprawione z wiekszym otworem olejowym.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Marzec 2024, 20:35   

W tych silnikach trzeba pilnowac wymian oleju. Osady zabijaja ten silnik.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA