Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Economy mode active zaraz po zgaszeniu silnika
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Październik 2021, 17:36   

TAB Magic 78Ah 750A to rzeczywiście jakaś magia ;) A tak na poważnie to ciekawe jakie naprawdę ma parametry. Akumulator słoweński. Czy on ma takie parametry jak na etykiecie...? Dlaczego nie popieracie polskiego przemysłu?







Z tego testu wychodzi, że cudze chwalicie a swego nie znacie.... Varta wyszła najgorzej ;)
Oglądając więcej filmików - można się zdoktoryzować na temat akku .

P.S
Wracając do problemu economy mode - wartość prawidłowa naładowanego akumulatora to 12,8V po tygodniu od naładowania !!!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2021, 19:00   

Jechałem po Vartę 77Ah, bo była w promocji a w testach wypadła dobrze. Na miejscu okazało się, że promocja tylko jak zdam stary akumulator, co nie było możliwe, bo Citroen akurat stał w warsztacie i tam czekał na wymianę. Swoją drogą na razie spędza tam wyjątkowo dużo czasu. W sklepie panowie stwierdzili że ta Varta to i tak bez szału i najlepszą opcją będzie ten TAB, więc wziąłem za cenę nieco niższą niż Varta bez promocji. Testów nie znalazłem, ale opinie raczej dobre. W praktyce chyba i tak wiele zależy od trafionej sztuki i sposobu użytkowania.
Planowałem właśnie kupić polski akumulator, ale sprawa stała się dynamiczna bo w warsztacie bardzo chcieli go wymienić a sami oferowali Aku w mocno zawyżonej cenie, więc na szybko musiałem sam coś kupić i dowieźć.
Tydzień po dłuższej przejażdżce Economy Mode nie zapalił się zaraz po przekręceniu kluczyka, więc chyba była to kwestia doładowania po zakupie.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 24 Październik 2021, 19:02   

"P.S
Wracając do problemu economy mode - wartość prawidłowa naładowanego akumulatora to 12,8V po tygodniu od naładowania !!!"
Ciekawe,naprawdę ciekawe te teorie o akumulatorach
Tylko że w mojej Warcie (miałem też takiego Boscha) czy na odwrót,miernik pokazuje 11,75
Auto normalnie odpala (pokazuje zaraz ładowanie 14,5), economy mode pokazuje się po jakimś czasie używania świateł wewnętrznych czy radia na postoju
Byle elektryk nie podtrawił wyjaśnić mi tego tematu
Tak mam od zakupu,czyli od roku

_________________
KK
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Październik 2021, 19:17   

audikom napisał/a:
Tylko że w mojej Warcie (miałem też takiego Boscha) czy na odwrót,miernik pokazuje 11,75


Sprawdzałeś może innym miernikiem? Bo takie napięcie jałowe raczej wróży padnięty akumulator.

P.S.

Schodzi temat na akumulatory... Może już coś jest na ten temat na forum ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Parabol

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2021, 19:28   

11,75V to chyba niemożliwe żeby było bez Eco zaraz po przekręceniu kluczyka. U mnie było 12,2V i od razu wskakiwało. Granicą jest chyba 12,5 czy 12,6V.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Październik 2021, 19:39   

audikom, Mam podobnie w citroenie c4 II ,zapłon i miernik w zapalniczce 11v z groszami(świece już i elektronika zaczyna ciągnąć), czasem po świecach 12v przekroczy ale zaraz ładuje 15 V bo ponoć ten typ tak ma jak prostownik mikroprocesorowy który też mi do ładowania aku tak startuje..A co do akumulatorów ma już dwa auku polskiej firmy Bars,tanie i dostawa zero złoty kurierem poczty,im się też zdaje zapakowany stary,jeden w dieslu rok i chodzi w xsarze a drugi pół roku w peugocie który teraz do pracy lata 2km..parametry na nowym wyższe niż na naklejce bo mam miernik do akumulatorów.Dodam że w C4 nie wiem co siedzi bo zabudowany a za dużo rozbierania bo jak do wymiany i dopiero się dowiem co to zima;) I też ten gość wyżej testował Bars akumulatory-dzięki temu była decyzja ich zakupu

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 24 Październik 2021, 19:51   

Pomiarów dokonywałem na wymontowanym aku,dobrym miernikiem,bo mierzyłem zaraz obok inny mniejszy aku który pokazywał prawidłowo 12,5
Mierząc w zapalniczce mam to samo 11,75,bo akurat ostatnio ją naprawiałem ,miała zaniki prądu
Podałem tak dla ciekawostki że aku czasem świrują

_________________
KK
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Październik 2021, 20:00   

audikom, Ja przed zapłonem miewam 12.5-12.7 v,ale w tym celu maska w górę i czekanie aż puknie przekaźnik..a już miernik na stałe w gnieździe zapalniczki to spadek poniżej 12v przed zapłonem silnika..dodam że przy obciążeniach i dłuższa droga spada w okolice 14.4 v ładowanie na mierniku zapalniczki,a żadne economy mode nie włacza się ..może zależy od wgranego softu w aucie.

 
 
goomish

Mój samochód: c5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: tourer
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 01 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: 7 Marzec 2024, 23:21   

Witam
Sorki że odkopuję temat, ale i mi przytrafił się podobny problem. Zacząłem od weryfikacji stanu akumulatora miernikiem i miałem 12,28V w spoczynku. Odłączyłem klemę i naładowałem ładowarką. Po 24h sprawdziłem napięcie na akumulatorze (nadal odpięta klema) i w spoczynku 12,70V. Po uruchomieniu podłączyłem miernik na klemach i ustawiłem go żebym widział z siedzenia jego wskazania. I tu zdziwienie napięcie na jałowym 12,9V, przegazówka i nadal 12,92V, jak odpuszczałem gaz wtedy na momencik napięcie podnosiło się do 13,5V i znowu 12,9V. Gdyby walnięty był alternator to już dawno bym dieselka nie odpalił i pewnie wywaliło by błędem na blacie. Czy możliwe, że w tym modelu moduł zarządzający ładowaniem akumulatora (pracą alternatora) działa tak, że pełne ładowanie jest jak samochód jedzie? Jak ogarnę jakąś wtyczkę do zapalniczki to podepnę miernik i w ten sposób spróbuję sprawdzić jak wygląda sytuacja w trakcie jazdy.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Marzec 2024, 21:05   

goomish, Na,, module ''czasem dzieją się cuda ,puszczasz gaz na hamowanie silnikiem wartość wzrasta napięcia :-D Już to kolega zauważył z bliźniaczym C4II..a jeszcze zobacz co będzie jak włączysz światła i drogowe..

 
 
goomish

Mój samochód: c5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: tourer
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 01 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: 23 Marzec 2024, 20:16   

Wracając do tematu. Akumulator porządnie naładowany (ładowarką), w gniazdku zapalniczki miernik i odpalam autko i mam 14,5 V. Następnego dnia ruszam i co i znowu 12.9V. Myślę sobie dobra będę jechał (ok 20km) to zobaczymy co będzie i co i jeden wielki KUJ. W trakcie jazdy 12,9 ~13V niezależnie od tego czy jadę na dziennych czy na mijania. Jak było lekko z górki i noga z gazu to wzrasta do 15,1V i utrzymuje się takie napięcie do momentu aż obroty mocno nie spadną i znowu magiczne 13V. Podejrzewam, że ten moduł odpowiadający za ładowanie akumulatora nie próbuje ładować aku jak uważa że jest on naładowany? Taka praca tego układu sprawia, że momentami napięcie akumulatora może być poniżej 12,5V - wtedy zaczyna się zasiarczać, albo podaje na niego 15,1V a wtedy zaczyna się intensywne gazowanie - bezobsługowe nie są szczelne i tracą elektrolit. Przy takiej pracy żaden akumulator nie ma prawa specjalnie długo pożyć - poprawcie mnie jeśli się mylę.
Czy da się za pomocą Lexii zmienić tryb jego pracy tak by alternator od momentu zapłonu podawał ~14,4V?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Marzec 2024, 20:42   

Jak by mnie wkurzało że widzę aby 12v to bym wyciągnął wskaźnik ładowarki z gniazda 12v :-D ,a mam akumulator chyba 2 letni,Nie każda ładowarka do tych współczesnych się nadaje a już elektroniczna .Ja posiadamTaką Jak na razie służy bo pierwszą mnie sprzedawca wymienił ,była skopana fabrycznie-nie podjęła ładowania..mimo że stara na 8amper to zrobiła też microprocesorowa

 
 
goomish

Mój samochód: c5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: tourer
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 01 Lis 2022
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: 23 Marzec 2024, 21:01   

Wskazania miernika jeśli chodzi o napięcie są prawidłowe. Ładowarka też ładuje akumulator tak jak trzeba. Dlatego powtórzę pytanie: czy da się za pomocą Lexi zmienić tryb pracy układu nadzorującego ładowanie akumulatora tak by alternator od samego uruchomienia wytwarzał napięcie ~14,4V?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Marzec 2024, 10:21   

goomish, Wątpie..to nowość która wygląda jak przeszczep ładowarki mikroprocesorowej do auta-ona też tak ładuje..To już inny system i raczej fabryki nie poprawisz ponieważ wszystko od akumulatora po przez alternator jest przystosowane do inteligentnego ładowania..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Marzec 2024, 11:31   

A moze ktos wymienil baterie bez wpisania tego w sterownik napiecia ladowania? Wstawienie akumulatora o innej pojemnosci, albo nie wpisanie wymiany starego na nowy moze niezle mieszac w ladowaniu. Economy mode mozna wylaczyc, ale wtedy nie masz gwarancji, ze silnik odpali.
Dobry w pelni sprawny akumulator powinien miec powyzej 12,5 V. Jesli napiecie spada ponizej tej wartosci, to bateria jest na koncowce, albo cos pobiera prad

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA