Jestem cięty na mechnika po tym jak odebrałem zamochód po ponad 2 miesiącach - nie poganiałem go. Dostał czas. Dużo czasu. ... i postanowiłem się temu bliżej przyjrzeć, bo tu coś nie działa poprawnie, tam coś...
Auto to C5 2.0 140 koni beznyna 2006 kombi (na czterech sferach)
Mechanik - mieniący się specjalistą od citroenów (hydro etc) otrzmał od mnie listę usterek do zrobienia i na moją wyraźną prośbę o rozpiskę kosztów i napraw, bym wiedział, co mogę reklamować ewentualnie dostałem coś takiego: (te 14 punktów poniżej to cytat)
Pomożcie mi oszacować, co on naprawdę zrobił i ile byście ty wycenili - rozwinę punkty wraz z rozwojem dyskusji, by nic nie pominąć - nie zależy mi na hejcie, tylko na ocenie czy mechanik jest mechanikiem czy celebtytą
Punkty od mechanika - lista poniżej:
1. Naprawa przedniego zawieszenia (tuleje końcówki sworznie itd) zbieżność.
2. Kolumna kierownicy założona obejma luzy na wieloklinie.
3. Nowe tarcze i klocki w przednim zawieszeniu.
4. Nowe tarcze i klocki w tylnim zawieszeniu.
5. Nowe zaciski w tylnim zawieszeniu.
6. Naprawa klapy nawiewu z prawej strony połamana klapka.
7. Uszczelnienie pokryw zaworowych.
8. Wymienione sfery w tylnim zawieszeniu (to są używane sprawne tamte były uszkodzone dlatego tył był twardy).
9. Wymieniona pompka w zbiorniku spryskiwacz reflektorów była spalona.
10. Wymieniony rozrząd oryginał psa+ pompa wody+ pasek alternatora + płyn.
11. Kazałem sprawdzić klimatyzację aby zlokalizować wyciek (dostałem odpowiedź że jest mały wyciek nie mogą go zlokalizować zalecili napełnić jeździć i jak przestanie działać sprawdzić jeszcze raz pod ultrafioletem).
12. Regulacja linki zmiany biegów.
13. Nowe świece zapłonowe.
13. Wyczyściłem czujniki w dolocie i przepustnicy + przeprowadzona auto kalibracja sterownika silnika. Robi się ją zawsze po wymianie świec i czyszczeniu czujników.
14. Naprawa wskaźnika prędkościomierza.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Paliwo: di
Wersja:: Hatchback
produkcja:: 2015 Pomógł: 189 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4605 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Lipiec 2024, 17:48
Wszystko to mogło być robione i się wydarzyć-auto to skarbonka..Ja szukałem stuku,padło na tarcze i klocki bo zacisk latał w rękach metalicznie,nowe części -zacisk sztywny ,stuk pozostał,łączniki stabilizatora nowe-stare miały 50%,stuk pozostał,wymiana poduszek i łożyskowania amorów(w starych widziałem już kulki ),próba na drodze stuk pozostał,w rekach zero luzów ,więc na SKP i tam mechanik diagnosta mówi zero luzów,sprawdził maglownice góra dół czy nie stuka,twierdzi że luzu brak,na szarpaku zaczął się przyglądać amortyzatorom mimo że w gumie ,po stronie stuku jeden się krzywi na szarpaku,drugi ok - i mam nadzieję że jak włożę nowe to nie będzie już stukania-tak że masz przykład jednego problemu i wymiany zużytych cząści z własna robocizną za Free.. Co do nieszczelności podłączone zegary sobie zażyczyłem przed nabiciem klimy w Peugept 207 ,na testerze a z butli ciśnienie ,jak się przez pół godziny zegary nie ruszyły to uznano że połączenia na nowej klimatyzacji mnie się udały i dopiero nabito klimatyzacje,do sprawdzenia była kompletnie pusta. Więc nie polecam nabijania w ciemno-klima z reguły po 5latach nadaje się do ponownego nabicia,Mały mikrowyciek to po miesiącu już by nie było klimatyzacji..Tak że polecam test ciśnieniowy choćby godzine
Co by była jasność - poprosiłem go, by zrobił wszsytko co należy. Tak, by auto nie musiało wracać do mechanika przez następne 2 lata - miał wolną rękę.... długość listy mnie nie przeraża..
Mój problem to, że niektóre rzeczy - przez mechanika wymienione - nie funkcjonują poprawnie - jak np prędkościomierz (a jak nie wiem jak on to robił i ile za to skasował, bo wszsytko w jednym worku jest)
Miał również wyraźne polecenie na piśmie ode mnie, że ręczny ma działać, bo ja po zakupie autoa nawet go nie chciałem dotykać, by nie być zmuszonym do odciannia linki na parkingu, celem dalszej jazdy - nie miałem pojęcia w jakim jest stanie bezpośrednio po zakupie.
Okazało się, że na przeglądzie zblokowało mi jedno koło na luzie - ten ręczny, który miał być ogarnięte.
Sfery - to jest moje trzecie c5, wiec wiem jak to powinno chodzić. - Niestety, każdą dziurę czuje - jak w normalnym speżyniaku.
To, że belka zaczęła skrzypieć jak tylko wyjechałem od "mechanika", to może być zbieg okoliczności, ja jednal twierdzę - patrząc na podejście tego fachowca - że nie miał czasu się przyjrzeć autu. A ja po to zostawiłem auto na dwa miechy ponad bym nie musiał z tym wozić u dziesięciu mechaników.
Całość czasu jaką na to auto poświęcił to dwa, max trzy dni, wtedy było kilka telefonów z pytaniami tylu czy aktywować światła do jazdy dziennej i taka tam kosmetyka
5400 - to jest kwota którą bez rachunku dostał do ręki -
Pomóżcie mi to rozpisać na poszczególne punkty.
Jestem pewny tylko dwóch punktów - rozrząd i klima (1300 za rozrząd na oryginałach PSA z pompą wody originalną plus 100 zł za podejście amatorskie do klimy poza warsztatem - podzlecone)
Mnie cholera bierze, ze duża prac muszę jeszcze wykonać (na razie zrzuciłem linki ręcznego z zacjsków, by nie blokowały kół) - a przegląd cały czas przez mną - do powtórki w ciągu 30 dni - (jak sięnie zmieszczę w tym terminie to kolejne 200 euro za kolejny przegląd trzeba wydac
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Paliwo: di
Wersja:: Hatchback
produkcja:: 2015 Pomógł: 189 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4605 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Lipiec 2024, 20:22
grzegorz7, 5400 i taka lipa? Dobrze że tylko rozrząd powierzam koledze czy wymianę sprzegła bo ma kanał ..A co idzie to sam ,nawet te linki hamulcowe na małych podjazdach domowych..Auto powinno wyjść na cacy do SKP.
test
Mój samochód: Citroen XM 2.0 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B/
Wersja:: ?
produkcja:: 1995 Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 104 Skąd: Lublin/Poznań
11. Kazałem sprawdzić klimatyzację aby zlokalizować wyciek (dostałem odpowiedź że jest mały wyciek nie mogą go zlokalizować zalecili napełnić jeździć i jak
przestanie działać sprawdzić jeszcze raz pod ultrafioletem).
Sprawdzili tylko szczelność. Po co nabijać jak jest dziura? R134a jest gazem fluorowanym i robi dziurę ozonową Nie ma profesjonalistów , tylko nabijacze... Profesjonalnie nabija się układ azotem z dodatkiem wodoru. Miejsce ubytku bada się przyrządem. Efekt jest natychmiastowy anie jakieś prehistoryczne badanie lampą UV ...
Cytat:
12. Regulacja linki zmiany biegów.
15 min roboty jak miał na wierzchu...
Cytat:
13. Nowe świece zapłonowe.
Trzeba odkręcić i zobaczyć co tam wsadził? Jakieś lepsze, badziewie, czy ylko wyczyścił elektrody?
Cytat:
13. Wyczyściłem czujniki w dolocie i przepustnicy + przeprowadzona auto kalibracja sterownika silnika. Robi się ją zawsze po wymianie świec i czyszczeniu czujników.
Czujniki w dolocie... Pędzelek i nafta lub coś w sprayu załatwia robotę.... Autokalibrację się robi jak zmienia się przepustnicę na nową. Nie ma czegoś takiego jak "autokalibracja sterownika"
Cytat:
14. Naprawa wskaźnika prędkościomierza.
Co tu robił?! Nie było odczytów prędkości wcale? Zmieniał odczyty prędkości bo nie zgadzały się z GPS ?!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum