Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 22:27 Alternatywa dla oleju napędowego
Ostatnio paliwo tak podrożało drastycznie, że coraz częściej tankuję w Biedronce. Wychodzi ok 3zł za litr a ON to już ponad 4,50zł. Na razie mieszam z ON ale chyba trzeba będzie przejść na czysty biodiesel. Trzeba tylko zrobić dobrą instalację podgrzewającą to i zimą można jeździć. Ja już od 10lat tak kombinuję. Jeszcze jak miałem Daihatsu to zacząłem jeździć na wynalazkach. Mało kto u nas o tym słyszał a ja już lałem rzepak, paliwo lotnicze no i popularną, tzw czerwoną berbeluchę. Później stosowałem rzepak w BXie, gdzie w między czasie koledze poszła pompa wtryskowa. A tankował tylko na orlenie... Pompiarze powiedzieli mu, że jak dolał by na bak ze 3l oleju z Biedronki to by nadal jeździł he he.... A wy coś kombinujecie?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 22:41
Tym bardziej, że obrazki mówią same za siebie...
Katastrofa_ekologiczna4.jpg no comment
Plik ściągnięto 295 raz(y) 61,87 KB
Katastrofa_ekologiczna_3.jpg no comment
Plik ściągnięto 282 raz(y) 82,59 KB
Katastrofa_ekologiczna_2.jpg no comment
Plik ściągnięto 281 raz(y) 97,3 KB
Katastrofa_ekologiczna_1.jpg no comment
Plik ściągnięto 286 raz(y) 99,3 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 22:51
Biodiesel jest przyjazny środowisku i spala się znacznie czyściej niż paliwa konwencjonalne, nawet jeśli te spełniają najnowsze normy dotyczące składu chemicznego. Olej roślinny, nawet wylany do gleby nie jest zagrożeniem bo ulega szybkiej biodegradacji.
Jednoznaczna ocena ilości zanieczyszczeń emitowanych przez silniki zasilane biodieslem jest trudna, gdyż proces spalania zależy w dużej mierze od konstrukcji silnika.
Jednak duża ilość przeprowadzonych badań na silnikach zasilanych paliwem estrowym pozwala nam na jednoznaczne stwierdzenie, iż spalanie tych paliw wiąże się ze znacznym zmniejszeniem emisji zanieczyszczeń do atmosfery.
Spaliny emitowane przez silnik zasilany paliwem estrowym w porównaniu z olejem napędowym charakteryzują się:
- niższym zadymieniem (mniejsza zawartość sadzy) o ok. 50…80%;
- niższą zawartością CO i HC (do 40%);
- niższą zawartością cząstek stałych o 10…60%;
- znacznie niższą emisją CO2 (15% ilości emitowanej przy spalaniu ON); emitowana podczas spalania estru ilość CO2 jest podobna do ilości absorbowanej przez rzepak podczas wzrostu (zamknięty obieg dwutlenku węgla w przyrodzie);
- bliską zeru zawartością SO2 wynikającą z faktu, iż paliwo estrowe praktycznie nie zawiera siarki;
- spadkiem zawartości związków kancerogennych (benzenu i innych rakotwórczych substancji poliaromatycznych);
- wyższą zawartością aldehydów;
- zwiększoną emisją związków azotu o ok. 17%, co wynika z obecności tlenu związanego w grupie estrowej, a poprawiającego proces spalania i zmniejszającego zadymienie spalin;
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 11:03
to nalej sobie biodizla, albo "biedronki" do mojego silnika to wtedy zobaczysz jakia to świetna alternatywa
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 21:51
tomektb napisał/a:
to nalej sobie biodizla, albo "biedronki" do mojego silnika to wtedy zobaczysz jakia to świetna alternatywa
Silniki z bezpośrednim wtryskiem lepiej to znoszą. Pompy są proste bo to zwykłe karchery. Wiem bo koleś jeździ mesiem CDI i nawet zimą tego nie podgrzewa. Mówi, że normalna żelatynka leci i daje radę. Pod wpływem tak wysokiego ciśnienia, jakie jest w pompie, po prostu bardzo szybko się nagrzewa i pali prawie na tyk.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 24 Czerwiec 2010, 22:15
więc koleś cię oszukuje ,
podgrzewa (tylko nie informuje o tym lampką)
jak poleci żelatynka to oprócz pompy rozpiepszy wstryskiwacze
a nagrzewa się nie przez wysokie ciśnienie
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 25 Czerwiec 2010, 08:06
Ludzie moim zdaniem nie ma się o co spierać... Kto chce ten leje jakiś shit o 15 czy 20 gr tańszy a ci co jadą za nim wochąją jakieś frytki a ten co mu 20 gr różnicy nie robi zaleje sobie normalną ropę... Po za tym z tego co mi wiadomo to biodiesla autko spala więcej jak ropy więc nie wiem czy to aż taka rewelka w porównaniu z tym co się czuje i jak auto muli...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Czerwiec 2010, 23:20
tomektb napisał/a:
więc koleś cię oszukuje ,
podgrzewa (tylko nie informuje o tym lampką)
jak poleci żelatynka to oprócz pompy rozpiepszy wstryskiwacze
a nagrzewa się nie przez wysokie ciśnienie
Jak nie spróbujesz to nie uwierzysz. Tak jest mentalność ludzka he he
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 25 Czerwiec 2010, 23:56
robson napisał/a:
Jak nie spróbujesz to nie uwierzysz. Tak jest mentalność ludzka he he
na próby to mnie nie stać i to wcale nie mentalność tylko rozwaga
Szczególnie polecam przeczytanie wypowiedzi Krzyśka Palki - naprawdę dobrego specjalisty od Diesla
He he, już nie można sobie poczytać... Daj linka do jakiejś działającej strony
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Lipiec 2010, 07:13
Tyle to i ja wiem. Ale szkoda czasu zakładać nowe konto i czekać tydzień aż je zatwierdzą...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum