Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Testy zderzeniowe C1
Autor Wiadomość
pianka
[Usunięty]

Wysłany: 30 Listopad 2008, 01:47   Testy zderzeniowe C1

Citroen C1 zbudowany został na tej samej płycie podłogowej co Toyota Aygo oraz Peugeot 107. Przewiduje się, że wszystkie trzy modele uzyskają zbliżony wynik. Podczas testów kabina C1 okazała się wyjątkowo silna, niewielkie odkształcenia zauważono jedynie w zderzeniu czołowym. Ochrona dzieci była mieszana: dobra dla starszych dzieci, ale nieco gorsza dla młodszych. Ochrona pasażerów została oceniona jako dostateczna.

Zderzenie przednie
Jednostopniowe poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu oraz stabilna struktura nadwozia uchroniły manekiny od działania zbyt wysokich sił. Jednak klatka piersiowa kierowcy uderzyła nieznacznie w kierownicę. Kierowca oraz w mniejszym stopniu pasażer byli narażeni także na obrażenia kolan w wyniku kontaktu z twardymi elementami poniżej deski rozdzielczej. Doszło również do niewielkich odkształceń przestrzeni wokół pedałów, pedał hamulca wysunął się w głąb i zablokował, co zwiększyło ryzyko obrażeń stóp oraz niższych partii nóg.


ZDERZENIE PRZEDNIE - GŁOWA
Kontakt kierowcy z poduszką powietrzną stabilny
Kontakt pasażera z poduszką powietrzną stabilny
Przemieszczenie kierownicy do tyłu 39 mm
Przemieszczenie kierownicy do góry 45 mm
Przemieszczenie boczne 7 mm, w prawo

ZDERZENIE PRZEDNIE - KLATKA PIERSIOWA
Kontakt z kierownicą nastąpił
Przemieszczenie słupka przedniej szyby 24 mm
Integralność wnętrza samochodu stabilna

ZDERZENIE PRZEDNIE - GÓRNE CZĘŚCI NÓG, KOLANA I MIEDNICA
Występowanie twardych elementów konstrukcji dźwignia do regulacji kolumny kierownicy, kolumna kierownicy oraz półka pod przednim schowkiem
Kontakt elementów konstrukcyjnych z kolanami dźwignia do regulacji kolumny kierownicy, kolumna kierownicy

ZDERZENIE PRZEDNIE - DOLNE CZĘŚCI NÓG
Przemieszczenie pedałów do góry sprzęgło, 12 mm

ZDERZENIE PRZEDNIE - STOPY I KOSTKI
Przemieszczenie pedałów do tyłu hamulec, 140 mm
Zniekształcenie przestrzeni na stopy nie nastąpiło

ZDERZENIE BOCZNE - PODUSZKI POWIETRZNE
Poduszka powietrzna ochraniająca głowę nie ma
Poduszka powietrzna ochraniająca tułów istnieje

OCHRONA DZIECI
ZDERZENIE PRZEDNIE
Wykorzystanie fotelika Britax Romer Duo Plus z zapięciem uniwersalnym oraz mocowaniem ISOFIX, BabySafe z mocowaniem uniwersalnym
Wyłącznik poduszki powietrznej / Informacja o niebezpieczeństwie związanym z umieszczeniem dziecka na przednim fotelu
Montaż
18-miesięczne dziecko za pasażerem uniwersalny, tyłem do kierunku jazdy
3-letnie dziecko za kierowcą system ISOFIX z górnym zaczepem, przodem do kierunku jazdy
Ruch głowy dziecka
18-miesięczne dziecko chronione
3-letnie dziecko chronione
Zabezpieczenie klatki piersiowej
18-miesięczne dziecko: obciążenie całkowite odpowiednie
obciążenie pionowe odpowiednie
3-letnie dziecko: obciążenie całkowite dobre
obciążenie pionowe dobre

OCHRONA DZIECI - ZDERZENIE BOCZNE
Montaż
18-miesięczne dziecko strona uderzona uniwersalny, tyłem do kierunku jazdy
3-letnie dziecko strona nie uderzona system ISOFIX z górnym zaczepem, przodem do kierunku jazdy
Ochrona głowy
18-miesięczne dziecko chronione
3-letnie dziecko chronione
Przyspieszenie ruchu głowy
18-miesięczne dziecko dobre
3-letnie dziecko dobre

Zderzenie boczne
System bezpieczeństwa w czasie zderzenia bocznego w C1 zawiera poduszki powietrzne chroniące tułów montowane w oparciach foteli. W czasie testów siły oddziaływały w nierzeczywisty sposób na kręgosłup manekina, przez co uzyskano niskie obciążenia klatki piersiowej.

Bezpieczeństwo dziecka
Przednia poduszka powietrzna pasażera posiada możliwość dezaktywacji. Na obu stronach osłony przeciwsłonecznej znajduje się tekst w siedmiu językach ostrzegający przed umieszczaniem dziecka w foteliku na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce. 3-letnie dziecko siedziało w foteliku Britax Romer Duo Plus przodem do kierunku jazdy przymocowanym systemem ISOFIX oraz dodatkowym górnym zaczepem. 18-miesięczne dziecko siedziało zaś tyłem w foteliku Britax Romer Baby Safe przymocowanym pasem bezpieczeństwa. Starsze dziecko było dobrze chronione w obu typach wypadków, podobnie jak młodsze przy zderzeniu bocznym. W zderzeniu przednim jednak było narażone na wysokie siły nacisku na klatkę piersiową.
Bezpieczeństwo pieszych
Miejsca, w które może uderzyć głowa dorosłego pieszego oraz dziecka, zapewniły wystarczającą amortyzację. Podobną ochronę zapewniał także zderzak. Największe ryzyko obrażeń istnieje w razie uderzenia w przednią krawędź maski.



c1_front_m.jpg
Plik ściągnięto 1947 raz(y) 5,78 KB

ochrona.gif
Plik ściągnięto 1952 raz(y) 9,57 KB

pas_przod.gif
Plik ściągnięto 1949 raz(y) 4,02 KB

kier_przod.gif
Plik ściągnięto 1949 raz(y) 3,84 KB

kier_bok.gif
Plik ściągnięto 1949 raz(y) 4,57 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA