Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xenony - za i przeciw....
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Maj 2010, 16:29   

Już myślałem: łuczywa są lepsze? Gdzie dziatki i kotki, co z nimi, a gejsze? Tak stoją przy drodze; co zrobię - wyjdę i się rozejrzę?!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 5 Maj 2010, 16:30   

niestety klosze nasze homolagacją w inne żarówki zaopatrzone być muszą, a i poziomowanie powolne zbyt bardzo jest :(

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Maj 2010, 16:36   

http://swiatelka.pl/ - tu pan władza polecił by zgłębić się w sztukę. Jak założyć xenony by nie narazić się w Jeleniej na następną szkółkę :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
GLADIATOR

Mój samochód: citroen
Paliwo: ON
Wersja:: zwykła
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: DOLNOŚLASKIE
Wysłany: 5 Maj 2010, 18:33   

Domyślam się że ich celem są Xenony. Jak widać inaczej nie potrafią zarobić .Upolowali cię ptaszku za nisko leciałeś.(bez obrazy)

_________________
MAX
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 5 Maj 2010, 18:47   

brat gladiator slusznie prawi

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Styczeń 2011, 23:27   

Odświeżę może trochę temat. Trochę ostatnimi czasy surfowałem po necie i dokopałem się nowych ustaleń (w sumie starych ale dopiero co wygrzebanych...).
Zatem wynika z nich to, że w Porozumieniu dotyczącym przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzone w Genewie w dniu 20 marca 1958 r. (opublikowane w Dz. U Nr 104 z dnia 26 września 2001 r., poz. 1135):

"Stosowanie regulaminów może następować poprzez różne procedury administracyjne alternatywne do homologacji typu. Jedyną powszechnie znaną procedurą alternatywną stosowaną w niektórych państwach członkowskich Europejskiej Komisji Gospodarczej jest samocertyfikacja, za pomocą której producent oświadcza, bez uprzedniej kontroli administracyjnej, że każdy produkt wprowadzany na rynek odpowiada danemu regulaminowi; właściwe władze administracyjne mogą sprawdzać, w drodze losowego badania rynku, czy wyroby samocertyfikowane są zgodne z wymaganiami danego regulaminu."

Zatem, kupując coś w UE g. nas obchodzą przepisy w PL bo te z UE są także ważne i to w całej UE.
Zatem kupując np. niemiecki zestaw, policja może nas cmoknąć. Wystarczy powołać się na to rozporządzenie. Oczywiście, nie dotyczy to zestawów z Chin...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Styczeń 2011, 00:35   

Jesienią poprzedniego roku mój lekarz od xm-y wmontował sobie takie cudeńka w swoim hydrowozie poprosiłem go o to samo i mam. Jak na razie jeżdżę sobie i drogóweczka nic do mnie niema choć już parę razy na radarek mnie próbowali ciachnąć

 
 
qwerty

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: heh
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: stąd
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 16:30   

mój znajomy miał xsarę picasso i włożył sobie ksenony w ASO w Jeleniej Górze. Po pól roku zmienił na normalne żarówki "H". Powód - co chwilę coś się tam przepalało. Nie wiem czy miał pecha, czy nie kompetentni ludzie się tym zajmowali, ale ogólnie była lipa :(

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 16:40   

Moje chińskie dają radę ale aby się nikt nie czepiał na razie je odłączyłem. Jednak daje to po oczach. Już od dłuższego czasu myślę o zakupie starych lamp z MKI aby przerobić je na soczewki. No ale trzeba mieć trochę czasu na to. Może kiedyś uda mi się to i zrobię instrukcję dla potomnych ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
qwerty

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: heh
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: stąd
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 17:28   

a czy często spotykacie na drogach auta które oślepiają ksenonami, albo żarówkami H 90/100W ???? bo ja dość często, nie przeszkadza to tak w dni zimowe, jak i na suchym asfalcie, ale podczas deszczu w nocy to masakra a co nie którzy mądrzy włączają jeszcze halogeny.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 17:49   

qwerty napisał/a:
a co nie którzy mądrzy włączają jeszcze halogeny.
Chyba one poniekąd po to są?!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
qwerty

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1100
Paliwo: benzyna
Wersja:: heh
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: stąd
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 17:58   

mnie uczono, że światła przeciwmgłowe potocznie zwane halogenami można używać na drogach krętych i gdy widoczność spada do 50metrów, ale może się mylę i teraz można je używać na każdej drodze i w każdych warunkach, także nie dyskutuję bo nie jestem z kodeksem na bierząco

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Styczeń 2011, 18:38   

Światła przeciwmgłowe przednie służą do jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami. Przepisy prawa o ruchu drogowym dopuszczają użycie tych świateł także w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od zmierzchu do świtu na odpowiednio oznaczonej drodze krętej (art.51 ust. 5). Jeśli zaś chodzi o światła przeciwmgłowe tylne to przepisy zezwalają na ich użycie, w sytuacji, gdy zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów. Kierujący ma jednak obowiązek niezwłocznie wyłączyć te światła w razie poprawy widoczności.
Najważniejsze jest, żeby świateł przeciwmgłowych używać zgodnie z ich przeznaczeniem zapisanym w przepisach ruchu drogowego, to znaczy podczas mgły i obfitych opadów śniegu, a nie w czasie deszczu. Z uwagi na ich charakter i zamocowanie z przodu samochodu stosować je według obowiązujących przepisów, podczas dobrej widoczności, świateł przeciwmgłowych nie wolno stosować w dzień a należy nocą i na krętej drodze. Wówczas są pomocą dla kierującego a nie udręką dla innych uczestników ruchu. - Kręta droga to taka, która została opatrzona stosownym znakiem. (ostry zakręt w lewo/prawo, początek drogi krętej).

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA