Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Rajd Argentyny 6 eliminacja mistrzostw WRC
Autor Wiadomość
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 28 Maj 2011, 03:05   Rajd Argentyny 6 eliminacja mistrzostw WRC

Po długiej nieobecności czas powrócić do rajdów samochodowych, w których - jak wiemy - CITROEN doskonale sobie radzi.
W ten weekend kierowcy przenieśli się do Argentyny, gdzie rozgrywana jest 6 eliminacja mistrzostw WRC.
Pierwszego dnia (w czwartek) rozegrano tylko jeden OS, na którym triumfował siedmiokrotny mistrz świata Sebastien Loeb, drugi na mecie zameldował się Petter Solberg, a trzeci był Sebastien Ogier, wszyscy to kierowcy używający nowego samochodu Citroena DS3 WRC, kolejne miejsca zajęli: J. M. Latvala, M. Hirvonen i F. Villagra - wszyscy to kierowcy używający samochodu Ford Fiesta RS WRC.
W piątek rozpoczęło się ściganie na poważnie. Na pierwszej pętli bezkonkurencyjny był J. M. Latvala, który wygrał wszystkie 3 odcinki specjalne i dzięki temu objął prowadzenie w rajdzie, drugi Petter Solberg ma 12,3 s straty, trzeci jedzie Ogier (16,2 sek straty), 4 jedzie Loeb ze stratą 18,9 s do lidera, a pierwsza piątkę zamyka M. Hirvonen mający nieco ponad 20 sek straty. Kolejny zawodnik ma już ponad 1,5 minuty straty.
Druga pętla nie przyniosła większych zmian w czołówce, na piąte miejsce spadł S. Loeb po błędzie w strefie serwisowej, w wyniku którego sędziowie nałożyli 1 minutę kary na załogę.

- To nie był dobry dzień....nasza minuta kary to był głupi błąd. Na PKC-u znajdowało się dużo ludzi. Nie widzieliśmy zegara - podsumował na mecie Loeb.
- Obawiałem się o opony na asfalcie i za bardzo je oszczędzałem, trzecie miejsce nie jest takie złe - powiedział Ogier.
Drugi na mecie Solberg stwierdził: - To był bardzo udany dzień. - Nie testowaliśmy na asfalcie i dlatego dzisiaj przegrałem. Bardzo trudno się jechało.

Oto podsumowanie rajdu po 7 odcinkach:
1 Jari-Matti LATVALA (FIN) Ford Fiesta RS WRC 1:48:59,7
2 Petter SOLBERG (N) Citroen DS3 WRC +18,2
3 Sebastien OGIER (F) Citroen DS3 WRC +28,8
4 Mikko HIRVONEN (FIN) Ford Fiesta RS WRC +43,5
5 Sebastien LOEB (F) Citroen DS3 WRC +1:30,3
6 Mads OSTBERG (N) Ford Fiesta RS WRC +2:55,2
7 Matthew WILSON (GB) Ford Fiesta RS WRC +3:27,4
8 Federico VILLAGRA (RA) Ford Fiesta RS WRC +3:40,9
9 Ken BLOCK (USA) Ford Fiesta RS WRC +6:04,8
10 Hayden PADDON (NZ) Subaru Impreza WRX STI +11:49,6
11 Michał KOŚCIUSZKO (PL) Mitsubishi Lancer Evo X +16:26,1

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Maj 2011, 05:44   

Jak można było przypuszczać, drugiego dnia Sebastien Loeb nie odpuścił i atakował od pierwszych metrów. Wynikiem czego było zwycięstwo na 5 odcinkach specjalnych na rozegranych 8, na kolejnych dwóch szybszy był tylko Ogier.
Na 13 OS Latvala uszkodził zawieszenie w swojej fieście i zespół postanowił wycofać go, aby fin wystartował w niedzielę korzystając z systemu SupeRally. O pechu może też mówić Petter Solberg, który na ostatnim sobotnim odcinku miał problemy z układem kierowniczym, w wyniku czego stracił ponad 1 min i doskonałe 2 miejsce.

Na mecie powiedzieli:

Mikko Hirvonen: - To nie był dobry dzień .... Nie mieliśmy tempa. Było naprawdę przyzwoicie momentami, ale nie mogłem osiągnąć dobrych czasów.

Sebastien Ogier: - Cisnąłem jak umiałem tego popołudnia - Bez problemów powinno być okay, ale rajd się nie skończył, dopóki nie przekroczymy linii mety.

Sebastien Loeb: - Jesteśmy teraz trzeci, niedaleko za Mikko, więc nie jest źle ..... Mogę przedostać się przed Mikko, ale Ogier jest za daleko.

Wyniki klasyfikacji po 15 odcinkach:
1 Sebastien OGIER (F) Citroen DS3 WRC 3:20:05,8
2 Mikko HIRVONEN (FIN) Ford Fiesta RS WRC +43,7
3 Sebastien LOEB (F) Citroen DS3 WRC +47,7
4 Petter SOLBERG (N) Citroen DS3 WRC +1:16,1
5 Mads OSTBERG (N) Ford Fiesta RS WRC +4:55,9
6 Federico VILLAGRA (RA) Ford Fiesta RS WRC +5:52,9
7 Matthew WILSON (GB) Ford Fiesta RS WRC +7:00,3
8 Hayden PADDON (NZ) Subaru Impreza WRX STI +5:31,8
9 Michał KOŚCIUSZKO (PL) Mitsubishi Lancer Evo X +21:58,3
10 Patrik FLODIN (S) Subaru Impreza WRX STI +30:18,5

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 30 Maj 2011, 15:58   

Jakże się mylili Ci co obstawiali zwycięstwo Sebastiena Ogiera w rajdzie Argentyny. Wprawdzie miał on niecałe 44 sekundy przewagi nad Hirvonenem i prawie 48 sekund przewagi nad Loebem, jednak to Loeb okazał sie wygranym. Od samego początku niedzielnego etapu Loeb niesamowicie atakował:
1 OS - 26,2 s do Ogiera, 5,6 sek do Hirvonena;
2 OS - 8,7 s do Ogiera, 0,6 s do Hirvonena;
3 OS - 9,5 s do Ogiera, 0,2 s do Hirvonena;
4 OS - 9,6 s do Ogiera, identyczny czas jak Hirvonen.
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać że znowu zadziałały team orders, lecz tym razem to wynik błedu popełnionego przez Ogiera. Pod koniec pierwszego bardzo długiego OS - liczącego 48,2 km - Ogier miał dachowanie. Skutkiem tego wypadku było uszkodzenie układu wspomagania kierownicy.
Na mecie rajdu powiedzieli:
- To był głupi błąd - przyznał Sebastien Ogier - Popełniłem go w chwili, gdy trzeba było już tylko spokojnie dojechać do mety z wywalczonym wcześniej prowadzeniem. Na jednym z zakrętów zauważyłem, że można go ściąć, ale przesadziłem. Skończyło się to rolowaniem. Całe szczęście, że mogliśmy jechać dalej, ale samochód został uszkodzony. Oprócz drobnych wgnieceń, padło wspomaganie kierownicy, rozbiła się przednia szyba i urwał się tylny spojler. - To była istna tortura - wspomina Francuz. - Na ostatnim odcinku czułem, że nie mam już sił trzymać kierownicy w rękach. Bez wspomagania prowadzenie auta stało się niezwykle ciężkie. Obrona wygranej okazała się niemożliwa. - Od porannego błędu starałem się robić co mogłem, ale samochodem po prostu nie dało się jechać.

- To był przedziwny weekend - komentował Mikko Hirvonen. - Teraz jesteśmy tutaj na podium. Było ciężko. Muszę wygrywać więcej rajdów.

Oto klasyfikacja końcowa:
1 Sebastien LOEB (F) Citroen DS3 WRC 4:03:56,9
2 Mikko HIRVONEN (FIN) Ford Fiesta RS WRC +2,4
3 Sebastien OGIER (F) Citroen DS3 WRC +7,3
4 Petter SOLBERG (N) Citroen DS3 WRC +32,6
5 Mads OSTBERG (N) Ford Fiesta RS WRC +5:16,8
6 Federico VILLAGRA (RA) Ford Fiesta RS WRC +6:48,5
7 Jari-Matti LATVALA (FIN) Ford Fiesta RS WRC +11:34,5
8 Matthew WILSON (GB) Ford Fiesta RS WRC +13:32,7
9 Hayden PADDON (NZ) Subaru Impreza WRX STI +25:43,8
10 Patrik FLODIN (S) Subaru Impreza WRX STI +33:34,2

Poniżej klasyfikacja kierowców po 6 eliminacjach:
1. S.Loeb 126
2. M.Hirvonen 113
3. S.Ogier 96
4. J-M.Latvala 74
5. P.Solberg 61
6. M.Østberg 48
7. M.Wilson 28
8. F.Villagra 20
9. K.Räikkönen 18
10. H.Solberg 10

oraz klasyfikacja producentów:
1. Citroen Total 207
2. Ford AbuDhabi 174
3. Stobart Ford 75
4. P. Solberg 49
5. Munchis Ford 32
6. Ice 1 Racing 26
7. Abu Dhabi 19
8. Ferm P. Tools 10
9. Monster WRT 8
10. Brazil WRT 1

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA