Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Operacja swożeń - historia z obrazkami ;)
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Sierpień 2010, 23:53   Operacja swożeń - historia z obrazkami ;)

Wymieniałem już kilkanaście sworzni w BXach i XMach ale takiego przypadku jeszcze nie miałem. Sprawa była prawie beznadziejna i wydawało by się, że nie obejdzie się bez demontażu całej piasty i grzania jej w imadle.

Poniżej cała historia z obrazkami. 0d demontażu zacisku do demontażu nieszczęsnego sworznia. Pierwszy spaw odleciał z kawałkiem sworznia ale operacja została ostatecznie została zakończona sukcesem! Co jest chyba najważniejsze ;)
Przy okazji wymienione zostały tuleje na wahaczu.




























_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 30 Sierpień 2010, 23:26   

....ja zamiast młotka :-D spawam nakrętkę M30 ;-) i sworzeń kręci się jak po maśle :-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Wrzesień 2010, 06:43   

henryxm napisał/a:
....ja zamiast młotka :-D spawam nakrętkę M30 ;-) i sworzeń kręci się jak po maśle :-)

Trzeba jeszcze mieć pod ręką tą M30-stkę ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Sierpień 2010, 09:07   

robson napisał/a:
W citroenach, dobrej jakości sworznie wytrzymują ponad 5 lat.


Coś w tym jest bo ja w swojej cytrynce nigdy nie wymieniałem sworzni a za miesiąc minie 7 lat jak ją mam.


henryxm napisał/a:
....ja zamiast młotka :-D spawam nakrętkę M30 ;-) i sworzeń kręci się jak po maśle :-)


Rzeczywiście nakrętka byłaby lepszym pomysłem, bo wtedy "ciągniemy" sworzeń z dwóch stron a nie z jednej jak to miejsce w przypadku tego przyspawanego młotka. Jakby przyspawać drugi po przeciwnej stronie byłoby dużo lepiej.

A patent z olejem i silikonem jak najbardziej pochwalam i polecam.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:54   Re: Operacja swożeń - historia z obrazkami ;)

robson napisał/a:
Wymieniałem już kilkanaście sworzni w BXach i XMach ale takiego przypadku jeszcze nie miałem. Sprawa była prawie beznadziejna i wydawało by się, że nie obejdzie się bez demontażu całej piasty i grzania jej w imadle.

Dziś po raz pierwszy poległem ze swoim patentem ( spawanie nakrętki ) przy wymianie sworznia.Pierwszy sworzeń poszedł zgodnie z moimi oczekiwaniami czyli kilkanaście minut pracy i nowy siedział już na swoim miejscu.Drugi mogłem sobie darować bo wyglądał iż nie posiada luzu ale jak już miałem wszystko przygotowane no to co ? i ...... stało się .Kilkugodzinne manewry ze spawaniem,a to psiukaniem ,młotko przecinakiem a to na przemian zastosowanie klucza nastawnego 3 calowego z przedłużką ( rura 1m ) nic nie dały.Po zastosowaniu rury 2 metrowej :shock: ,żaba odmówiła posłuszeństwa .Jutro czeka mnie wyciąganko całej piasty :-/ :cry: :-/



sworzeń1.jpg
Plik ściągnięto 181 raz(y) 97,5 KB

sworzeń.jpg
Plik ściągnięto 166 raz(y) 128,6 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Czerwiec 2011, 23:15   

Widać na fotkach, że gwint był zardzewiały i nie dziwo, że takie manewry potrzebował aby go odkręcić ;) Dobrym rozwiązaniem w takim przypadki jest odwiercenie małego otworku nad sworzniem i wstrzyknięcie LHMu ;) LHM naprawdę czyni cuda (lepszy jest od WD40). Penetracja gwintu od środka, wspomagane działaniem grawitacji, pewnie ulżyło by koledze w zmaganiach ;)
Na koniec pracy, przed montażem, otworek oczywiście po całym zabiegu, po prostu zaślepiamy spawem lub silikonem.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 07:42   

Akurat ten sworzeń ( na fotce )został odkręcony bezboleśnie,gorzej było z następnym.
Nie wiem co mogło być przyczyną,iż za ,,chiny" nie chciał się odkręcić ? (żaborura nie dała rady).Być może gdyby był dobrze osadzony w wahaczu ,przykręcony a tylko włożony w otwór, to by piasta nie sprężynowała.Po zdemontowaniu piasty i osadzeniu jej w solidnym imadle,grzaniu palnikiem ,stary sworzeń opuścił piastę :)



operacja sworzeń.jpg
Plik ściągnięto 191 raz(y) 94,27 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA