mariusz7771
Mój samochód: vw passat
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 3 Skąd: Bytom
Wysłany: 10 Sierpień 2011, 22:38 jaki silnik 1.6 hdi czy 2.0 hdi
Witam wszystkich miłośników cytryn .
Mam dylemat,otóż miewam się z zamiarem kupna cytrynki c5 2008-2009r z silnikiem diesla.
Nie wiem jaki wybrać silnik 1.6 czy 2.0 słyszałem juz wiele opinii , jedne przemawiające za silnikiem 1.6 drugie za 2.0 .
Proszę Was jako fachowców pasjonatów o wasze opinie..
Dziękuje i pozdrawiam.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Sierpień 2011, 16:15
Ja jestem zwolennikiem pojemności, a nie downsizingu, więc wybrałbym 2,0.
Silnik 1,6 ma wprawdzie dużą moc, jednak sam silnik ma inną charakterystykę, zarówno moc, jak i moment są oddawane przy wyższych obrotach. Jeżeli chcemy odrobinę szybciej pojechać to musimy silnik pokręcić na obrotach a więc zużycie paliwa wzrasta, jazda wymaga częstszych zmian biegów.
Po za tym mniejszy silnik jest bardziej wysilony, co też ma wpływ na jego trwałość.
Za mniejszym silnikiem skłaniają tylko mniejsze opłaty, lecz czy warto....
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
mariusz7771
Mój samochód: vw passat
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 3 Skąd: Bytom
Wysłany: 11 Sierpień 2011, 22:32
powiedz mi, jeszcze jedna rzecz,bo z tego co się orientowałem to w silnikach diesla są montowane dwa rodzaje filtra cząsteczek stałych. Czy te montowane w 1.6 i 2.0 po roku 2008 są takie same czy się czymś różnią ?
Dziękuje Ci za wyrażenie swojej opinii.
Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 13 Sierpień 2011, 22:28
Witajcie !!! Ja też dodam swoje 2 grosze Od nośnie auta ja jakiś rok temu też miałem ten problem i miałem wyjście albo nowe C5 z silnikiem 1,6 albo starsze lepiej wypasione i z silnikiem 2.0 .
Długo się zastanawiałem i wybrałem starszy model z większym piecem I jest super!!!!, nie zamierzam tego autka sprzedawać a 2 ,0 silnik w HDI daje mi komfort psychiczny ze jest bardziej trwały. Osobiście doradzam większy silniczek
A co do twojego pytania nie jestem w stanie pomóc sorki ale jeszcze tak nie poznałem tego autka
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Sierpień 2011, 21:24
mariusz7771, Jak będziesz miał coś na oku to podaj nr VIN. Wiem, że były wersje z FAP i bez FAP. Wybór jest zatem oczywisty....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 14 Sierpień 2011, 23:54
Po roku 2008 wszystkie miały FAP seryjnie.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Ostatnio zmieniony przez robert 15 Sierpień 2011, 02:06, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Sierpień 2011, 00:09
Nie wiem dokładnie kiedy wszystkie miały FAP ale były C5 (X7) HATCHBACK 4DRZW 2.0 HDi 138KM bez i C5 (X7) HATCHBACK 4DRZW 2.0 HDi 138KM z FAP.
Za to C5 (X7) HATCHBACK 4DRZW 2.0 HDi 163KM już wszystkie miały FAP
Jakieś modyfikacje silników weszły ale w 2009r.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Sierpień 2011, 21:34
Z tym FAP to trochę dziwna historia. Powinno to się nazywać raczej diesel particulate filter, czyli DPF
Ale nazwa FAP chyba raczej przyjęła się z: filter accumulate particulate (FAP). Czyli filtr zbierający (akumulujący) cząsteczki; inaczej mówiąc: filtr cząsteczek stałych.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Erinye
Mój samochód: CITROEN C5 II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 262 Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 20:44
Witam, widzę, że tema sprzed 7 lat, ale nie będę tworzył nowego. Proszę o poradę. Bardzo powoli zbieram się do wymiany xantii na C5. W związku z budżetem, pierwsza generacja w grę wchodzi, ale raczej po lifcie. Z xantii 2.0 HDI jestem mega zadowolony. W cyklu miejskim, teraz, czyli przy lekkich mrozach, nie pali więcej niż 7l ON, a gazu taka bryka też łyknie. Martwi mnie za to dwumasa, fap itd. Co poradzicie? Jakiego silnika benzynowego szukać (zagazowanie na 100%). Może jednak przy dieslu zostać?
akustik
Mój samochód: Citroen C5MkI Fl
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 95 Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 22:16
Cześć,
Jeśli benzyna to 2.0 140km - prosty silnik, dobrze współpracuje z gazem. Może te 200 Nm nie jest za dużo jak na takie auto, ale do spokojnej jazdy wystarczy. Diesel 136 km też niezłe ma opinie, z tego co słyszałem można w tym silniku wgrać oprogramowanie na 163 km. Osobiście brałbym benzynę, bo C5 po lifcie, nawet z 2007 r, to jednak będzie miało przebieg solidny, więc benzyna byłaby bezpieczniejsza i tańsza w ew. naprawach.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 13 Styczeń 2018, 23:00
Też jestem na podobnym problemie. Planuję powoli zakup C5 MKI i waham się między 2.0 HDI 110 km bo znam i mam ten motor w księżnej, a korci mnie troche 2.0 16V + LPG bo nie jeździłem tym.
Erinye
Mój samochód: CITROEN C5 II
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 262 Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 14 Styczeń 2018, 09:59
hmm, jesteś pewien, że to jest ten sam silnik? Ja mam 2.0HDI 109KM. No i jak pisałem wyżej, silnik jest super. Przekroczyłem niedawno 300 000km, a od 3 lat leje syntetyk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum