Witam.
Mam problem z kolumną kierownicy w moim ZX-ie. Problem jest taki że pojawił się luz zaraz za kołem kierownicy. Moje pytanko brzmi, czy ktoś wie co tam siedzi i jak się za to zabrać?
Autko nie posiada wspomagania.
Pozdrawiam
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 21 Wrzesień 2011, 01:59
Proponuje rozkręcić plastiki obudowy kolumny kierownicy i sprawdzić dokręcenie kolumny do kokpitu.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Już dawno to sprawdziłem. To jest na pewno luz w kolumnie kierowniczej. Nie wiem tylko jakie tam jest łożysko i jak wyciągnąć kolumnę. Czy wyjdzie od strony kierownicy czy trzeba coś kombinować.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Wrzesień 2011, 21:09
Sądzę, że będziesz musiał zdemontować całą kolumnę do krzyżaka. Jeżeli coś padło w tym mechanizmie to na pewno będzie łatwiej kupić na szrocie niż grzebać się w tym
kolumnakierown.jpg kolumna
Plik ściągnięto 609 raz(y) 38,1 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Wrzesień 2011, 22:50
Co było to wiemy ale w jaki sposób
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Wytarty był drążek kolumny kierowniczej w miejscu pracy łożysk. Po prostu bardzo gęsto spunktowałem (miejsce w miejsce) tor po którym pracują łożyska. Dzięki takiemu zabiegowi zwiększyła się średnica drążka.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Wrzesień 2011, 08:42
drops99 napisał/a:
Wytarty był drążek kolumny kierowniczej w miejscu pracy łożysk.
Sądzę, że samo sie to nie zrobiło. Musiało mu na pewno pomóc łożysko, które pewnie ma duże opory ruchu i miast się toczyć, to opory tarcia były mniejsze niż opory toczenia tego łożyska. Pewnie ten zabieg nie na długo starczy...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum